Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 308 I SW Facelifting

Rafal, ponad rok temu
Silnik 2.0 HDI FAP 150KM 110kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 230 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Peugeot 308 I SW Facelifting 2.0 HDI FAP 150KM 110kW od 2011 - Oceń swoje auto
4,79
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Super dynamika przy rozsądnym zużyciu paliwa
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : belka skrętna, której nie da się regenerować - tylko wymiana.
5,0
Całokształt
To mój drugi T7 308. Po 1,6 109KM padło na mocniejsze HDI 2,0 150KM. Auto na tyle udane, że nie wahałem się by kupić drugie, nieco nowsze. Bardzo praktyczne kombi, stosunkowo niedrogie w utrzymaniu. Jeżeli dbasz o auto - nie będzie sprawiało problemów.
Wrażenia
5,0
Silnik
150KM robi robotę. Auto ma świetną dynamikę, potrafi oddać moc w każdym momencie. Od 1600-1700 rpm wciska w fotel - jest naprawdę dobrze. Pracuje bardziej kulturalnie od 1,6 hdi, spala odrobię więcej paliwa (4,7 vs 5 w trasie).
5,0
Skrzynia biegów
Nie mam zastrzeżeń. 6 biegów, nie ma problemów z precyzją, krótka jedynka.
4,0
Układ jezdny
Nie jest to ścigant, ale w codziennej eksploatacji daje radę, wystarczająco komfortowy, w miarę precyzyjny. Zaskoczyla mnie tylko wyraźnie mniejsza zwrotność w stosunku do wersji 1,6 hdi... promień skrętu z mniejszym silnikiem wydawał mi się dużo mniejszy.
5,0
Karoseria
Najwyższe noty. Fajnie rozplanowane, pojemne kombi z akcentami auta rodzinnego..jak to w dowodzie rej "samochód wielozadaniowy". Możliwość montażu 7 foteli, wygodne aranżowanie wnętrza, bardzo praktyczny samochód z fajnymi akcentami - typu szklany dach.
Komfort
5,0
Widoczność
bez zastrzeżeń. W każdą stronę dobra widoczność, duża powierzchnia przeszklenia.
5,0
Ergonomia
Nie mam zastrzeżeń, wygodne wnętrze, brak nielogicznych rozwiązań. Kłopotliwy może być przesuwany podłokietnik. Przy maksymalnym zaciągnięciu hamulca pomocniczego, dźwignia odbija się od wysuniętego podłokietnika, wysunięcie podłokietnika dyskwalifikuje też udawany cup holder - da się z tym żyć.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zarzutu
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie słyszałem by ktokolwiek narzekał. 175cm wzrosu za kierownicą, z tyłu można swobodnie się rozłożyć - fotele przesuwane indywidualnie, odchylane oparcia itd. Komfort zupełnie inny niż na typowych kanapach gdzie przyjmujemy pozycję "na krześle".
4,0
Wyciszenie
Do 120kmh jest cichutko, 130 wyraźniej słychać warkot silnika, spodziewałem się, że będzie nieco lepiej, ale 4 gwiazdki za poziom hałasu przy prędkości, z której korzystam najczęściej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie zaskakuje, wydaje się bardziej dopracowany i solidniejszy niż 1,6hdi.
5,0
Stosunek jakość/cena
Trudno kupić coś fajniejszego w tej klasie i tym budżecie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Pierdoły potrafią zaskakiwać, ale to niezbyt uciążliwe pauzy w wyjątkowo udanym współżyciu :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDI FAP 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Peugeot 308 I SW Facelifting