Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 308 I SW

Lion King, 8 lat temu
Silnik 1.6 VTi 120KM 88kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 78 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Peugeot 308 I SW 1.6 VTi 120KM 88kW 2008-2011 - Oceń swoje auto
3,54
13% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Idealne jako auto dla 4-osobowej rodziny, do miasta i na rodzinne wypady(nie za duży a mega pojemny)- to jest główny plus tego auta. Dobrze wyposażone(wersja SPORT) min. dach panorama, otwierana tylna szyba klapy bagażnika , czujniki parkowania tył, itp.
Wrażenia
3,0
Silnik
Kooperacja z BMW nie wyszła Lwiątku na dobre. Gdzieś w czasie jazdy brak tych 120 koni. Spalanie jak na 1.6 to trochę porażka 8 l/100 w cyklu mieszanym ( fakt że auta nie oszczędzam). Oleje do wymiany max po 15tys. a nie jak podaje producent po 30 tys.
3,0
Skrzynia biegów
Na trasę niestety 5 biegów to za mało. Trochę haczy wsteczny. Strasznie długi skok wajchy od biegów(po 3 latach nie mogę się jeszcze przyzwyczaić). Generalnie mogła by być trochę bardziej dopracowana. Od biedy ujdzie.
4,0
Układ jezdny
Może być. Z tyłu belka. Nie trzeba wymieniać zawieszenia co roku. Jak dla mnie OK.
Komfort
4,0
Widoczność
W porządku. Z przodu przeszkadzają trochę słupki ale można się przyzwyczaić.Z tyłu czujniki parkowania + nie za małe lusterka= można wjechać wszędzie.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Joystiki do tempomatu i sterowania audio, dla mnie bardziej funkcjonalne niż przyciski na kierownicy
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Słabizna. Wiatraki strasznie huczą ( przy większej mocy nawiewu nawet głośniej niż silnik). Klima chłodzi w upały w miarę szybko. Wielki plus za klimatyzowany schowek i dodatkowe nawiewy z tyłu. Dziwne że przy ustawieniu LO (temp. na zewnątrz 7 st.) dmucha mi ciepłe powietrze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To jest główny atut tego auta. SW w wersji 7-osobowej z oddzielnymi trzema fotelami z regulacją i możliwością przestawiania-super sprawa. Myślę że nie ma w tej klasie tak zgrabnego nie za dużego a jednocześnie tak pojemnego auta. Dodatkowo świetne fotele. Pomimo braku regulacji w odcinku lędźwiowym to po przejechaniu 500 km, nie odczuwa się bólu pleców i kręgosłupa.
4,0
Wyciszenie
W miarę . Powyżej 130 km/h słychać trochę głośno silnika ale akurat ja lubię ten dźwięk.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niestety sporo pali( miasto)+ kilka napraw generują pewne koszty. Mogło by być lepiej(dotyczy spalania).
4,0
Stosunek jakość/cena
Jest OK.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wyłamana regulacja podłokietnika(strasznie słaby delikatny mechanizm), na wiosnę i na jesień przepalające się żarówki świateł drogowych. Problem z czujnikiem poziomu oleju(raz pokazuje normalnie raz "--".
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymiana 50 tys. km całości rozrządu(podobno bezobsługowy na łańcuchu) z winy wadliwego napinacza oraz elektrozawór podający olej na wałek rozrządu.Starta okładzina z koła napędzającego pompę wody która w nietypowy sposób jest napędzana przez pasek(bezsensowne, awaryjne rozwiązanie)- skutek koło napędzające do wymiany. Poza tym już od 2 lat spokój.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 VTi 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Peugeot 308 I

Liczba wpisów: 23

Peugeot 308 I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Peugeot 308 I SW