Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 308 I SW

skrzynka_na_spam1313, 8 miesięcy temu
Silnik 1.6 VTi 120KM 88kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 210 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Peugeot 308 I SW 1.6 VTi 120KM 88kW 2008-2011 - Oceń swoje auto
3,00
27% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Nawet przy głębszych zarysowaniach rdza się nie pojawia.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Ciśnienie oleju. Pobór oleju około ~800ml na 1000km.
3,0
Całokształt
W porównaniu do starszej 307ki to auto to dramat ze względu na silnik. Wolałbym zostać przy starszej o 5 lat 307-ce z 2-litrowym 16V niż użerać się z 308.
Wrażenia
1,0
Silnik
Notorycznie wyskakujące powiadomienie o niskim ciśnieniu oleju. Ryzyko zatarcia silnika. po 190tys. wszystko zaczyna się sypać na skutek rozciągania łańcuszka rozrządu. Jedyny plus to taki, że jest w miarę oszczędny. Można zejść poniżej 8l przy 115~120km/h na autostradzie przy załadowanym aucie. Dobrze radzę kontrolować olej podczas dłuższej trasy bo lubi chlapnąć. Chłodnice też chyba robione z papieru.
3,0
Skrzynia biegów
Brakuje trochę szóstki. Wsteczny czasem ciężko wchodzi, ale przebieg też niemały.
4,0
Układ jezdny
Nic się nie dzieje, ale jeżdżone też większość za granicą, więc drogi niewymagające.
4,0
Karoseria
Rdzy brak, częsta przypadłość przy SW to dół tylnej klapy - na krawędzi lubi schodzić lakier.
Komfort
4,0
Widoczność
Małe kombi, nie ma tragedii.
3,0
Ergonomia
W zależności od wersji ale brakuje schowków pod siedzeniami z przodu. Kieszonki (siatka) w bagażniku trochę małe.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przy 5 osobach szyba przednia szybko paruje. Nawiew dosyć głośny powyżej jedynki.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dzielona kanapa z tyłu to świetna rzecz. Z tyłu dla dzieciaków wygodniej niż w Passacie.
2,0
Wyciszenie
Przy 120km/h trzeba radio sporo podgłosić. Nawiew dosyć głośny powyżej jedynki.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wymieniać tylko olej bo jak zaczniesz robić przy silniku to zaczną się dramaty.
3,0
Stosunek jakość/cena
Trudno powiedzieć, trzeba się liczyć z remontem silnika. Przy większych przebiegach jazda z dusza na ramieniu.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Częsta usterka to niekontaktujące gniazda żarówek, przód i tył - brak kontaktu z masą.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Silnik Vti/THP to dramat. Unikać jak ognia.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 VTi 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Peugeot 308 I SW 1.6 VTi 120KM 88kW
Średni koszt przejechania 100 km
51,00 zł
9,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Peugeot 308 I SW