Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 308 II Hatchback 5d

Tommm76, 5 lat temu
Silnik 1.2 PureTech 130KM 96kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 58 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Peugeot 308 II Hatchback 5d 1.2 PureTech 130KM 96kW 2014-2017 - Oceń swoje auto
4,36
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Rewelacja - kto by się spodziewał, że taka "kosiareczka" może tak dobrze jeździć.
4,0
Całokształt
Przejechałem tym autem 11 tys. km i myślę, że to wystarczy, żeby się podzielić wrażeniami. Pod wieloma względami jest to najlepsze auto jakie miałem. A jest jedenaste w kolejności :) Szczegóły poniżej.
Wrażenia
5,0
Silnik
Nie wiem jak to będzie dalej wyglądało, ale na razie jest super. Silnik jest dynamiczny, oszczędny, elastyczny i niemal nie słychać, że to 3-cylindrowiec. Dynamika auta jest bardzo dobra - ok. 9 sek. do 100. Nie jest to szał, ale na zwykły seryjny kompakt jest naprawdę ok.
4,0
Skrzynia biegów
Niewielką wadą jest to, że potrafi przyhaczyć na niższych biegach np. 1-2 albo 2-3. Im wyżej tym lepiej. Szóstka pasuje powyżej 90 km. Wskaźnik zmiany biegów pokazuje kiedy przełączyć, ale nie zawsze się z nim zgadzam :) Same przełożenia dobrze dobrane, nie za długie.
5,0
Układ jezdny
Super. Nie jest ani za miękkie (jak to z Francuzami bywało) , ani za twarde. Porównałbym sprężystość zawieszenia do tego co oferuje Ford i jest to jak najbardziej komplement (miałem kiedyś Focusa). Rewelacją jest mała kierownica, która daje wrażenie jazdy jakby gokartem i pozwala fantastycznie manewrować autem czy np. wchodzić w zakręt. Bardzo mi się to podoba. Minusem zawieszenia jest to, że na gęstych nierównościach poprzecznych tylna belka potrafi lekko zarzucić
4,0
Karoseria
Jak na francuskie auto to szału nie ma. Designerzy nie popisali się wyobraźnią. Wygląda zbyt podobnie do Golfa, ale takie było chyba zamierzenie ... Klasyczny hatchback i tyle. Może dzięki temu nadwozie nie zestarzeje się zbyt szybko.
Komfort
4,0
Widoczność
Lusterka boczne spore. Tylna szyba mała. Czujniki cofania pomagają, bo tylne słupki dosyć grube. Do przodu i na boki to właściwie standard.
5,0
Ergonomia
Tu się pojawia tzw. i-cockpit czyli wysoko podniesione zegary w połączeniu z małą kierownicą (dla mnie bomba - bardzo mi to pasuje) oraz sterowanie niemal wszystkim poprzez dotykowy ekran. No cóż - co kto lubi. Mi tak naprawdę brakuje tylko jednej rzeczy - odrębnego panelu klimatyzacji. Cała reszta jest ok i szybko można się przyzwyczaić. Poza tym wszystko pod ręką. Naprawdę porządne materiały wykończeniowe (kolega jeżdżący BMW 5) był bardzo pozytywnie zaskoczony wykończeniem wnętrza.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń - z tyłu brakuje nawiewów dla pasażera, ale dmucha na tyle dobrze, że nikt się nie skarży. Szklany dach w słoneczne dni zasuwam bo grzeje za bardzo, natomiast w pochmurne potrafi miło ogrzać wnętrze.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest bardzo dobrze, z tyłu natomiast wysocy pasażerowie mają mało miejsca na nogi. Ja siadając sam za sobą (za fotelem kierowcy) mam miejsca na styk przy 187 cm wzrostu. Szklany dach natomiast nie przeszkadza. Całkiem spory bagażnik.
5,0
Wyciszenie
Przy niższych obrotach słychać lekko silnik, chociaż nie jest to dźwięk nieprzyjemny. Przy prędkościach ok. 40-130 km jest bardzo dobrze. Potem hałas narasta, ale bardziej chodzi o szum powietrza i opon. Może jeszcze szklany dach troszkę dokłada, ale bez problemu przy dużych prędkościach można rozmawiać bez podnoszenia głosu czy podgłaśniania radia.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto mam niedługo więc ciężko stwierdzić - przede mną duży przegląd po 4 latach - będzie drogo bo w ASO. Standardowy przegląd w ASO to ok. 800-1000 zł. Jeżdżąc przez ostatnie 9 mcy poza eksploatacją był prawie spokój.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto kosztowało niemało, nawet używane, ale generalnie jestem zadowolony. Ma swoje małe mankamenty, ale które auto ich nie ma :) Bogata trzyletnia wersja z gwarancją w salonie Peugeota kosztowała 50% ceny wyjściowej więc w sumie jestem zadowolony. Jednym zdaniem: bardzo fajny kompakt, którym bardzo przyjemnie się jeździ.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jakieś drobiazgi typu: wymiana trzeciego światła stopu czy trzeszczącego głośnika w drzwiach tylnych.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie spokój, ale auto mam niecały rok. Zobaczymy co będzie.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 PureTech 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Peugeot 308 II Hatchback 5d