Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 308 II Hatchback 5d

Steven, 10 lat temu
Silnik 1.6 THP 125KM 92kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 4 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Peugeot 308 II Hatchback 5d 1.6 THP 125KM 92kW 2013-2014 - Oceń swoje auto
4,77
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Zrywny, dobrze współgra ze skrzynią biegow. Nie opłaca się dopłacać ok 5k zł za wersję 156KM. Niskie zużycie paliwa - oby sprawował się bezawaryjnie.
5,0
Całokształt
Bardzo pozytwne auto za te pieniądze. Wygląda przyjemnie z zewnątrz - nie rzuca się zbytnio w oczy. Dobre materiały wewnątrz - solidne spasowanie. Model nowy 308 cieszy oko.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bardzo pozytywnie mnie zaskoczył. Spalanie średnie na dotychczasowym dystansie niecałych 4000km to 6.3 (Średnia prędkość 42km/h, miasto 30% trasa 70%) Jeżdząc tylko po mieście osiągnałem w do 7 litrów. Cykl mieszany z przewagą dróg autorstradowych to ok 5.8. Prędkości do ok 130. Chwilowo max 170. Przy 55km/h - na 4 biegu ok 1.5k rpm. Przy 95km/h - na 5 niecałe 2k rpm Przy 110km/h - na 6 niecałe 2.k rpm. Cichy do ok 140 km nie ma problemu z prowadzaniem rozmowy. Silnik ma moment obrotowy dostępny dzieki Turbo od 1.4k rpm ale budzi się po raz drugi ok 4k rpm
4,0
Skrzynia biegów
Moim zdaniem słabe zabezpieczenie wstecznego tj- po wysprzęgleniu z R na I zdarza się, że znów wskakuje R - ale może to moja wina. Niech potwierdzą inni użytkownicy... Na dwójce można rozpędzić się do 100km/h. Długie przełożenia powodują szeroki zakres działania - trzeba pamiętać o redukcji -1 np przy nagłej chęci przyśpieszenia.
4,0
Układ jezdny
Bardzo dobre trzymanie się do drogi, szeroki pojazd ponad 180 cm (Rapid 170cm), nisko osadzony środek ciężkości pozwala przejechać całkiem przyjemnie ostre zakręty. Skopał mnie ESP - za szybko pokonany ostry zakręt na mokrym asfalcie ale pod kontrolą. Mały minus za tylnią belkę skretną - to jest przy ostrychzakrętach po wpadnięciu w poprzeczną nierówność czuć jak tył lekko ucieka - minimalnie ale jednak, nie jest to wielewahaczowe jak w civic czy też lancer.
Komfort
4,0
Widoczność
Bardzo dobra do przodu, doskonałe lusterka boczne - duża powierzchnia oraz samosciemniające się lusterko wsteczne pozwalają widzieć wszystko. Minus za szerokie tylnie słupki - przeszkadzają w kopertach bo nie widać po skosie oraz przy cofaniu. Czujniki cofania przydają się - polecam zwłaszcza te fabryczne - zsynchronizowane z ekranem i powodują ściszenie muzyki podczas cofania/pikania.
5,0
Ergonomia
Im mniej przycisków tym lepiej - nie jestem fanem astry oraz focusa gdzie mam pod ręką 50 przycisków. Ekran działa bez zarzutu - funkcje są odpowiednio pogrupowane. Sam ekran działa w rękawiczkach skórzanych. Łatwa i szybka możliwość podłączenia BT ekranu z telefonem i korzystanie z zesawu głośnowmówiacego (muzyka sama się ścisza gdy ktoś dzwoni). Dwa porty USB. Jeden w palneu centralnym a drugi schowany w schowku - można mieć duża kolekcję muzyki... Umiejscowienie zegarów - rewelacja - przeknałem się do tego rozwiązania - mam 1.8m i wieniec kierownicy nie zasłania wskaźników. Mały minus za brak możliwości regulacji pasów bezpieczeństwa na wysokość - trochę dziwne - ale mnie to nie przysparza kłopotów.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Silnik szybko łapie T~80 C, w warunkach miejskich zajmuje to ok 5 km tj 10m jazdy. Wydajny system klimatyzacji oraz wentylacji - plus za jednoprzyciskowy zestaw do odszraniania szyb+podgrzewania lusterek
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu rewelacja, szerokość pojazdu robi swoje. Przestrzeń potęguje brak przeładowania w konsoli środkowej przyciskami oraz mała kierownica - ale bardzo bardzo wygodna - spłaszczona u dołu - nie jest to Audi - ale nie kosztuje też 2 razy więcej. Fotele z tyłu całkiem sensowne - 2 dorosłe osoby do wzrostu 1.8 siedza bardzo komfortowo. Powyżej mało miejsca na nogi. Bagażnik - niby 420 litrów ale bardzo ustawne - wchodzi naprawę cały ekwipunek rodzinnego wyjazdu dla 3 osób wraz z wózkiem.
5,0
Wyciszenie
Pozytyw, nie mam najmniejszych zastrzeżeń.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ciężko wyczuć po takim przebiegu: Zakupiłem opony zimowe + tankowanie dotychczas. Koszty serwisu oraz innych wydatków pewnie dopiero w późniejszym czasie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za kwotę, którą kupiłem pojazd z wyprzedaży z 2013. Wersja Active 1.6 THP (125) + czujniki parkowania + alarm fabryczny + lakier metalizowany + dywaniki + listwy boczne + żaluzje drzwi + wykładzina bagażnika + opony zimowe poniżej 60k zł uważam, że nic sensowniejszego nie ma na rynku. i30 - bardzo fajnie się jezdziło - ale bardzo plastikowy, ix20 - super wygląda - ale pali jak smok ok 9 L. Renault Megane - był jeszcze przed FL. Golf plus 10k za 1.2 Tsi (105), Fabia,Roomster, Rapid 1.2 (105) wychodziły podobnie lub Rapid - drożej. Polowałem na Bravo 1.4 Tjet - ale nie było wersji Sport w tych pieniądzach. Focus i Astra mi się nie podobały. Lancer był do końca w grze - ale materiały w środku - słabawy silnik 1.5 oraz skrzynia 5tka - przesądziły, że jednak 308. Mazda 3 ma ciekawą ofertę i też walczyła z 308. Auris i Civic za drogi, a Auris Classic to te same pieniądze co 308... W tej kwocie mozna sie potargować o C4 w 1.6HDI - jak ktoś ma dobre zdolności negocjacyjne :)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Póki co spokój i oby tak zostało.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Póki co spokój i oby tak zostało.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 THP 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Peugeot 308 II Hatchback 5d 1.6 THP 125KM 92kW
Średni koszt przejechania 100 km
43,00 zł
7,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Peugeot 308 II Hatchback 5d