Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 308 II SW

Edward, 9 miesięcy temu
Silnik 1.6 BlueHDi 99KM 73kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 350 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Peugeot 308 II SW 1.6 BlueHDi 99KM 73kW 2015-2017 - Oceń swoje auto
4,93
21% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : W samochodzie dużo przyjemnych niespodzianek. Auto jest dość dynamiczne jak na tą moc i pojemność.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Układ SCR
5,0
Całokształt
Auto futurystycznie wygląda wewnątrz i zewnątrz. Wnętrze wykonane z wysokiej jakości materiałów, jest wygodne i dobrze się prezentuje. Niema tu wkużajacych i skomplikowanych zeczy. Użytkuje kilka samochodów jednocześnie i bardzo dużo jeżdżę - man z czym porównać. Na peugeocie zrobiłem już ponad 70 tysięcy km i chcę tutaj się podzielić wrażeniem.
Wrażenia
5,0
Silnik
Wcale nie brakuje mu mocy , silnik dobrze rozkręca się, ważne nie dusić go po niżej 2000 obrotów. Bezawaryja jednostka z bardzo tanim kosztem eksploatacji. Fabrycznie beż dwomasy, turbina zwykła bez zmiennej geometrii.
5,0
Skrzynia biegów
Jest to 5-cio biegowa manualna skrzynia. Nieco ciężej przeżuca się biegi niż w VW, ale to odczuwam jak przesiadam się z Passata. Biegi zawsze dobrze się zmieniają niezależnie od obrotów silnika czy temperatury na dworze. Przełożenia bardzo dobrze dopasowane - w mieście można spokojnie jechać 2 gim biegem od 30 do 50 km/godz. Za miastem szukam szustki tylko po przesiadaniu z auta z 6- bieg skrzynią. Przy 140 km na godzinę obroty nie całe 2500. Bez problemu osiąga 170 na godz, a jak potrzymać jeszcze gaz w podłogę to przekroczy 180
5,0
Układ jezdny
Rewelacyjne się kieruje, trzyma drogi w każdą pogodę, z mocniejszym silnikem napewno można było by poswirować ) Zawieszenie bardzo dobrze wchłania nierówności i dziury. Minusem hyba jest dość nisko dno, trzeba uważać na hopkach i drogach bez pokrycia. Malutkim zgrabnym kółkiem o kształcie prawie jak w formule można kręcić paluszkiem szybko zawracając na małych przestrzenach, lub parkując samochód. Na rondach z kilkoma pasami jadę z uśmiechem, bo auto nie zwala się na bok, nie odbija przy zjeździe z rond lub autostradowymi zjazdami o ostrych zakrętach.
5,0
Karoseria
Plastikowa klapa bagażnika, aluminiowe błotniki i maska robią ten samochód bardzo lekki . Lakier bardzo ładnie, Bogato się prezentuje i jest wysokiej jakości- parkingowe otarcie , zostawione przez nieuczciwego kierowce , udało się zapolerować .
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra widoczność, nie potrzebuje tutaj ni kamery ni czujników. Nie muszę kręcić głową czy zaglądać.
5,0
Ergonomia
Super komfortowe fotele z przodu . Robiłem trasy po ponad tysiąc km w jedną stronę, jechałem całą noc i cały dzień po tym pracowałem. Duży schowek pod kokpitem , duże schowki w drzwiach, bez problemu mieszczą się przekąski i napoje w drogę. Z tyłu kanapa też super jak dla tej klasy. Komfortowo się siedzi lecz dłuższej trasy wolał bym tam nie jechać- dla osób wzrostem ok 180 mało miejsca na głowę. W strefie kierowcy - wszystko pod ręką, tempomat/limit prędkości bardzo pomaga w długich trasach a w tym samochodzie jest bardzo dokładny, i lekko się nim steruję w porównaniu do innych samochodów którymi jeżdżę lub jeździłem.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ten system jakby nie istnieje bo raz ustawiłem i nie ruszam tego . Zawsze mam komfortową temperaturę. Zimą szybko się rozgrzewa a latem zchladza . Nigdy nie wieje mi w twarz, poza tym nigdy nie jest za gorąco.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na małe auto jest sporo miejsca, jak już opisywalem wyżej . Bagażnik też cieszy pojemnością. Wózek dla dziecka spoko mieści się wraz z walizamy i torbami
5,0
Wyciszenie
jak dla tego samochodu, jest wygluszone o klasę wyżej. Wiadomo głośniej jest w mocny deszcz. Przy 140 można spokojnie gadać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo tani w utrzymaniu. Niskie zużycie paliwa.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tutaj ciężko coś powiedzieć bo za egzemplarz w dobrym stanie trzeba zapłacić. A z 2.0 dieslem iwersje gt to wogule. Za te pieniądze można kupić samochód wyższej klasy i lepszej marki czym 308.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic mi się w tym aucie nie psuło za bardzo, wymieniłem jeden raz laczniki stabilizatorów (na 320 tyś km) i gumki na których się trzyma filtr powietrza.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jedynym minusem tego samochodu jest system neutralizacji spalin SCR ( adblue) brakuje mi słów żeby określić to. Dla tego najlepsze rozwiązanie- odłączyć system programowo nie demontując tego ukladu( gdyby się przydał kiedyś).

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 BlueHDi 99KM 73kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Peugeot 308 II SW

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów