Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 407 SW

Maciek, 14 lat temu
Silnik 2.0 HDi FAP 140KM 103kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 121 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Peugeot 407 SW 2.0 HDi FAP 140KM 103kW 2009-2011 - Oceń swoje auto
4,69
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wyposażenie i wygląd
5,0
Całokształt
Całokształt oceniam doskonale - jest to jeden z najbardziej udanych modeli Peugeot. Fantastyczny wygląd (nie znam osoby, której to auto by się nie podobało), praktycznie bezawaryjne auto, doskonałe wyposażenie, stosunkowo niska cena, świetny silnik i właściwości jezdne.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silniki HDi charakteryzują się doskonałą kulturą pracy, są to sprawdzone, trwałe jednostki. Już standardowe osiągi są zadowalające, jednak ja zdecydowałem się na chip-tunning podnosząc moc do 163KM i moment obrotowy do 380Nm. Po tej operacji jestem w pełni usatysfakcjonowany z tego silnika, jednak nie znaczy to, że fabryczne 136KM i 320Nm do niczego się nie nadają! Wręcz przeciwnie - pozwalają na bardzo sprawne poruszanie się zarówno w mieście, jak i w trasie.
4,0
Skrzynia biegów
Ocena tylko dobra, ponieważ mam automatyczną skrzynię z 4 przełożeniami. Wydaje mi się, że lepsza by była skrzynia z 6 przełożeniami.
5,0
Układ jezdny
Do niczego nie można się przyczepić. Poruszam się na 17\" felgach z oponami 215/55. Auto na szosie spisuje się wybornie - doskonale się słucha, wspomaganie nie jest ani zbyt mocne ani zbyt słabe - jest w sam raz do tego, aby czuć samochód.
Komfort
5,0
Widoczność
Wg mnie widoczność jest bardzo dobra. Trzeba się jednak przyzwyczaić do szerokich słupków, które nieświadomemu kierowcy mogą zasłonić w niektórych sytuacjach nawet całe auto ale tak jest teraz w większości samochodów. Widoczność do tyłu również jest bardzo dobra, do tego z odsieczą przychodzą czujniki.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest tam, gdzie być powinno. Nie ma problemu w dostępie do najpotrzebniejszych funkcji/miejsc w samochodzie. Na pierwszy rzut oka przerażać może ilość przycisków na środkowej konsoli ale to tylko na początku - później wszystko staje się przejrzyste i oczywiste.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dwustrefowa klimatyzacja sprawuje się znakomicie zarówno latem, jak i zimą. Szyby nie parują (trzeba co roku pamiętać o wymianie filtra kabinowego) a we wnętrzu panują warunki takie, jakie nam najbardziej odpowiadają. Przydatną funkcją jest ogrzewanie przedniej szyby, które pozwala na błyskawiczne pozbycie się cienkiej warstwy lodu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Najczęściej korzystam z samochodu sam, jednak nawet dłuższa podróż (2000km) we dwoje z bagażami nie jest problemem. Myślę, że 4-osobowa rodzina + bagaże również będzie podróżowała w komfortowych warunkach. Jeśli bagażnika nie zajmuje subwoofer i wzmacniacze, to jest tam ogromna przestrzeń - w innym przypadku w zupełności wystarczająca dla 2 osób.
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie oceniam jako doskonałe - dopiero w okolicach 200km/h zaczyna być głośno, natomiast podczas wolniejszej jazdy ani dźwięk silnika ani szum powietrza nie jest dokuczliwy, można się delektować systemem audio, który jednak u mnie został praktycznie całkowicie (bez jednostki głównej) wymieniony, więc nie wiem jak to jest w przypadku fabrycznego zestawu. Być może dodatkowo zrobione wyciszenie (drzwi, bagażnik) daje tak dobre rezultaty.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa w moim przypadku nie jest zbyt małe (wersja SW, automatyczna skrzynia biegów oraz dynamiczny styl jazdy robią swoje). W mieście spalam ok. 9-10L/100km przy średniej prędkości ok. 35km/h a zimą nawet 11,5L/100km przy średniej prędkości ok. 25km/h nie jest niczym dziwnym. Co innego na trasie - tutaj ciężko przekroczyć 7L/100km przy średniej prędkości ok. 100km/h.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze (50tys. zł) ciężko dostać auto bardziej prestiżowej marki z choćby zbliżonym wyposażeniem (2.0HDi, 163KM@380Nm, automatyczna skrzynia biegów, tempomat, 9 poduszek, ABS, ESP, kolorowa nawigacja, telefon, czujniki parkowania, ksenony, skórzana tapicerka, sterowanie wybranymi funkcjami głosem, szklany dach itp.).
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W zasadzie nie ma się do czego przyczepić - podczas eksploatacji nie uległo awarii nic, co by uniemożliwiło dalszą jazdę. Awarii uległ jeden z czujników ABS/ESP (koszt części i wymiany to ok. 200zł), do tego normalne elementy eksploatacyjne zawieszenia (to już nieco droższa sprawa ale coś za coś - auto ma wielowahaczowe zawieszenie).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie zanotowałem poważnych usterek. W przypadku zakupu używanego 407 jak ktoś poświęci trochę czasu na wyszukanie zadbanego egzemplarza bez wypadkowej historii, serwisowanego u DOBREGO mechanika, to będzie bardzo zadowolony.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi FAP 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Peugeot 407 SW 2.0 HDi FAP 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
39,00 zł
7,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Peugeot 407 SW