Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 508 I Sedan

tomasz, 10 lat temu
Silnik 2.0 HDi FAP 163KM 120kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 1 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Peugeot 508 I Sedan 2.0 HDi FAP 163KM 120kW 2011-2014 - Oceń swoje auto
4,46
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Tego oczekiwałem od porządnego diesla.
5,0
Całokształt
Długo zastanawiałem się nad wyborem auta i silnika. Za te pieniądze wybór na rynku jest duży. Wiedziałem tylko jedno, że nie ma to być dwuletni rodzynek z Niemiec, tylko auto nowe. Myślałem o Japończyku ale ludzie piszą o lakierach, które rysuje wiatr. Jeździłem też ASX z silnikiem 116KM ale ten silnik to obraza kierowcy. W środku też Mitsubishi jest jeszcze w erze wytwarzania deski rozdzielczej przy pomocy dłuta. Dużo oglądałem, czytałem fora i opinie kierowców. W połowie drogi trafiłem na 508-kę i dalej już nie oglądałem nic. Auto to przypadło mi swoją stonowaną linią, tak inną od agresywnych stylizacji aut koreańskich czy obłych niemieckich. Zastanawiałem się więc dalej nad silnikiem. Jazdy próbne, analiza danych technicznych i wybór padł na HDi 163KM. Ten silnik to strzał w 10tkę. Na każdym biegu czuć, że auto ma mocy do przyspieszania. I ten dźwięk przy wysokich coś pięknego. O pięknych liniach nadwozia już pisałem. W środku nie mniej ładnie, wysmakowany kokpit, wszystko ładnie równo spasowane, wysokiej jakości materiały. Kierowca ma wrażenie, że wszystko jest pod ręką, że wszystko jest tak umiejscowione, żeby intuicyjnie jechać autem. Kolorowa nawigacja ze sterowaniem pokrętłem między fotelami, łatwo sparować z telefonem komórkowym. Całe szczęście, że ekran nie jest dotykowy - nie będzie ubrudzony palcami. Dyskretne podświetlanie tunelu środkowego diodami LED. Reflektory ksenonowe z doświetlaniem zakrętów sprawują się wyśmienicie. To były długie poszukiwania auta ale teraz nie chce się z niego wysiadać. Ma się wrażenie, że tutaj wszystko jest dla kierowcy, który nie jest tylko dodatkiem. I smaczki w środku jak test zegarów, oświetlenie powitalne. Jeśli się zastanawiasz, kupuj nie pożałujesz. Napisałem tą opinię aby pomóc innym, gdyż sam przed zakupem wiele przeczytałem Waszych opinii, za co dziękuję. Jeśli chodzi o spalanie, ciężko obecnie powiedzieć. Cały czas jeżdżę z ciężką nogą (cieszy silnik) i obecnie komputer wskazuje 7,2. Spalanie zaznaczyłem tylko jedno średnie, gdyż posiadam go od niedawna. Proszę brać tylko pod uwagę średnie maksymalne spalanie 7,2 - reszta jest wybrana z przypadku.
Wrażenia
5,0
Silnik
Wspaniały silnik. Gdybyś wsiadł do tego auta i nie wiedział jaki jest silnik - nie powiedziałbyś po dźwięku, że to diesel. Fajnie mruczy na wyższych obrotach. Elastyczny i dynamiczny.
5,0
Skrzynia biegów
Skok biegów krótki i precyzyjne. Przyjemnie je zmianiać.
5,0
Układ jezdny
Auto się prowadzi bardzo lekko i dobrze reaguje na polecenia kierowcy.
Komfort
4,0
Widoczność
Z tyłu trzeba polegać na czujnikach cofania - mała szyba. Za to lusterka wsteczne bardzo dobre i dopełniają czujniki cofania.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, wyświetlacz na wysokości wzroku kierowcy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W środku jest wystarczająco miejsca i łatwo ustawić dla siebie fotel.
3,0
Wyciszenie
W środku bardzo cicho. Można jechać i cicho słuchać muzyki. Dopiero przy wyższych obrotach silnik sobie fajnie pomrukuje.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Za mało pokonałem kilometrów. Przy dynamicznej jeździe, średnie spalanie z komputera 7,2.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za takie pieniądze, nic tylko brać.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Obecnie wszystko perfekcyjnie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Do tej pory nic.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi FAP 163KM 120kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Peugeot 508 I Sedan 2.0 HDi FAP 163KM 120kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,00 zł
7,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Peugeot 508 I Sedan