Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 508 I Sedan

Karol, 5 lat temu
Silnik 2.0 HDi FAP 163KM 120kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 88 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Peugeot 508 I Sedan 2.0 HDi FAP 163KM 120kW 2011-2014 - Oceń swoje auto
4,86
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Fotele - zakres regulacji, podparcie lędźwi, jakość tapicerki i wyprofilowanie. Światła - LED + Xenon skrętny, robi robotę, nie straszna jazda w nocy.
5,0
Całokształt
Kupiłem bez przekonania, ale też nie jestem uprzedzony do żadnej marki zanim sam nie spróbuję. Jeździłem różnymi autami różnych marek, ostatnio głównie japońskie (Mazda 6, Honda Accord oraz CRV, Mitsubishi ASX) oraz VW Passat. Jak do niego wsiadam to mi się morda śmieje, stosunek ceny do jakości/wyposażenia jest bardzo dobry. Nic mnie nie rozczarowało, wręcz przeciwnie, zaskakuje poziom montażu, praca zespołu napędowego i zawieszenia, a także ergonomiczne wnętrze z przydatnymi "bajerami". Szczerze polecam.
Wrażenia
5,0
Silnik
Cichy, oszczędny, nie wibruje, ładnie brzmi, zapewnia wystarczające osiągi. Problem z FAP nie mam. Do prędkości z jakimi można poruszać się w Polsce wręcz za mocny, ale dzięki temu nie ma problemu z szybkim wyprzedzaniem wolniejszych pojazdów na krajówkach. Poddałem go lekkiej korekcie mocy, prosiłem o jak najbardziej bezpieczny wariant, wyszło 190 KM.
5,0
Skrzynia biegów
Manual 6 biegów, wolałbym automat ale nie dlatego, ze ta źle pracuje, tylko dla wygody. Po Japończykach i VW bałem się precyzji pracy skrzyni w Peugeocie ale bezpodstawnie, wszystko działa należycie. Biegi fajnie zestopniowane, przez co przy prędkościach autostradowych mamy niskie spalanie i stosunkowo cicho w aucie.
5,0
Układ jezdny
Bez zastrzeżeń, jadąc zgodnie z przepisami auto zachowuje się jak najbardziej poprawnie, nawet z kompletem pasażerów.
4,0
Karoseria
Wygląd rzecz gustu, na pewno jest przestronna wewnątrz, pojemność bagażnika też nie rozczarowuje. Potwierdzam to co wszyscy - po otwarciu mokrej klapy woda kapie do bagażnika.
Komfort
5,0
Widoczność
Czujniki parkowania z tyłu pomagają w manewrach, brakuje mi tylko przednich do pełni szczęścia. Poza tym auto nie jest ani przesadnie szerokie ani długie, jak ktoś potrafi cofać w lusterkach to z pomocą czujników zaparkuje wszędzie. Przodem trochę trudniej. Na duży plus światła LED + XENON skrętny, coś pięknego.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką i działa tak jak to zaprojektowano, nie mam uwag. Fotele mega wygodne i w wersji elektrycznie sterowanej można z nim robić cuda. Pierwsze co bym z Peugeota zabrał do Hondy to te fotele.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Obawiałem się tej kwestii ale niepotrzebnie, zarówno grzanie jak i chłodzenie perfekcyjne. Wentylatora nie słychać a mimo to w aucie przyjemnie. Nawiew dla pasażerów tylnych siedzeń.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla 4 osób wnętrze jest przepastne. Fotele wygodne zarówno z przodu jak i z tyłu.
4,0
Wyciszenie
W porównaniu do Hondy i Mazdy wypada lepiej, ale VW w mojej ocenie lepiej wyciszał hałas związany z wiatrem. Silnik lepiej wyciszony w Peugeot niż w VW.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto dość tanie w zakupie na rynku wtórnym w porównaniu np do Hondy, nie ma problemów z korozją jak Mazda, pali niedużo, materiały eksploatacyjne jak we wszystkich - trzeba kupować.
5,0
Stosunek jakość/cena
Fajne, niepozorne, niedocenione auto.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi FAP 163KM 120kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Peugeot 508 I Sedan 2.0 HDi FAP 163KM 120kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,00 zł
7,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Peugeot 508 I Sedan