Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 508 I SW

Wojtek Katowice, 10 lat temu
Silnik 1.6 THP 156KM 115kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 20 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Peugeot 508 I SW 1.6 THP 156KM 115kW 2011-2014 - Oceń swoje auto
4,38
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Materiały, wykonanie, projekt, lekkość prowadzenia i obsługi, wyciszenie. Silnik 1,6THP bardzo dobry! Bardzo dobre trzymanie się drogi w zakrętach i prostej. Świetny, nowy model!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Minimalne piszczenie tylnych drzwi na zamku/bolcu poprzecznym w obramowaniu. Drobnostka.
5,0
Całokształt
Mimo mankamentów kokpitu, ogólnie bardzo łądnie wyposażone auto za cenę konkurencyjną do japońskich czy niemieckich rywali. Ładne proporcje, nowoczesny design. Silnik benzynowy 1,6 THP już po poprawie usterek, o wystarczającej mocy. Obszerne, ciche, z dobrym zawieszeniem, moim zdaniem lepiej prezentujące się i prestiżowe, niż np Skoda czy Seat, Honda.
Wrażenia
4,0
Silnik
Benzyna 240Nm, ciągnie turbo od dołu bez skoku, łądnie wchodzi na obroty, naprawdę elastyczny przy 6-biegowej skrzyni ręcznej. Nie mam zastrzeżeń, chociaż moje BMW (poprzednie auto) diesel to inna liga jednak. Ogólnie - pozytywnie zaskoczony kulturą pracy i spalaniem ok 8l/100 w mieście.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia chodzi bardzo ładnie. lekko, zdecydowanie czuć wchodzenie biegów. Zestopniowana odpowiednio do charakterystyki benzynowego silnika, zbiera się nawet na 6 biegu od 110 km/h. Trochę trzeba się przyzwyczaić do tego, że jak przyspieszasz i zdejmiesz nogę z gazu by zmienić na wyższy bieg, to silnik jakby ciut wcześniej podtrzymuje wyższe obroty. Nie daje to poczucia, że silnik cię słucha, ale jest OK. W Toyocie i BMW lepiej zgrane obroty ze zmianą biegów. Mimo to ogólna ocena bardzo dobra.
4,0
Układ jezdny
W kombi ciut głośniejsze. Sztywne, świetnie trzymające się drogi w zakręcie, pełen szacun. Maleńki minus za skrętność, mogło być ciut lepiej, ale to przez przedni napęd chyba. Generalnie - sprężyste, bardzo dobre.
Komfort
4,0
Widoczność
Mimo małe szyby tylnej, jak to w kombi, ciągle niezła. Lusterka duże, wycieraczki ogarniają olbrzymią powierzchnię bo skłądają się do środka. Mały minus za brak lusterek z \"zagięciem\" obrazu pokazującym blisko z tyłu auto, co jest już powszechne nawet w kompaktach za 40tys. Za to olbrzymi szklany dach kompensuje widoczność ogólną.
3,0
Ergonomia
Ergonomia - \"wymaga przyzwyczajenia\" jak piszą, co znaczy że jest kiepska. Wady? małe rolki na kierownicy do zmiany np widoku ekranu (lewa) czy stacji radia (prawa) źle usytuowane, bo w skręcaniu często zmienia się wszystko przez muskanie ich dłońmi. Powinny zmienić się miejscem z guzikami + i - które są niepotrzebnie bliżej środka. Tempomat za daleko od palców, a guziki/funkcje nie wiem po co powtarzają się na desce i kierownicy. Tempomat za długo po starcie czeka. Górna lampka tak świeci, że kierownica daje cień dokładnie na miejsce, gdzie trzeba trafić kluczykiem - po ciemku to beznadziejne. Krytykowany brak schowków to faktycznie dramat: nawet komórki nie ma gdzie położyć! ani klucza, pilota do bramy itp! powinny być w miejscu uchwytów na napoje; uchwyty na napoje w miejscu, skąd świetnie zalewają konsolę pośrodku! Pozycja na fotelu wymaga sporych kombinacji do wygodnego zestrojenia, co w innych markach osiąga się łątwiej. Pozycja sprzęgła powoduje, że na początku klinował mi się but :). Pochwała za joystick, klawisze wokół, Navi, bagażnik o prostych kształtach, fajne skłądanie siedzeń, fajnie pomyślane relingi.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Cicha, wydajna, szybko nagrzewa, klima b.dobra. Szybko odparowuje szyby. Dobrze daje do tyłu i z tyłu. Niezły filtr powietrza.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wysuwane podparcia przednich siedzeń jak w BMW - sporo miejsca z przodu. Z tyłu - zaskoczenie! gdzie krytykanci widzą mało miejsca? niech porównają z Mercem C klasa! Audi A4! łatwy dostęp do tylnych miejsc, wygodny podłokietnik z tyłu, ogólnie jest super!
5,0
Wyciszenie
Auto słychać dopiero przy dynamicznej jezdzie z obrotami pow. 5tys. Nie szumi do 130-150km/h. Wytłumienie z podwozia bardzo dobre. Brak drgań. Szyba przednia jakoś wytłumiona, czy co? ogólnie zupełnie nieźle, chociaż to subiektywne.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Benzyna turbo musi spalić w mieście 8 do 9l. Na trasie do 130km/h spala niewiele, a osiągi przyzwoite. Moje jest na gwarancji, na razie bez bólu. Ceny - średnie, na tle innych franc/włoskich wypada OK.
4,0
Stosunek jakość/cena
W tej klasie - OK. Tylko Hyundai i40 ma lepiej :) (oczywiście jako przykład, nie znam wszystkich marek). Dobre materiały, świetne wykonanie podsufitki, foteli w dobrej cenie. W Polsce niestety nie docenia się francuskich aut, dalej kursuje zła opinia o autach franc/wł. Używane tracą na wartości nieco szybciej niż przereklamowane niemieckie, a prezentują dobrą jakość, nie różniącą się np od japońskich aut, skromniej wyposażonych.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Spryskiwacze już zmienione. Roleta bagażnika czasem nie odpina się za 1szym razem.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na razie zero.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 THP 156KM 115kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Peugeot 508 I

Liczba wpisów: 13

Peugeot 508 I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Peugeot 508 I SW