Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 508 I SW

sandman8, 8 lat temu
Silnik 2.0 HDi FAP 163KM 120kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 12 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Peugeot 508 I SW 2.0 HDi FAP 163KM 120kW 2011-2014 - Oceń swoje auto
4,85
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
5,0
Całokształt
Piękny samochód dający satysfakcję z jazdy. Dynamiczny, szybki i piekielnie wygodny dla dużych i małych osób. Bardzo ładny design kokpitu wykonany z dobrych materiałów. W przeciwieństwie do C5 ma uchwyty na napoje. Skrzypienie wewnętrznych uchwytów drzwi przy znacznym przełożeniu siły nie umniejsza caloksztaltowi... Moja biała perla (lakier) z panoramicznym dachem i reflektorami full led robi wrażenie. Przedni grill po faceliftingu z 2015 r. nadal 508 fantastycznego wyglądu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo fajnie jeździ, elastycznie i jednocześnie ladnie ciągnie od niskich obrotów. Nawet w manualu nie trzeba za wiele wachlować w mieście. Przyspieszenie dobre jak na kombi... Ladny moment obrotowy.
5,0
Skrzynia biegów
Plynnie pracuje. Nie wymaga dużych ruchów i bez problemu wybacza błędy. 6 biegów o płynnych przełożeniach daje rade podczas przyspieszania po zmniejszeniu prędkości bez redukcji biegu.
5,0
Układ jezdny
Twardo jak na francuza. Bardziej miękko niz w niemieckich... Komfortowo i jednoczesnie nie buja na wszystkie strony ani niefaluje na nierównościach. Pewnue trzyma się drogi.
Komfort
4,0
Widoczność
Fotele bardzo wygodne z regulacjami we wszystkich płaszczyznach, regulacją podparcia ud, lędźwi itd. Dobrze trzymaja na boki i sa wystarczająco duże na szerokie plecy. Odległość głowy do podufitki przy 185 cm wzrostu wypada bardzo spoko. Połączenie Bluetooth stabilne, w menu ekranu również kilka pierdół jak np kalkulator. Przyciemnienie tulnych szyb daje poczucie luksusu i zewnątrz niewiele widać co jest w środku. Słońce nie razi, nie grzeje. Ogolnie w 508 dołożono staran o szczegóły. Brak jedynie automatycznego odsuwania foteli po wygaszeniu silnika. Nie mam czujników z przodu, ale te z tyłu maja szeroki kąt patrzenia w każdą stronę. Dzialaja z małym opóźnieniem (cofać powoli) ale wylapuja nawet niewysokie krawężniki i wysoko ustawione poziome barierki. Mają spory margines bezpieczeństwa po bokach. Do automatycznego hamulca ręcznego i asystenta ruszania na wzniesieniach trzeba sie przyzwyczaić podobnie jak do niewybrednej gamy dźwięków alarmowych i dzwonków telefonów nieco niepasujących do samochodu tej klasy. Nie a to jednak wpływu na komfort.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest pod ręką. W zasadzie brak wielofunkcyjnych przyciskow na kokpicie a ekran dotykowy działa bez zarzutu. Regulacja kierownicy, intuicyjność obslugi menu i kierownicy wielofunkcyjnej daje przewagę nad innymi, ktore ogladalem. Brak dedykowanego miejsca na telefon, ale pomiedzy siedzeniami bez problemu 4 iphony się położy.Schowek otwierany na strone kierowcy, spory z dodatkowym gniazdem zapalniczki i podwójnym USB. Inacze mówiąc- ładuj ile i co chcesz!
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przy dachu panoramicznym i tegorocznych upałach podobno stulecia z zasunieta podsufitka klima dala radę perfekcyjnie.dach panoramiczny zasuwany wielostopniowo, dziala sprawnie, wykonany jest z nieprzeziernego materiału. Podgrzewaniebfoteli na trzystopniowe. Na 1 komfort na 3 rozgrzanyvchodnik latem. Grzeje siedzisko i plecy...
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Rewelacja zarówno z przodu jak i z tyłu. Nawet za kierownicą mozna niemal założyć nogę na nogę. Przymierzalem się do C5 i mazdy6. W 508 i C5 miejsca jest podobnie w mazdzie sporo mniej z tyłu. Dobrzevwbtym wzgledziebwypadlo i40 no alebten silniczek 1,7 136 KM to jakas pomylka i nawet proby wmówienia mi że koreańskie 136 bedzie jechalo tak jak europejskie 150 mnie nie przekonalo. Zaznaczam, że bardzo lubię Hyundaia i moje kroki w pierwszej kolejności skierowqlem właśnie tam! Przymierzalem się do C5 i mazdy6. W 508 i C5 miejsca jest podobnie w mazdzie sporo mniej z tyłu.bw 508 zgrabny tunel między siedzeniami z przodu. Niemal niezauważalne wzniesienie podłogi na środku z tyłu.
5,0
Wyciszenie
Do 120 przy dieslu absolutnie super. Potem szum. C5 tu wygrywa podwójnie klejonymi szybami. Nie jest to kwestia lusterek bo złożenie icu w czasie jazdy nic nie daje. Prawdopodobnie konstrukcja innych elementów to powoduje. Do 150/160 można bez problemu korzystać z zestawu głośnomówiącego. Powyżej tych prędkości męczy ale da się porozmawiać. Podczas przyspieszania słychać fajne raczej sportowe mruczenie silnika. Pewnie kwwstia wydechu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie oprócz bardzo dobrego spalania trudno napisać coś więcej. Za opony zimowe i przeze mnie wypróbowane zapłaciłem ok 1800 zl.
4,0
Stosunek jakość/cena
Mimo mniej prestiżowej marki niż passat, mazda jest to bardzo udany samochód i biorac pod uwagę jego zalety w niczym nie ustępuje vw dlatego cena mimo, że nikt ich nie lubi zbyt wysokich jest mniej wiecej ok. Jakby byl 10 tys. tańszy wvkazdym wariancie to cena do jakości bylabyvnie do przebicia.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie mam pelne zaufanie do tego samochodu. Silniki znane i lubiane. Montowano jebtakze swojego czasu takze w bodajże mazdach czy nissanach. Nic mi nie skrzypi i jie zapowiada nadejscia usterek...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak jak dotychczas i oby tak zostalo...

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi FAP 163KM 120kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Peugeot 508 I

Liczba wpisów: 13

Peugeot 508 I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Peugeot 508 I SW