Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 508 I SW

HR, 6 lat temu
Silnik 2.0 HDi FAP 163KM 120kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 195 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Peugeot 508 I SW 2.0 HDi FAP 163KM 120kW 2011-2014 - Oceń swoje auto
4,21
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Genialny stosunek osiągów do spalania.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : wycieraczki :)
4,0
Całokształt
Ogólna ocena to 4 z dużym minusem. Kupiłem używany, zrobiłem nieco ponad 40 tyś km. Samochód duży, dobrze wykonany wewnątrz, z rewelacyjnym silnikiem HDI 163 KM. Wizualnie też może się podobać, kwestia gustu. Minusy to trochę słaby komfort, szumy powietrza i opon, jak na tę klasę powinny być dużo słabsze. Resorowanie także dość nietypowe. Wewnątrz dobre materiały, sporo ciekawych rozwiązań, dach panoramiczny.
Wrażenia
5,0
Silnik
2.0 HDI 163 KM świetnie sobie radzi z tym kombi. Nawet z kompletem pasażerów jest wystarczający zapas mocy aby bez trudu wyprzedzać. Przed zakupem nie wierzyłem, można osiągnąć spalanie w granicach 5 litrów, teraz wiem, że nie jest to nic trudnego. W tygodniu jeżdżę po mieście do pracy, w weekendy trasa i średnie spalanie na zbiorniku to 5,6-6.0, przy normalnej jeździe. W trasie na tempomacie przy ustawionych 100km/h komputer wskazuje spalanie 3,8-4,5.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jest dobra, największy problem to zestopniowanie 1 i 2 biegu... mam na myśli powolną jazdę, na jedynce są za wysokie obroty a na dwójce za niskie. np. na osiedlowych uliczkach dojeżdżamy do skrzyżowania, samochód się toczy, ale na dwójce może się z dusić a w tym momencie z trudem można wrzucić jedynkę, bo samochód jest w ruchu. Poza tym ok. długie przełożenia kolejnych biegów. przy 120km/h mamy równo 2000 obrotów.
3,0
Układ jezdny
Bardzo dziwnie zestrojenie zawieszenia jak na rodzinne kombi. Układ kierowniczy jest ok (w końcu to nie sportowy samochód) natomiast zawieszenie jest niedopracowane. Jadąc po równych drogach samochód płynie, natomiast gdy zaczną się jakieś łaty na drodze, drobne poprzeczne nierówności, wrażenie jest takie jakby w oponach było za dużo powietrza. Czuć każdy dołek, drgania są odczuwalne i słyszalne co bardzo obniża komfort. Problem występuje pomimo balonowatych opon 215/60/16
4,0
Karoseria
Po 7 latach na łączeniu zderzaka z błotnikiem, po obu stronach, pojawiły się małe bąble, które są do likwidacji. poza tym korozji nie widać. Ogólnie jeśli chodzi o wygląd samochodu, jest całkiem przyjemny dla oka, aczkolwiek dzisiejsze samochody są do siebie bardzo podobne.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność dobra, w słupkach A są co prawda małe trójkątne szybki, ale czasami trzeba się wychylić, żeby zobaczyć przechodnia na pasach. Słupki B bardzo masywne, ale nie wpływają na złą widoczność. Z tyłu mam czujniki parkowania, więc problemu nie ma. Jedyne czego brakuje, to w wersjach bez elektrycznie sterowanego fotela, brakuje samo opuszczającego się lusterka po wpięciu wstecznego.
5,0
Ergonomia
Wszystko jak należy. Duże wygodne pokrętła nawiewów, intuicyjna obsługa. niektórzy narzekają na brak miejsca na telefon, ale w sumie jest połączenie Bluethoot, więc telefonu można nie wyjmować z kieszeni. jeżdżę nim dwa lata i za każdym razem muszę spojrzeć na kierownicę, aby włączyć tempomat i nie pomylić się z ogranicznikiem prędkości - jedyna mała wada :)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko się nagrzewa zimą, po 2 minutach już czuć ciepłe powietrze. Klima też jest sprawna, aczkolwiek czarny kolor i duże okno dachowe nie ułatwiają sprawy. Latem, trzeba często zasłaniać roletę no można się usmażyć.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
mam 190 cm wzrostu, bez trudu ustawiam fotel kierowcy a za mną siada drugi człowiek o tym wzroście. Na tylnym siedzeniu mamy zamontowany fotelik do jazdy tyłem, mimo to na przednim fotelu można wygodnie usiąść.
2,0
Wyciszenie
Tutaj bardzo słabo jak na tę klasę. Silnik jest dobrze wyciszony i pracuje cicho, natomiast szumy wiatru i opon są nieakceptowalne powyżej 120km/h. Wyciszyłem tylne nadkola i z tyłu jest dużo lepiej, to samo muszę zrobić z przodu, może wówczas się poprawi, ale na razie jest słabo. Gdy asfalt jest mokry, wrażenie jest takie jakby w podłodze była dziura. Jadą autostrada 140-150 można się umęczyć. Przy takich prędkościach nawet nie słucham radia. Szkoda, bo samochód dobrze się prowadzi przy dużych prędkościach, silnik także do tego namawia.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie na piątkę z plusem. Duże kombi, w trasie przy normalnej jeździe ok 5,2-5,5 Gdy jeździmy spokojnie do 100km/h spalanie w granicach 4,5-5,0. Części, cenowo podobnie do konkurencji w tej klasie. Mnóstwo zamienników.
5,0
Stosunek jakość/cena
Oceniam dobrze, ponieważ ceny używanych 508 są niższe od konkurencji, a jakościowo nie odbiegają, można powiedzieć, że jeśli chodzi o wnętrze, to jakość jest nawet lepsza niż w skodzie czy fordzie mondeo.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
z drobnych usterek, przez dwa lata: - tylna wycieraczka (pękł uchwyt) - przednie wycieraczki czasami uderzają o ramkę szyby - podobno to jakaś wada wrodzona, - lewy tylny zacisk, przestał działać ręczny hamulec,
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
pompa sprzęgła - koszt z robocizną 500 zł. Samochód często używany w mieście, więc sprzęgło ma co robić. Poza tym, części eksploatacyjne, hamulce, łożysko itp.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi FAP 163KM 120kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Peugeot 508 I

Liczba wpisów: 13

Peugeot 508 I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Peugeot 508 I SW