Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 508 I SW

paweł_domo, 4 lata temu
Silnik 2.0 HDi FAP 163KM 120kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 214 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Peugeot 508 I SW 2.0 HDi FAP 163KM 120kW 2011-2014 - Oceń swoje auto
4,50
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bardzo dobry silnik, który po chip tuningu daje jeszcze więcej frajdy z jazdy, a do tego według wielu jest to jedna z najlepszych konstrukcji Diesla.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Samochód ma ledwie 6 lat, ale już dość sporo już mankamentów widać - lakier mało odporny na kamyczki.
5,0
Całokształt
Silnik 2.0 HDI od PSA z katalogowo 163KM i 340Nm - na hamowni przy 200000 km przebiegu wyszło 161KM i 362Nm. Po wgraniu nowej mapy uzyskałem odpowiednio 205Km i 408Nm. Silnik bardzo sprawnie daje sobie rade z masą samochodu, nawet przy maksymalnym załadowaniu przestrzeni pasażerów oraz bagażnika. Przy delikatnej, ale wcale nie wolnej jeździe spalanie jest bardzo satysfakcjonujące. Przy bardziej energiczniejszej jeździe pali przyzwoicie, a radość z jazdy jest naprawdę spora. Bezproblemowo przy wyprzedzaniu, bez męczenia się przy podjazdach i przy pełnym załadunku. Samochód bardzo wygodny, ładnie prezentujący się i przyjemnie jeżdżący. Jeśli nie zawiodę się pod względem bezawaryjności. to kto wie, czy znów nie kupię jakiegoś Peugeota.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 2.0 HDI od PSA z katalogowo 163KM i 340Nm - na hamowni przy 200000 km przebiegu wyszło 161KM i 362Nm. Po wgraniu nowej mapy uzyskałem odpowiednio 205Km i 408Nm. Silnik bardzo sprawnie daje sobie rade z masą samochodu, nawet przy maksymalnym załadowaniu przestrzeni pasażerów oraz bagażnika. Przy delikatnej, ale wcale nie wolnej jeździe spalanie jest bardzo satysfakcjonujące. Przy bardziej energiczniejszej jeździe pali przyzwoicie, a radość z jazdy jest naprawdę spora. Bezproblemowo przy wyprzedzaniu, bez męczenia się przy podjazdach i przy pełnym załadunku.
5,0
Skrzynia biegów
6 biegowa manualna skrzynia - chodzi bardzo przyjemnie i bez problemów.
4,0
Układ jezdny
W moim poprzednim samochodzie - Mondeo MK3 było jakoś bardziej stabilnie przy większych prędkościach, ale źle nie jest.
3,0
Karoseria
Samochód po 6 latach ma według mnie dość kiepski lakier, na którym mocno widać ślady po kamykach i mikro rysy. Rdzy na razie nigdzie nie ma, ale powłoka lakiernicza mogłaby być lepsza.
Komfort
4,0
Widoczność
Trochę denerwują mnie przednie słupki, które w pewnych okolicznościach dość mocno zasłaniają pieszych przy skręcie.
5,0
Ergonomia
Bardzo wygodne wnętrze. Uchwyt na kubki - trochę słaby patent, bo przy włożeniu czegoś zasłania si e wyświetlacz nawigacji.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko chłodzi i szybko nagrzewa. 2 strefowa klimatyzacja daje radę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ilość miejsca wystarczająca, choć mimo kombi bagażnik nie jest jakiś ogromny.
4,0
Wyciszenie
Jest dobrze, choć przy wyższej prędkości mogłoby byc lepiej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części eksploatacyjne nawet oryginalne dość tanie. Konstrukcja silnika dość dobrze znana, więc nie powinna nastręczać problemów mechanikom. Na razie nic szczególnego nie naprawiałem - ob ytak dalej.
5,0
Stosunek jakość/cena
Porównując do innych samochodów w tej klasie, w tej wielkości i z takim wyposażeniem, Peugeot cenowo wypada bardzo dobrze.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Od momentu zakupu nie działa klamka bezdotykowa po stronie kierowcy. Z tego co widzę, to stała przypadłość tego samochodu.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Póki co wymienione dwa elektrozawory (czujniki) turbosprężarki.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi FAP 163KM 120kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Peugeot 508 I SW