Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 508 I SW

Jarek, 1 miesiąc temu
Silnik 2.0 HDi FAP 163KM 120kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 103 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Peugeot 508 I SW 2.0 HDi FAP 163KM 120kW 2011-2014 - Oceń swoje auto
4,86
16% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Zakup Peugota 508 był spontaniczny. Potrzebowałem dużego kombi klasy średniej, pierwszym wyborem był superb lub passat. Peugota nie brałem pod uwagę, jednak trafił się pewny krajowy, bezwypadkowy egzemplarz z niskim przebiegiem i postanowiłem go zobaczyć, wcześniejsze auto to mondeo mk4 również z 2014 roku i również 2.0 tdci (hdi) 163 km. Przez 23 lata odkąd mam prawo jazdy miałem ponad 20 samochodów. Z francuska motoryzacja miałem jednak długa przerwę. Powiem tak, Francuzi zrobili naprawdę duży postęp. 508 to samochód dopracowany i przemyślany. Jakość wykonania, materiały, spasowanie, trwałość, bezawaryjność, bez porównania do skory czy forda. Stosunek ceny do jakosci bezkonkurencyjny. Samochód często pomijany, ale niesłusznie. Jeżeli szukacie dużego kombi klasy średniej polecam przejechać się 508.
Wrażenia
5,0
Silnik
2.0 hdi 163 km, to prawdopodobnie jeden z lepszych diesli ostatnich lat. Po pierwsze nie sprawia większych problemów , po drugie dynamiczny, po trzecie oszczędny. W tym modelu zdecydowanie najlepszy wybór.
5,0
Skrzynia biegów
Trochę się bałem automatu w tym samochodzie ponieważ ma japońska skrzynie aisin, trochę poczytałem przed zakupem, w 2010 roku producent istotnie poprawił jej jakość, to klasyczny 6 biegowy automat, rozsądnie eksploatując i wymieniając olej powinna bez problemu dojechać do 250 - 300 tys km. Sama skrzynia zmienia biegi bardzo płynnie bez szarpnięć, opóźnień. Oczywiście są skrzynie szybsze np. Dsg ale automat do tego samochodu i silnika pasuje idealnie. Skrzynia standardowo zestopniowana jest na ekonomie i bardzo szybkomwrzuca wyższy bieg, w trybie sport kręci wyżej.
4,0
Układ jezdny
Tu akurat w mondeo było jednak trochę lepiej. Samochód jest bardzo sztywny, jak dla mnie chyba za bardzo, po francuzie spodziewałem się wyższego komfortu, jednak prowadzenie bardzo pewne.
5,0
Karoseria
Duży wygodny samochód, w mojej wersji ze szklanym dachem, który robi wrażenie, do tego automatyczna klapa bagażnika. Jakość karoserii sprawia dużo lepsze wrażenie niż w mondeo, np dźwięk towarzyszący zamykaniu drzwi.
Komfort
4,0
Widoczność
Mały minus za widoczność do tylu, mała szyba w tylnej klapie ogranicza widiczmosc trzeba parkować na czujniki. Do przodu bardzo dobrze no i w górę również :)
5,0
Ergonomia
Przemyślany samochód projektował Polak. Siedzi się bardzo dobrze, wszystko pod ręka. Każda funkcja ma swój przycisk, co dla mnie jest zaleta, nie lubię samochodów gdzie podstawowe funkcje obsługuje się ekranem dotykowym. Multimedia bardzo proste w obsłudze i przyjazne użytkownikowi. Tomek czego można się przyczepić to cup holdery z przodu, niefortunnie usytuowane i mały schowek w podłokietniku, mimtomakurat jakosmszczegolnie nie przeszkadza.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez uwag, w mojej wersji cztero strefowa klmiatyzacja
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń porównywalna z mondeo, który jest uważany jako jeden z największych w klasie.
5,0
Wyciszenie
Istotnie cichszy od mondeo z tym samym silnikieme
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trochę krótko żeby się wypowiedzieć, ale ceny części przystępne, auto jest w sumie proste nie przekombinowane i pewnie dzięki temu stosunkowo bezawaryjne.
5,0
Stosunek jakość/cena
W tej cenie mogłem kupić superba lub passata, ale ze zdecydowanie gorszym wyposażeniem.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi FAP 163KM 120kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Peugeot 508 I

Liczba wpisów: 6

Peugeot 508 I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Peugeot 508 I SW