Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 508 II SW

Wojt, 3 lata temu
Silnik 2.0 BlueHDi 180KM 132kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 1 000 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Peugeot 508 II SW 2.0 BlueHDi 180KM 132kW 2018-2020 - Oceń swoje auto
3,14
25% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Niespotykany design
3,0
Całokształt
Auto wizualnie bardzo ładne, wyróżniające się, choć mocowanie blach pozostawia do życzenia, niestety do jakości WAG trochę brakuje. Felgi zdecydowanie min. 18 cali. Auto niestety nie jest pozbawione wad. Silnik ma niezbyt wysoką kulturę pracy, w porównaniu z tdi WAG czy chociażby z dieslami Forda (od 2016r). Być może jest to też kwestia wyciszenia komory silnika. Skrzynia biegów to jeden z większych minusów, jak na moc 177KM auto jest bardzo ospałe. Przy ruszaniu potrzebuje chwili, minusem jest również tryb sport który zbyt nerwowo reaguje na gaz i w połączeniu z dieslem, zbyt długo przeciąga biegi, w trybie normal brakuje ustawienia "żeglowania" tak jak jest to w trybie eco. Alternatywą pozostaje tryb manualny na trasie. Dobre prędkość obrotowa przy prędkościach autostradowych z uwagi na 8 bieg (włącza się ok 110km/h) Na plus moment obrotowy 400 nm. Co do komfortu, auto jest wyjątkowo twarde jak na auto francuskie, ale to niekoniecznie wada. Fotele ciężko (standard alure) wyregulować optymalnie, polecam opcjonalne AGR. Do systemu info-rozrywki można się przyzwyczaić, niestety icocpit (zegary) wyświetla wskazówki trasy tylko ze standardową nawigacją ( nie wyświetla google maps, yanosik, waze). Carplay działa bez zarzutu, dla osób korzystających ładowarka indukcyjna jest zbędna, szczególnie, że jest położona w dziwnym miejscu pod środkowym tunelem. Z dziwnych rzeczy po wyłączeniu zapłonu, pomimo blokady tylnych drzwi, można otwierać tylne okna. Spalanie standardowe jak na diesla ok 6,5 L średnie, do 140 km można się spokojnie zmieścić w 7L, 160-170 ok 8L Obecny stan licznika to 3500km, nie wiem dlaczego strona nie pozwala na więcej niż 1000
Wrażenia
3,0
Silnik
Śłaba kultura pracy, średnie wyciszenie komory silnika.
2,0
Skrzynia biegów
Wolna przy ruszaniu, przeciągająca w trybie sport, brak "żeglowania w trybie normal".
4,0
Układ jezdny
Dobry rozkład masy, lepszy niż Passat, gorszy niż Mondeo. Pomimo sportowego wyglądu, auto sportowe nie jest.
4,0
Karoseria
było by 5, gdyby nie spasowanie blach i niezbyt równe szczeliny
Komfort
3,0
Widoczność
Z kamerą nie ma co narzekać, choć widok 360 to ściema, czasami się zawiesza.
3,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Byłoby 5 gdyby nie kretyńska obsługa.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W porównaniu z Mondeo, Passatem, Camry, Superbem wypada gorzej.
3,0
Wyciszenie
Wycieszenie jest ok w większości sytuacji, na spory minus odgłosy silnika przy wyższych obrotach.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zbyt krótki czas użytkowania
3,0
Stosunek jakość/cena
Kwestia negocjacji rabatu.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zbyt krótki czas użytkowania
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zbyt krótki czas użytkowania

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 BlueHDi 180KM 132kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Peugeot 508 II SW