Szukaj

Ocena kierowcy - Porsche Cayenne I

Adam, 18 dni temu
Silnik 3.6 290KM 213kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 198 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Porsche Cayenne I 3.6 290KM 213kW 2006-2010 - Oceń swoje auto
4,93
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Napęd terenowy tego auta zadziwiaj w off-road.
Zawieszenie : Pneumatyczne zawieszenie to bajka, zarówno na autostradzie jak i w lesie.
Karoseria : Karoseria w wersji 957 (polift) jest bardzo ładna i dalej świeża. Tylne lampy LED i przednie ksenony to bardzo dobry zestaw.
5,0
Całokształt
Zaskakująco przemyślany samochód. Idealny zarówno do miasta, w trasę jak i do lasu. Bardzo solidnie wykonany silnik, skrzynia biegów, zawieszenie pneumatyczne i napędy. Auto potrafi niejednego zaskoczyć zarówno na autostradzie jak i w terenie (nawet tym cięższym).
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 3.6 to bardzo dobra konstrukcja. Była również montowana w kolejnej generacji Cayenne II (958). Dynamika wystarczająca, a w trybie sport jest już bardzo fajnie.
5,0
Skrzynia biegów
Samochód bardzo płynnie i stosunkowo szybko (jak na SUV) zmienia biegi. Fajnie, że można również zmieniać je bezpośrednio z kierownicy, lub ustawić skrzynię w tryb manualny - to przydaje się bardzo w terenie.
5,0
Układ jezdny
Samochód rewelacyjnie spisuje się na każdym rodzaju nawierzchni. Dzięki pneumatycznemu zawieszeniu jest bardzo komfortowo, a możliwa zmiana ustawienia wysokości aż o 12 cm pozwala łatwo dostosować się do różnego rodzaju nawierzchni. Napędy bardzo dobrze radzą sobie nawet w trudnym terenie.
4,0
Karoseria
Generalnie jest bardzo dobrze. Auto jest przyzwoicie odporne na korozję z jednym małym wyjątkiem: otóż korodują koncówki przednich błotników. Tu zbiera się brud za nadkolem i robi się bajorko. W blisko 20 letnim aucie NIC nie skrzypi!
Komfort
5,0
Widoczność
Samochód wyposażony jest w komplet czujników parkowania (przód/tył) co jest bardzo fajne przy manewrowaniu na ciasnym parkingu. Pomimo swoich gabarytów jazda nim nawet po mieście to czysta przyjemność.
5,0
Ergonomia
Wszystkie przełączniki są sensownie rozmieszczone pod ręką kierowcy, czy pasażerów. Obsługa jest intuicyjna i bezproblemowa. Ważne, że po blisko 20 latach w tym aucie nic nie skrzypi. Jakość wykonania jest rewelacyjna.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja dwustrefowa i podgrzewane przednie siedzenia działają bardzo sprawnie. Z tyłu są duże wyloty powietrza.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ten samochód przeżywa teraz swoją drugą młodość. W wersji z silnikiem VR6 i pneumatycznym zawieszeniem stanowi idealne połączenie ekonomii, jakości i radości z jazdy.
5,0
Wyciszenie
W aucie nic nie skrzypi, nic nie puka. Komfort podróżowania jest bardzo wysoki, lepszy niż w wielu młodszych autach. Przy dużych prędkościach słychać szum wiatru - to normalne, gdyż auto jest wysokie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty typowe dla samochodów wyposażonych w duży silnik. Jest on produkcji VW stąd osprzęt jest tani jak barszcz.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za 30-50k pln nie masz szans kupić nic lepszego w Polsce. Jakość i bezawaryjność jest nie do pobicia. A jeżeli ktoś szuka auta w teren to jest to super alternatywa dla Toyoty, czy nawet Jeep'a.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się nie psuje. Ważne by auto utrzymywać w dobrej kondycji.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Koszt (ewentualnej) naprawy mitycznej pneumatyki wygląda tak: zaworek - 100 zł miech - 500 zł oryginalna sprężarka - 1600 zł Czy to dużo?

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.6 290KM 213kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Porsche Cayenne I

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów