Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Clio II Hatchback

jarekfrgor@yahoo.fr, 15 lat temu
Silnik 1.2 60KM 44kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 218 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Renault Clio II Hatchback 1.2 60KM 44kW 1998-2010 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : po 218000 km trzyma się naprawdę ok, no i spalanie, przy dobrym oleju jest bardzo zadowalające
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
Zawieszenie
4,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
Trochę problemów z elektroniką, właściwie od momentu zakupu nowego auta istniał jakiś problem z uruchamianiem w okresach zimowych kiedy temperatura spadała poniżej -10C. Samochód uruchamiał się natomiast wcale nie reagował na naciskanie pedału gazu tylko pracował na około 1500 obr/min. Trzeba odczekać jakieś 15-20 min. aby się nagrzał wyłączyć i uruchomić ponownie potem wszystko gra. Myślę, że to sprawa wilgoci, w ASO nie potrafili mi pomóc.
4,0
Skrzynia biegów
Po około 180000 km pęknięcie gumy łącznika skrzyni
4,0
Układ jezdny
Po około 80000 wymiana stabilizatorów drążków, po 140000 km wymiana amortyzatorów, po 180000 ponowna wymiana stabilizatorów, po 200000 wymiana łącznika drążków
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Właściwie jestem bardzo zadowolony, ponieważ od momentu zakupu auta okresowo zapisywałem ilość zakupionego paliwa i tym samym wyliczałem zużycie i tak samo tuż po zakupie jak i po 218000 km auto pali 6,5 litra średnio na 100 km, przy oszczędnej jeździe 90 - 110 km/h zanotowałem 6,0 l/100km. Jedna uwaga: gdzieś po 60000 km wymieniłem olej na syntetycznego shella z elf (straszna kaszana ten olej) średnio po 2000 - 3000 tys. km na elfie musiałem dolewać litr oleju po zmianie na shell wszystko wróciło do normy tzn dolewam co 10000 tys. km. Przeglądy zazwyczaj robiłem w ASO, ceny średnio 500 - 1300 (z wymianą paska klinowego). Wymiana przedniej pokrywy silnika (z lakierowaniem) + przedniej szyby kosztowała mnie jakieś 3000 pln. Uwaga na zamek pokrywy silnika (u mnie po przebiegu powyżej 150000 km, niestety zatrzask nie zadziałał i moja głupota z niedomkniętą klapą kosztowała mnie właśnie tyle jak napisałem powyżej)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Częsta wymiana żarówek, lewa przednia pochłonęła wiele czasu i przekleństw z mojej strony, nie wiem jaki mądrala wymyślił taki dostęp, o elektronice pisałem powyżej, aha i jeszcze osłona filtra powietrza i wyrobione zatrzaski, cały czas spadała przy byle wyboju, czułem się natychmiast jak na rajdzie, to przez nią (i moją głupotę) wywaliłem te 3 kawałki na wymianę klapy i szyby.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
generalnie nie miałem wielkich problemów

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 60KM 44kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Clio II Hatchback 1.2 60KM 44kW
Średni koszt przejechania 100 km
35,50 zł
6,9
l/100km
6,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Clio II Hatchback