Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Clio II Storia

Adrian, 3 miesiące temu
Silnik 1.2 58KM 43kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 270 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Renault Clio II Storia 1.2 58KM 43kW 2005-2010 - Oceń swoje auto
4,21
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
5,0
Całokształt
Małe zgrabne auto. Do jazdy po mieście idealne. W trasie da się odczuć małą pojemność i ograniczenia ze strony skrzyni biegów. Max komfortowa prędkość to 90km/h. Jadąc szybciej skazujemy się na dość głośne szumy bo wygłuszenia tak na prawdę brak. Po wymianie uszczelek w drzwiach jest już trochę lepiej. Bardzo fajne auto jeśli ktoś chce zacząć przygodę z majsterkowaniem. Wszystko jest na wierzchu i jest pełno miejsca. Części kosztują grosze a wymiany prostsze być nie mogą. Na przykład amortyzatory na tył to koszt 250 zł za 2 szt i to takie z wyższej półki. Silnik niby 58KM ale jeżeli jest zdrowy to powyżej 2500obr/min na prawdę w tej budzie wystarcza. Jedyne na co trzeba uważać to układ kierowniczy bo lubią się z nim dziać dziwne rzeczy. Skrzynia biegów po 270tys jak nowa. Absolutnie zero problemów tylko po zakupie wymienić olej bo najpewniej jest oryginalny. Z racji na to że podwozie jest raczej delikatne to clio tak jak i scenic bardzo lubi zjadać korozja. Jeżeli nie było nigdy zabezpieczone to nawet 2007 rocznik potrafi mieć dziury w podłodze. Podsumowując, jak na auto za 3000-7000zł to na prawdę cudo. Jeżeli trafi się w miarę zdrowy egzemplarz pod spodem to tak na prawdę reszta jest niezniszczalna. Zabezpieczyć spód, odrdzewiacz, podkład i chociaż barnaek i auto posłuży spokojnie kilka lat.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jeżeli jest zdrowy jest na prawdę przyjemny. Nawet całkiem nieźle się rozkręca powyżej 2500obr/min
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo solidna konstrukcja. Tylko pamiętać żeby wymienić w niej olej po zakupie auta bo u mnie w roczniku 2007 był najpewniej oryginalny (totalny glut a nie olej) Po 270tys biegi wchodzą gładziutko. Można 1 palcem obsługiwać
3,0
Układ jezdny
Z przodu szybko potrafią robić się luzy. Trzeba na to uważać. Stuki w kierownicy przy skręcaniu i luzy na niej też są popularne
5,0
Karoseria
Błotniki i zderzak plastik więc nie rdzewieje to na +. Klapa bagażnika i maska także nie mają tendencji do rdzewienia
Komfort
5,0
Widoczność
Nie ma możliwości regulacji wysokości siedzenia (przynajmniej u mnie). Mając 183cm wzrostu siedzi się bardzo wysoko. Wrażenia z jazdy jak w wielkim off-roadowym aucie. Do jazdy po mieście super bo wszystko widać
5,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nawiewy są tylko z przodu co nie jest najlepsze. W sezonie jesienno-zimowym Zaparowane szyby z tyłu to norma. Klimatyzacja działa bardzo dobrze. Ogrzewanie także ale wiadomo najlepiej autko odpalić na 10 minut przed jazdą przynajmniej.
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest wygodnie... jeżeli nikt nie siedzi z tyłu. No chyba że pasażerowie mają max 160cm wzrostu. Jeżeli chcemy pojechać w trasę i jest nas więcej niż 2 to na prawdę nie ma czego zazdrościć osobom siedzącym z tyłu.
2,0
Wyciszenie
Uszczelki to priorytetowa sprawa jeżeli chcemy jeździć często w trasy. Wymieniać na nowe porządne. W innym wypadku powyżej 70km/h szum z drzwi jest dokuczliwy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeżeli potrafimy coś sami wymienić to jest niesamowicie tanio. Układ zawieszenia i hamulcowy bardzo tanie w naprawach. Skrzynia biegów pancerna. W silniku nie ma co się popsuć a jeśli już to tylko świece i wtrysk a też nie są to drogie rzeczy.
5,0
Stosunek jakość/cena
10/10
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie ma dużo elektrycznych rzeczy. Jeżeli już są to się nie psują a nawet jeśli to naprawy są bardzo tanie
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Mała moc sprawia że ruszając trzeba dać mu trochę gazu. Przy jeździe w korkach po mieście ma to katastrofalne skutki dla sprzęgła. Normalnie sprzęgło jest do wymiany po 120-180 tys km ale tutaj 80tys to górna granica. Przy wymianie polecam zainwestować w droższe to będzie spokój na troszkę dłuższy czas

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 58KM 43kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Clio II Storia 1.2 58KM 43kW
Średni koszt przejechania 100 km
24,50 zł
6,8
l/100km
7,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Clio II Storia