Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Clio III Hatchback 5d Phase II

W4s1k, 7 lat temu
Silnik 1.2 16v 75KM 55kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 115 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Renault Clio III Hatchback 5d Phase II 1.2 16v 75KM 55kW 2010-2013 - Oceń swoje auto
4,15
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Bardzo dobrze trzyma się drogi i brak przechyłów.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Wsteczny trzeba czasami dwukrotnie wysprzęglić
4,0
Całokształt
Bardzo ładny wygląd zwłaszcza jak założymy alufelgi 16 calowe. Niskie koszta utrzymania. Idealny dla kogoś kto szuka takiego w utrzymaniu i ładnie wyglądającego auta miejskiego.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 1.2 o mocy 75KM może nie jest demonem prędkości ale brałem pod uwagę ekonomię i bezawaryjność. Do miasta idealny, na trasę jak ktoś nie szaleje to w zupełności wystarczy. Jak trzeba to gdy wkręci się go wyżej niż 3,5 tys. obrotów to nawet ładnie się zbiera. Przy spokojnej jeździe na trasie można zejść nawet do 4,5l/100km Jazda dynamiczna to już średnio 5.5 - 6 l/100km prędkości autostradowe 120-140 km/h potrzebują 6.5 - 7l/100 km benzyny
3,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą lekko i intuicyjnie, mogę mieć zastrzeżenia co do wstecznego bo czasami trzeba dwa razy wysprzęglić aby wszedł.
4,0
Układ jezdny
Wspomaganie jak dla mnie trochę za mocne ale to auto miejskie, więc tak pewnie musi być. Clio ładnie trzyma się na łukach i nie ma przechyłów na boki przy szybszym pokonywaniu zakrętu.
Komfort
5,0
Widoczność
Według mnie idealna, wszystko widać, nie trzeba się martwić, że gdzieś zarysujemy zderzak, lusterka boczne bardzo duże dzięki czemu widoczność do tyłu jest bardzo dobra. Do przodu też nie ma problemów bo słupki "A" nie zasłaniają dużej powierzchni.
4,0
Ergonomia
Jak na tę klasę według mnie jest dobrze. Wszystko na swoim miejscu intuicyjnie rozmieszczone, fotele przednie nie męczą w długiej trasie, schowków też pod dostatkiem. Bagażnik foremny i pojemny jak na auto miejskie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja działa bardzo dobrze, szybko poradzi sobie z zaparowanymi szybami. Klimatyzacja w zupełności schłodzi wnętrze, czasami jak są bardzo duże upały to może mieć problem.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla dwóch osób miejsca wystarczająco, jeżeli z tyłu miałyby jeździć dorosłe osoby to mogłyby narzekać. Dzieci z tyłu nie będą miały problemów.
4,0
Wyciszenie
Jak na samochód miejski to bardzo dobre, ewentualnie bagażnik mógłby być trochę lepiej wyciszony, słychać szum opon przy prędkościach powyżej 80km/h
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeszcze nie miałem większych wydatków a części eksploatacyjne są w przyzwoitych cenach, dużo części zamiennych.
4,0
Stosunek jakość/cena
Myślę, że nikt nie może narzekać na stosunek ceny do jakości w tym segmencie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Denerwujące w moim modelu to częsty problem z tylnymi kierunkowskazami czasami wtyczka się luzuje (chyba) i nie działają jak trzeba, i druga pierdoła zamek tylnej klapy trzeba były wyregulować, ponieważ na niewielkich nierównościach potrafiło hałasować. No i standard chyba w każdym Renault zimą częsty problem z otwarciem pokrywy silnika, zamek się zacina i trzeba 2-3 razy pociągnąć za rączkę aby podnieść maskę.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na auto 7 letnie z polskiego salonu i po przejechaniu 115 tys, km żadnych.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 16v 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Renault Clio III

Liczba wpisów: 28

Renault Clio III – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Renault Clio III Hatchback 5d Phase II