Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Fluence Sedan Facelifting

Kamil, 7 lat temu
Silnik 1.6 114KM 84kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 15 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Fluence Sedan Facelifting 1.6 114KM 84kW od 2015 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Przestronny, dobrze wyposażony, dobrze prowadzący się średniak. Biorąc pod uwagę jego cenę - wybitny średniak!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Czasami nie "wchodzi" bieg wsteczny - ponowna próba pomaga
4,0
Całokształt
Ocena "dobrze" wystawiona z pełną premedytacją, biorąc pod uwagę rewelacyjną cenę zakupu. Za cenę auta z segmentu B dostajemy auto kompletne, bez drastycznych kompromisów vide Tipo, 301, C-Elysee, przestronne, niezawodne i względnie ładne. Auto nieźle wyposażone już w podstawie, doceniane przez kierowcę i pasażerów. To prawdopodobnie najlepszy możliwy zakup w swojej kategorii cenowej i bez wahania wybrałbym go drugi raz.
Wrażenia
4,0
Silnik
Na tle innych benzynowych jednostek 1.6 bez turbodoładowania spisuje się nieźle, jednak zadowalająca moc osiągana jest przy wysokich obrotach, a wtedy, jak można się spodziewać, rośnie hałas i zużycie paliwa.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia mogłaby być lepiej wystopniowana. Piąty bieg jest zalecany już przy prędkości 50 km/h, a przy prędkościach autostradowych mamy przez to wysokie obroty (3500 rpm przy 120-130 km/h) i hałas. Czasem występuje problem z "wrzuceniem" wstecznego i trzeba od nowa wcisnąć sprzęgło oraz powtórzyć próbę.
4,0
Układ jezdny
W swojej półce cenowej - rewelacja. Zawieszenie zestrojone bardzo komfortowo, po francusku, jednak bez przesady - wygoda i wybieranie nierówności stoi na wysokim poziomie, czym niestety płacimy na zakrętach, gdzie trzeba zachować nieco niższą prędkość niż w przypadku konkurencyjnych aut.
Komfort
4,0
Widoczność
Brak zastrzeżeń - poza widocznością do tyłu, ale wybaczam to Fluence'owi - przecież to sedan. Dla niektórych ważną informacją może być, że auto pozbawione jest wycieraczki tylnej.
4,0
Ergonomia
Poza umieszczeniem radia na samym dole konsoli w podstawowej wersji wyposażenia - super! Ogromny plus za sterowanie radiem w kierownicy już od wersji "start".
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja nie zamraża na kość jak w niektórych modelach - trzeba ciut więcej czasu na skuteczne schłodzenie auta latem. Ogrzewanie na wielki plus. Uwaga na kratki nawiewu - są ekstra ultra tandetne i łatwo je połamać.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przy tej wielkości auta to wzór do naśladowania. Niejeden rozpakowany SUV przegrywa z nim pod tym względem sromotnie (Nissan Qashqai II na pewno ;)). Plus ogromna przestrzeń bagażowa, jednak z wnikającymi do wnętrza kufra zawiasami.
3,0
Wyciszenie
Moja opinia nie pokrywa się z opinią większości moich pasażerów, jednak auto jest dla mnie za głośne. W związku z charakterystyką silnika, przy dynamicznej jeździe trzeba je wysoko kręcić, a wtedy odgłos silnika jest głośny i nieprzyjemny. Inżynierowie akustycy nie pracowali nad tym autem ;).
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W spokojnych trasach bez jazdy autostradowej 5.9 ... 6.5 l/100 km. W cyklu mieszanym zazwyczaj wychodzi mi 7.5 ... 8.2 l/100 km. Jazda autostradowa 7.5 ... 8.0 l/100 km. Miasto (niestety mieszkam w mocno zakorkowanej okolicy) 10.8 ... 11.2 l/100 km
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie wyobrażam sobie lepszej "value for money" za nowego kompaktowego sedana. Nabylem go w cenie Tipo, a zyskałem produkt o jakości Jetty... Może nawet nieco lepszej ;)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
No dobra. Krótko się znamy, więc nic nie zdążyło się stać... Poza komunikatem "Skontroluj ESC" już w pierwszym 1000 km, jak się okazuje spowodowanym niedociśnięciem jakiejś wtyczki przez pracowników fabryki.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic się nie dzieje :). Oby tak dalej. Dorzucę komentarz o 5-letniej gwarancji z limitem 100000 km za 1600 zł. Znajomy miał okazję sprawdzić na własnej skórze w Megane, że gwarancja ta daje uprawnienia dokładnie tak szerokie, jak podstawowa. Żyć, nie umierać.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 114KM 84kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Fluence Sedan Facelifting 1.6 114KM 84kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,00 zł
7,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Fluence Sedan Facelifting