Szukaj

Informacje o Renault Fluence

Lata produkcji: 2009 – 2016
Segment: Niższa klasa średnia

Kompaktowy sedan niższej klasy średniej (segment C), produkowany w latach 2009-2016. Następca modelu Megane II generacji w wersji sedan. Fluence powstał we współpracy z koreańską marką Samsung Motors (nie miał nic wspólnego z prototypem Fluence Concept z 2004 roku). Jego bliźniaczym modelem, przeznaczonym na rynek azjatycki, był Samsung SM3. Auto powstało na płycie podłogowej Renault/Nissan C, którą dzieliło m.in. z Renault Megane III i Nissanem X-Trail II. W 2012 roku Fluence został poddany face-liftingowi. Wraz z debiutem IV generacji Megane, Renault wróciło do jego wersji sedan, która zastąpiła wycofany model Fluence.

czytaj więcej
Powagosław

Jeden rzut oka na to auto i od razu można powiedzieć, że decyzja o separacji sedana i hatchbacka w modelu Megane była słuszna. Co więcej, Fluence wygląda dziś dużo ciekawiej nie tylko od swojego poprzednika, ale i bardziej prestiżowej Laguny.

~Powagosław
Luzacjusz

Pokażcie mi kompaktowego sedana, który nie przypomina „zemsty kreślarza”. Jakoś nie widzę. No, może jest parę wyjątków, ale one tylko potwierdzają regułę. A reguła jest taka, że konkurencja w tym podsegmencie jest marna jak emerytura z ZUS-u. Fluence to żaden cud, ale rywale bywają znacznie gorsi. Dlatego Renault w końcu może się coś udać.

~Luzacjusz

Renault Fluence – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Renault Fluence

Liczba ocen: 104
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Silnik - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,9
~Czarek
Sedan 1.5 dCi FAP 110KM 81kW
Renault Fluence
Auto bardzo wygodne i przestronne. Stosunkowo mały otwór bagażnika co utrudnia załadunki większych przedmiotów (ale to sedan). Silnik rewelacyjny z niewielką turbodziurą. Na pochwałę zasługuje prześwit pozwalający parkować w dowolnym miejscu oraz zawieszenie dosyć dobrze tłumiące nierówności. Denerwujące sa niektóre plastiki, które przy wiekszych wybojach hałasują nieznacznie (nie jest to uciążliwe ale warto zwrócić na to uwagę). Fotele komfortowe nie dające o sobie znac przy trasach do 350 km. Silnik cichy do predkości około 130km/h. Eksploatacja nie jest droga jeżeli ktoś uda się do zaufanego mechanika spoza aso... na przestrzeni ostatnich 100 tys. km. wymiana tylko rzeczy eksploatacyjnych (zero poważnych napraw- same drobiazgi). W serwsie renault liczą jak za zboże więc odradzam tam naprawy. Problematyczne w modelach z tego roku sa przyciski od radia, które łuszczą się (wada fabryczna).
4,7
~Art2s
Sedan 2.0 16V 140KM 103kW
Renault Fluence
Renault Fluence SportWay, auto bardzo atrakcyjne wizualnie, często za nim oglądają się ludzie. Ja mam najbogatszą wersję wyposażeniową. Silnik 2,0 daje naprawdę radę. Auto dynamiczne które odwdzięcza się bezawaryjnością. Bagażnik dość pojemny ale przeszkadza trochę pałąk. Osobom jadącym z tyłu będzie wygodnie i mają dużo miejsca. Hamulce są bardzo mocne. Bardzo fajna jest elektryczna blokada drzwi tylnych przed otwarciem od wewnątrz. Rolety szyb bocznych z tyłu i tylnej szyby bardzo pomocna w słoneczne dni. Polecam to auto każdemu. Jest tylko jeden minus. Wersji specjalnych jest bardzo mało, a tak jak tylko się pojawi , to zaraz się sprzedaje.
4,4
~Zakrześ
Sedan 1.6 16V 110KM 81kW
Renault Fluence
Strasznie niedocenione auto, choć to nie jest samochód dla każdego. Jest specyficzne i lubi raczej spokojnych kierowców, przedkładających komfort i delektowanie się spokojną jazdą nad przyspieszeniem, oraz pokonywaniem zakrętów z odczuwalnym przeciążeniem 3 G. Pomimo tego, że Renault Fluence to tylko namiastka prawdziwej limuzyny - potrafi naprawdę cieszyć jazdą i całkiem komfortowym wnętrzem, jak na tą klasę - jest bardzo dobrze. Pomimo tego że mam to auto już ponad 2 lata, codziennie jeżdżę nim z "bananem" na twarzy, wciąż cieszy mnie jego posiadanie. To jedno z tych aut, które wyciszają umysł w drodze do domu po nerwowym dniu w pracy. W trasie pozwoli odpocząć w przyzwoicie wyciszonym wnętrzu a dzięki miękkiemu zestrojeniu zawieszenia dowiezie cię na miejsce bez wstrząsu mózgu i bólu głowy. Jeśli po przejechaniu 350km wysiądziesz pod hotelem nad morzem, i stwierdzisz że właściwie to nie czujesz się zmęczony - to znaczy że jest na prawdę dobrze :-) Kto by pomyślał, taka niepozorna, francusko-turecka "żaba", może troszkę pokraczna - a tu proszę - naprawdę można to auto polubić. W życiu bym nie pomyślał że będę takim jeździł. A gdyby ktoś powiedział jeszcze że to jeszcze będzie skręcana w Turcji francuska myśl techniczna - no to ze śmiechu normalnie puściłby mi chyba zwieracze - cytując klasyka. Wcześniej miałem porządnego, niemieckiego diesla, jeszcze z tych bezawaryjnych. Potem potężne, amerykańskie V6 , a teraz Fluence. I choć żaden z nich nie sprawiał problemów,to tylko Fluence z jakiegoś niewytłumaczalnego powodu podbił moje motoryzacyjne serce - można ? Można ! Jeśli nie przeszkadza ci nadwozie typu "sedan", i szukasz auta o takim charakterze - w cenie ok. 55-60 tyś PLN za nowe auto - nie znajdziesz nic lepszego o podobnej ilości miejsca w środku i w bagażniku. Jeśli ciągle gdzieś się spieszysz, masz 1000 spraw do załatwienia, wszędzie cię pełno i lubisz adrenalinę w trakcie jazdy - odpuść sobie. Potrzebujesz mocnego kompakta - a nie czegoś takiego.

Raporty spalania Renault Fluence

Liczba raportów: 126
Średnie spalanie dla Renault Fluence
7,5 – 8,2
l/100 km
4,8 – 5,8
l/100 km
8,5 – 9,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,2
Sedan Facelifting 1.6 16V 110KM 81kW
Renault Fluence
Obecnie po przejechaniu 5 tys. spalanie jest całkiem przyzwoite. W cyklu pozamiejskim z jazdą do 100 km/h spalanie może spaść poniżej 6,0 l/100 km. Przy jeździe bardziej dynamicznej będzie ok. 8.0 l/100 km. Średnie spalanie w trasie bez jazdy autostradą waha się w okolicy 7.0. W mieście nie przekracza 8.5 l. Dodam że dane te dotyczą jazdy bez klimatyzacji w okresie zimowym i wczesnowiosennym. Komputer idealnie wskazuje i jest zgodny z moimi obliczeniami na piechotę. Zdecydowanie najekonomiczniejszą jest jazda rzędu 70-80 km ale ciężko jest przyzwoicie jeździć z tą prędkością.
4,8
Sedan 1.5 dCi FAP 110KM 81kW
Renault Fluence
Auto zapewnia odpowiednia dynamikę przy stosunkowo niewielkim zużyciu. Spalanie przy 90 km/h (jazda na tempomacie) waha się w granicach 4 litrów. Długa trasa z prędkościami autostradowymi to 6 l/100km. W mieście w zależności od pory roku 5- 6 litrów.
8,8
Sedan 1.6 16V 110KM 81kW
Renault Fluence
Bardzo oszczędny samochód, na trasie przy spokojnej jeździe 90-110 minimalnie spala niewiele ponad 8 litrów LPG. Przy prędkościach autostradowych około 10 litrów LPG. Mam instalację STAGa - najwyższą wersję silników 4-cylindrowych. W miejsce koła zapasowego wchodzi zbiornik 46l (bez żadnych modyfikacji bagażnika). Po niespełna dwóch latach użytkowania samochodu z instalacją LPG muszę napisać, że chodzi idealnie i bezproblemowo (sprawdzona, prosta konstrukcja silnika).

Usterki Renault Fluence

Liczba wpisów: 9
Falujące obroty silnika po włączeniu klimatyzacji - benz. 1.6 110KM.
  • Renault Fluence Sedan
  • inne
Witam, Auto na biegu jałowym z wyłączoną klimatyzajać utrzymuje stabilne obroty 800-900obr/min (wiec wszystko OK). Problem pojawia się po włączeniu klimatyzacji (mam automatyczną, 2-strefową). Po włączeniu klimatyzacji na "auto" obroty bardzo nieznacznie się podnoszą do ok. 950-1000obr/min. (wiec też wszystko OK). Jednak po ok. 10-12sek. pojawia się efekt falujących obrotów - spadają to 500obr/min i silnik jakby broni się przez zgaśnieciem, podnosi obr. do ok. 1200obr/min. i znowu utrzymuje na poziomie 950-1000obr.min. I znowu 10-12sek spokoju, i znowu taki jednorazowy spadek obrotów, autem "zadrży" przy tym 500obr/ potem wszystko się wyrównuje i 10sek spokojnej pracy. Także przy jeździe z prędkością autostradową, na V biegu, przy właczonej klimie jest taki efekt, jakby do 10-12sek ktoś "odjął" nogę z gazu - sprawdzałem nawet na tempomacie właczonym , żeby wyeliminować bład "trzesacej się na wybojach" nogi. Efekt taki sam - równo w odstępach 10-12sekundowych jest jakby chwilowy spadek mocy i delikatny obrotów... to trwa 1-2 sekundy i wszystko wraca do normy. Klimatyzacja chłodzi i grzeje całkowicie poprawie na dwie strefy. Może to być ważne - w trakcje postoju na biegu jałowym co te 10-12sek słychać ciche "kichnięcie" pod maską, w tym samym momencie co spadek obrotów do 500obr/min. To "kichnięcie" to dzwięk zbiżony to wciśnięcia/odpuszczenia hamulca w układzie hydraulicznym np. w aucie cięzarowym, tylko zdecydowanie dyskretniejsze. Po wyłączeniu klimatycazji przyciskiem "A/C OFF" wszyskie objawy ustają - i na jałowym, i w trakcie jazdy z prędkością autostradową, i to "kichanie" Auto jedzie równo i miarowo, obroty stabilne. Auto na gwarancji, ale zanim pojadę do ASO i oddam dobrze działające (oprócz klimy) auto "psujom" - chciałbym znać diagnoze, byc może TTTM ? ;-)
Problem rozwiązany
2 komentarze
Ogrzewanie w środku auta
  • Renault Fluence
  • układ chłodzenia
Występowanie usterki:
Bardzo slabe nagrzewanie się silnika 1,5 cdi 105km przy -13 stopniach na dworze. Silnik podczas pracy przez 4 godziny nie nagrzal sie wcale. FAkt, ze jechalem w korku 14 km z pracy do domu ale jednak silnik caly czas pracowal przez te 4 godziny. Wskaznik temperatury ledwo co sie oderwal od zerowej kreski. W srodku zimno, nawiew na szyby ledwo co cieplejszy od powietrza na zewnatrz. Efekt: zamarzajace szyby, wycieraczki, zerowa widocznosc. Trzeba co chwile wysiadac z samochodu i czyscic wycieraczki i przednia szybe. Przy jezdzie w temperaturze ok. -7 wszystko wydaje się OK. Jestem przerazony jak pomysle co bedzie przy -35 stopniach :( W salonie powiedzieli ze wszystko jest w porzadku i tak ma byc?!
bardzo słaby lakier i jakość jego położenia
  • Renault Fluence
  • nadwozie
Występowanie usterki:
auto 3-mies.od uderzeń kamieni wygląda na kilkuletnie,odpryski lakieru na zderzaku a nawet dachu,lakier można uszkodzić nawet paznokciem przypadkowo podczas mycia samochodu,gwarancyjne szlifowanie dołu klapy bagażnika przez fabryczny zacieki lakieru,w niektórych miejscach lakier położony na metalowe odpryski to efekt tureckiej jakości
2 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 10
4,3
Sedan 1.6 16V 110KM 81kW
Renault Fluence
homologacja: LPGTECH Sp. z o.o. (od 06.2013)
instalacja: LPGTECH
przebieg: 26 tys. km
użytkowana przez: 7 tys. km
Ogólnie do samej instalacji nie mam zastrzeżeń. Po przejechaniu 7 tys. kilometrów padł czujnik temperatury i to była bardzo nie przyjemna wizyta w tym serwisie z kasowali mnie na kwotę 140 zł. pod pretekstem wykonania przeglądu na który nie wyraziłem zgody po 10000 km. chociaż auto od ostatniego przeglądu przejechało tylko 6600 km. i dodatkowo zostawili samochód na kolejny...
5,0
Sedan 1.6 16V 110KM 81kW
Renault Fluence
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT 24
przebieg: 115 tys. km
użytkowana przez: 25 tys. km
Generalnie nie odczuwam różnicy w jeździe na LPG a na Pb. Auto zachowuje się tak samo. Przyspieszenie jest, równa praca silnika jest, brak szarpnięć. Jedyna różnica tak naprawdę to cena paliwa. Instalacja BRC SQ 24 montowana 2 lata temu jak na razie działa niezawodnie.
4,3
Sedan Facelifting 1.6 16V 110KM 81kW
Renault Fluence
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO OMEGAS
przebieg: 0 tys. km
użytkowana przez: 8 tys. km
Dobrze pracuje nie ma idealnych rozwiązań. Spalanie przy silniku benzynowym 1.6 mam na poziomie 7,8 przy gazie 9,2 średnio przy ruchu w małym nie zatłoczonym mieście i bez zabaw o kropelce. Dwa razy dostrajałem LPG w ASO i już tam nie pojadę tylko do niezależnego więc będzie to trzeci raz w roku.
Renault Fluence