Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Grand Scenic II Grand Scenic

Witek, 10 lat temu
Silnik 1.9 dCi FAP 130KM 96kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 108 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Grand Scenic II Grand Scenic 1.9 dCi FAP 130KM 96kW 2009-2011 - Oceń swoje auto
4,46
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Idealne auto dla rodziny z małymi dziećmi, do tego o świetnym designie zewnętrznym (opadająca linia dachu) jak i wewnętrznym (elegancka deska rozdzielcza). Auto bardzo nowoczesne (Bluetooth, tempomat, automatyczna klima, komputer) i wygodne. Jednakże gdy pociechy podrosną to zmieniam na kombi klasy średniej wyższej lub wyższej (segment D lub E) gdyż przy całej praktyczności tego auta, nie jest to niestety auto luksusowe. Chodzi o dość proste materiały wykończeniowe i przewagę taniego plastiku we wnętrzu (boczki drzwi), które jednak bardzo łatwo utrzymać w czystości (znowu dzieci).
Wrażenia
5,0
Silnik
Wreszcie dopracowany silnik 1.9 dCi 130 KM z FAP! Silnik bardzo mocny, choć przy tej masie i gabarytach (wysokość nadwozia) przyspieszenie nie wciska aż tak w fotel. Za to przy prędkościach autostradowych można dotrzymać kroku każdemu "niesportowemu" autu. Jak dla mnie, nie ma wielkiej różnicy czy się jedzie 140 czy 160 km/h - pod prawą nogą cały czas czuć moc i można gonić horyzont. Co siekawe, przy przebiegu ponad 100.000 km nadal nie mam żadnych problemów z FAP, a jeżdżę głownie po mieście.
4,0
Skrzynia biegów
6 biegów do oczywisty stanard przy tej pojemności skokowej silnika. Z perspektywy czasu wolałbym jednak automat - przy dieslu jak znalazł. Precyzja lewarka akceptowalna - trzeba machać z wyczuciem. Jego umiejscowienie jest za to idealne, czyli wysoko i pod ręką.
4,0
Układ jezdny
Prowadzi się trochę lepiej od statku wycieczkowego i trochę gorzej od ścigacza wodnego. Trzeba pamiętać czym się jedzie i nie przesadzać na zakrętach, gdyż precyzja prowadzienia jest dość "tatuśkowa". Zawieszenie na każdej nawierzchni dość komfortowe, ale nie lubi zniszczonej nawierzchni - duże pudło nadwozia rezonuje na wybojach i subiektywnie we wnętrzu robi się odrobinę zbyt głośno. Na nowym, równym asfalcie komfort resorowania i akustyczny bez zastrzeżeń.
Komfort
5,0
Widoczność
Super widoczność bo: brak podwójnego słupka A, brak "patyka" w przednich bocznych oknach, wysoka pozycja siedząca, duza powierzchnia przeszklona.
4,0
Ergonomia
Auto do którego można załadować bardzo dużo bagażu (700 l w wersji 5-os.) lub przedmioty wielkogabarytowe (wózek) i do którego wsiądzie wygodnie albo 5 osób dorosłych (posiadam wersję 5-os.) albo zmieszczą sie 2 umiejętnie zamontowane foteliki dziecięce plus jedna osoba dorosła z tyłu. W drugim rzędzie są 3 osobne regulowane fotele na których realnie usiądzie trzech (ale niezbyt tęgich) dorosłych. Na plus - rolety przeciwsłoneczne i składane stoliki i genialne sterowanie radiem za kierownicą. Na minus - za małe przyciski regulacji automatycznej klimatyzacji - trudno trafić w poszczególne przyciski. Inna zaleta to multum przeróżnych szuflad i schowków - trzeba uważać gdzie się coś chowa bo potem można tego długo szukać.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wielkie wnętrze dobrze schładza sie w upały i dość szybko nagrzewa w mrozy (nie takie oczywiste przy dieslu). Automatyczna klimatyzacja robi swoje.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W wersji 5-os. można śmiało podróżować w modelu 2+2+babcia (wcześniej 2+1+babcia+dziadek). W drugim rzędzie mogłoby być trochę więcej miejsca na nogi, np. kosztem wielkosci i grubości foteli, ale przecież to auto powstało na wydłużonej płycie podłogowej Megane III i nie ma startu do S-Maxa i Espace'a. Z dugiej strony, fotele w pierwszym rzędzie są naprawdę wielkie i wygodne, a te w drugim rzędzie są dużo większe niż np. te w najnowszym C4 Picasso (2014) i nadają się dla dorosłych.
4,0
Wyciszenie
Warkot diesla przeszkadza najbardziej na zimno i przy niskich, miejskich prędkościach (ale może jestem stronniczy bo wychowałem sie na benzyniakach). Na autostradzie jest lepiej bo bardziej już słychać szumy opływającego powietrza. Szósty bieg i dobre ogólne wyciszenie wnętrza gwarantują komfort akustyczny (ale nie limuzyny klasy wyższej).
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na co dzień jeżdżę tylko po mieście, a jeśli w trasie to głównie autostradą, więc nie mam rekordowo niskich wyników spalania. Spalanie 9-10 l/100 km jest zimą w mieście całkiem realne. W cyklu mieszanym jest to z reguły 7-7,5 l/100 km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Trzyletnie auto tej klasy za ok. 40.000 PLN to bajka. Nowe w salonie to już ok. 100.000 PLN. Wybór należy do ciebie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zanikające światło cofania - wynik fatalnego umieszczenia lampy nisko pod zderzakiem za prawym kołem - lampa i oprawka żarówki są notorycznie narażone na wilgoć - stąd problemy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie stwierdzono.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 dCi FAP 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Grand Scenic II Grand Scenic