Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Grand Scenic II Grand Scenic

Marcin41, 7 lat temu
Silnik 1.9 dCi FAP 130KM 96kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 160 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Renault Grand Scenic II Grand Scenic 1.9 dCi FAP 130KM 96kW 2009-2011 - Oceń swoje auto
4,92
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Funkcjonalnośc samochodu, dowolność chowania, demontazu foteli 2 i 3 rzędu.
5,0
Całokształt
Długo szukałem samochodu który byłby spełnieniem wszystkich moich potrzeb, do tej pory użytkowałem głownie kombi i tak też miało być tym razem , napaliłem się na nową Lagune III Grand Tour no i pojechałem ją zobaczyć wszystko pięknie ładnie , ale obok stał Grand Scenic III, dzieciaki dostały "szału" że taki fany mini autobus ;o) Na początku z pewną dozą niepewności przymierzyłem się do niego, bo nigdy nie celowałem w w vany a tu miła niespodzianka , siedzi się fajnie i wygodnie, klimatron, navi, kupa jakichś bajerów niespotykanych dotąd w moich poprzednich autach wszystko jest pod ręką niezliczona ilość schowków, prosta podłoga, chowane siedzenia w podłodze , przyciemnione fabrycznie szyby, stoliki ,isofix ,zasłonki... krótka przejażdzka i decyzja - bierzemy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jeszcze zanim go nabyłem długo studiowałem róznorakie fora reno na temat silników i tak najbardziej obstawiałem 1,5 dci fap lub 2,0 . No a w tym modelu trafił się 1,9dci FAp 130 km i muszę powiedzieć że to wspanaiała i elastyczna jednostka i muszę zaznaczyć że ten model silnika z lat 2009 - 2011 to poprawiona jednostka poprzedniej wersji i rózni się znaczocą od awaryjnych 1,9 120 KM. Fap nie sprawia jak na razie żadnych problemów , zresztą w obecnych silnikach reno jest on bezobsługowy bo 5 wtrysk na fapie złatwia sprawę. Ponieważ jeżdzę nim głownie poza miastem , mogę napisać że jak dla mnie silnik jest super elastyczny i wyprzedzanie nie stwarza problemów, zresztą rozpędzenie autka do 180 nie stanowi problemu aczkolwiek najprzyjemniej mi się jeździ tak ok 130 km/h.
5,0
Skrzynia biegów
Jak dla mnie doskonale, miękko wchodzą wszystkie biegi, umiejscowienie lewarka doskonałe.
5,0
Układ jezdny
Nie mam obiekcji, autkiem się płynie po drodze.
Komfort
5,0
Widoczność
Co tu duzo pisać, szklarnia dookoła.
5,0
Ergonomia
Ergonomia na 5 z minusem jako że jedyną rzeczą którą bym zmienił to umiejscowienie przełącznika hamulca , trochę zadaleko od kierowcy. Poza tym wszystko tip top wielka ilość i róznorodna wielkość schowków.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatronik 2-strefowy, i nawiewy w słupkach na tył to to czego mi brakowało w poprzednich autkach. Zarówno z nagrzaniem jak i schłodzeniem wnetrza ten silnik nie ma problemów. Załączona klima nie jest odczuwalna na silniku (np brak mocy)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W zasadzie dla tego parametru nabyłem ten pojazd , jest to wspaniałe rodzinne wozidło , jeżeli jedziemy w 4 - 5 osób po złożeniu siedzeń 3 rzedu otrzymujemy potężną pakę, spokojnie zmieścmy 2rowerki z kołami 16' i masę bagazu. Jeżeli jedziemy w 7 osób pod warunkiem że 3 rząd zajmują nasze pociechy (bo dorosłych tam nie bardzo widzę to też pojedziemy komfortowo i nikt nie będzie miał kolan pod brodą, ponieważ 2 rząd siedzeń jest przesuwny i można regulować nawet pochylenie tych foteli więc spokojnie można tak wygodnie podróżować, lecz wówczas miejsca na bagaże robi się mało . Jak dla mnie to zaskoczeniem jest to że samochód jest niby na płycie megane a oferuje naprawdę przepastną ilość miejsca w środku i naprawdę spory komfort podróżowania.
4,0
Wyciszenie
To w końcu diesel , w porównaniu do mojego poprzednika to jest doskonale, optymalną prędkością na trasie jest 130km/h powyżej już odczuwalne(słyszalne) opory powietrza
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Biorąc pod uwagę spalanie , to w zasadzie u każdego będzie to inaczej wyglądało w zależności od stylu jazdy. Przy mojej spokojnej jeździe kształtuje się ono nastepująco trasa prędkość 100 - 120 / 5,9-6,3 w zasadzie to bardzo mało pali jak na gabaryty samochodu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie wiem dlaczego ale dzieki temu że za sprawą starszych awaryjnych modeli reno opinie o Renault są takie sobie, ceny są mocno atrakcyjne , sceniki w zasadzie w standardzie są bardzo dobrze wyposażone , gdzie u konkurencji prózno szukać takiego wyposażenia bez dopłaty. Jak dla mnie to rewelacja - rodzinny van w cenie komktowego kombi oczywiście jeśli mowa o 3 letnim uzywanym aucie .
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dam na wyrost doskonale, aczkolwiek po zakupie prewencyjnie wymieniłem rozrząd, pasek osprzętu, wszystkie filtry , płyny i oleje . Jak dotąd nie zauwazyłem żadnych niedomagań i nieprawidłowości. Jak wiadomo trzeba dbać o ten silnik , zapewniając mu częste wymiany dobrego oleju .
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nic

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 dCi FAP 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Grand Scenic II Grand Scenic 1.9 dCi FAP 130KM 96kW
Średni koszt przejechania 100 km
35,00 zł
7,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Grand Scenic II Grand Scenic