Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Kadjar Crossover

qq, 8 lat temu
Silnik 1.2 Energy TCe 130KM 96kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 8 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Kadjar Crossover 1.2 Energy TCe 130KM 96kW 2015-2018 - Oceń swoje auto
4,54
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Miałem mieszane odczucia. Silnik 1,2L w takim aucie? Jednak teraz widzę, że wszystko na świecie się zmienia i trzeba to zaakceptować. Stare przyzwyczajenia i stereotypy można schować w buty. Silnik jest rewelacyjny, dynamiczny, elastyczny, o wysokiej kulturze pracy. Jestem zadowolony.
4,0
Całokształt
Bardzo dobre auto. Do ideału trochę brakuje. Biorąc jednak pod uwagę stosunek cena/jakość - doskonale.
Wrażenia
5,0
Silnik
Na razie bez zarzutu. Cichy, że szok. Czasem zerkam na obrotomierz bo nie wiem czy pracuje. Jest jednak przy tym bardzo zrywny i elastyczny. Fajnie mruczy na wyższych obrotach. Wymagał jednak dotarcia przez kilka tys. km. Z biegem czasu i kilometrów było tylko lepiej a spalanie spadało.
4,0
Skrzynia biegów
Bardzo krótka jedynka i dwójka. Po za tym ok. Plus za 6 biegów.
5,0
Układ jezdny
Świetne zawieszenie, idealnie zestrojone jak dla mnie. Nie za twardo nie za miękko. Niemieckie auta są za sztywne a nie wszędzie mamy piękne autostrady. Żabojady zrobili dobrą robotę. Układ kierowniczy też świetny i przewidywalny.
Komfort
4,0
Widoczność
Nic dodać nic ująć. Duże lusterka, dobra widoczność z każdej strony a w razie potrzeby pomaga kamera cofania i czujniki.
3,0
Ergonomia
Minus za małe kieszenie w drzwiach. Wchodzi maksymalnie butelka 0,25L. W tak dużym aucie trochę to dziwne. Przydały by się jeszcze schowki pod fotelami czy w podłodze jak np w Megane II czy w Scenicu. W podłokietniku miejsca aż nad to, także spory schowek w desce przed pasażerem ale nie oświetlony - ktoś przeoczył?
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Na klimie zbyt jeszcze nie poszalałem ale ogrzewanie sprawuje się jak powinno - grzeje ;)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W tym temacie elegancja Francja. Wygodna pozycja na każdym fotelu dla osoby o każdym wzroście. Same fotele są szalenie wygodne i świetnie wyglądają. Mają bardzo dobre trzymanie boczne i pełną regulację. Nie czuć zmęczenia nawet po długiej trasie ale to jednak auto 4 osobowe. Piąta osoba z tyłu będzie się męczyła siedząc na środku. Można ją przewieźć/podwieźć co najwyżej okazjonalnie.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobrze wyciszony samochód. Resztę dopełnia świetny zestaw audio (nawet w standardzie gra rewelacyjnie).
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie katalogowe wg producenta to chwyt marketingowy ale każda marka tak robi. Realne średnie spalanie przy normalnej jeździe to 7l/100 km i dodam, że z włączonym systemem S/S ale bez włączonego ECO bo zbyt zamula. Kapelusznicy może zejdą ze spalaniem niżej. Biorąc pod uwagę, że to benzyna, do tego gabaryty to wychodzi chyba nieźle. Kadjar nie jest też zbyt ciężki. No i nie jest to auto sportowe lecz wygodny i bezpieczny przemieszczacz tyłków całej rodziny z punktu na A do punktu B. Prędkość ekonomiczna do 120km/h jak w każdym aucie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak wspomniałem wyżej w tej kwestii idealnie. Nic nie puka i nie skrzypi jak to stara się pokazać konkurencja w Polsce. Materiały świetnej jakości i bardzo dobre wykończenie. Polecam przekonać się samemu i nie wierzyć w testy czy dziwne filmiki lub opinie wyssane z palca przez osoby, które miały z autem krótką lub żadną styczność.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak usterek póki co. 5 lat gwarancji zweryfikuje wszystkie problemy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak usterek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 Energy TCe 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Kadjar Crossover