Szukaj

Informacje o Renault Kadjar

Lata produkcji: 2015 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od roku 2015, kompaktowy crossover SUV (segment I). W gamie aut francuskiej marki Renault Kadjar znalazł miejsce pomiędzy modelami Captur i Koleos (którego ostatecznie ma na rynku europejskim zastąpić). Pod względem stylistycznym Renault Kadjar bazuje na części rozwiązań użytych wcześniej w prototypach o nazwach Kwid Concept oraz DeZir. Model jest także reakcją na sukces Nissana Qashqaia, z którym zresztą jest technicznie dość mocno powiązany – oba auta zbudowano na tej samej platformie podłogowej (Renault-Nissan Common Module Family). Nazwa samochodu stanowi połączenie wyrażeń „kad” (nawiązanie do quada) oraz „jar” (wypadkowa słów „agille” – „zwinny” i „jaillir” – „pojawiać się błyskawicznie”).
czytaj więcej
Powagosław

Renault próbuje powtórzyć sukces swoich partnerów z Nissana. Więc już koncepcyjnie oryginalność nie jest mocną stroną tego auta. Ale stylistycznie jest bez zarzutu, można nawet, na zachętę, powiedzieć, że wygląda lepiej niż pierwszy Qashqai.

~Powagosław
Luzacjusz

Chętnie poznałbym człowieka, który wymyślił tę kuriozalną nazwę i dowiedziałbym się, jak na imię dał swoim dzieciom. A auto? Cóż, budżetowy Qashqai. Nadmuchany jak francuski rogalik.

~Luzacjusz

Renault Kadjar – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Renault Kadjar

Liczba ocen: 81
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Widoczność

Wady

- Karoseria - Koszty utrzymania - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,4
~AdamKadjar
Crossover Facelifting 1.3 TCe 140 FAP 140KM 103kW
Renault Kadjar
Generalnie OK. Samochód służy do codziennej jazdy, w większości po mieście. Spisuje się znakomicie i jestem zadowolony. Fajnie działa dostęp "wolne ręce", nie narzekam na START-STOP, świetnie działa hamulec elektroniczny. Multimedia i R-link 2 OK, po za brakiem możliwości wysyłania SMS - nie wyślesz wcale, nawet jakiś wiadomości typu szablon. Mały minus za kilka wkurzających rozwiązań takich jak schowane włączniki podgrzewania siedzeń i umieszczenie włącznika tempomatu - za to urwałbym coś projektantowi.
4,6
~Adamek
Crossover 1.5 dCi 110KM 81kW
Renault Kadjar
Zawsze limuzyny, a teraz coś innego. Autko pozytywnie mnie zaskoczyło, bardzo fajnie skonfigurowane, głównie trasy miejskie. Spalanie średnio 5,1. Jak ktoś lubi na ECO to jeszcze mniej. Ostatnio użytkowana Astra V i elektronika bardziej mnie denerwowała.Tutaj wszystko pomaga kierowcy tak jak powinno być , nie za długo buczą czujniki, a i dźwięki można sobie ustawić różne tryby i głośność - super rozwiązanie. Nawigacja działa szybko i sprawnie, kokpit - wszystko rozmieszczone fajnie i intuicyjnie. Bagażnik duży. Siedzi się wygodnie, a jestem wysoki i nic mi nie przeszkadza.
3,2
~wilkp
Crossover 1.5 dCi 110KM 81kW
Renault Kadjar
Użytkuję własnie jako zastępczy. No i na dłuższą metę nie dałbym rady. Auto typowo miejskie- słaby silnik (oczywiście- zależy, kto do czego porównuje), przeciętne właściwości jezdne, przeciętna ilość miejsca w środku. Pełno irytujących idiotyzmów: 1. system multimediów- nie wiem, kto to opracował- chaos, lista utworów po wycofaniu wyboru wraca na początek (ludzie, mam tysiące utworów w telefonie- ile można przewijać?), sam dźwięk przy ustawieniach fabrycznych jest tak płaski, że nie można tego słuchać, małe możliwości dopasowania dźwięku powodują. że audio ogólnie jest niewydolne; przełączanie pomiędzy radiem/ telefonem to zmora; obsługa telefonu także idiotyczna (znowu przewijanie listy kontaktów, sortowanie tylko po jednej literze itp) 2. ogrzewanie lusterek i szyby tylnej- jak tak można to wypuścić na rynek? lusterka cały czas są mokre w deszczu- to ogrzewanie to wydmuszka; nagrzewnica słaba- zimno albo w dolnych, albo w górnych partiach kabiny przy ustawieniu automatycznym 3. system start/ stop ma takie lagi, że to po prostu niebezpieczne (porównuję choćby bmw 318)- lepiej wyłączyć, oczywiście za każdym razem, po odpaleniu auta 4. zwieszenie- przy dynamicznej (jak na możliwości) jeździe przód nie dogaduje się z tyłem- nadsterowność oraz rzucanie przez koleiny 5. system bezkluczykowego otwierania drzwi działa leniwie- czasem otworzy się te drzwi, czasem trzeba poprawić Generalnie- dobre jako trzecie auto w rodzinie- wówczas nie zirytuje codziennych użytkowników. Zaskakuje w zasadzie jedynie hamulcami= są dobre. Wszystko inne to przeciętna jakość. W tym kontekście cenę salonową uważam za zbyt wysoką- nie opłaca się. Być może z mocniejszą benzyną, pozbawione pseudo-ekologicznych pierdół, z większą przestrzenią dla pasażerów oraz pozbawione chaosu kretyńskich rozwiązań obsługowych byłoby objawieniem w tym segmencie. Teraz to jednak smutna przeciętność.

Raporty spalania Renault Kadjar Crossover

Liczba raportów: 102
Średnie spalanie dla Renault Kadjar
6,9 – 7,8
l/100 km
5,8 – 6,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,4
Liczba komentarzy: 1
Crossover Facelifting 1.3 TCe 140 FAP 140KM 103kW
Renault Kadjar
Napiszę krótko zwięźle i na temat. Panowie i panie mam trzydziestoletnie doświadczenie jeżeli chodzi o eksploatację i poruszanie się różnymi samochodami. Jest to mój pierwszy nowy samochód prosto z salonu Renault. Samochód bardzo oszczędny i bardzo dynamiczny który mogę porównywać do samochodów o wiele większej mocy ale niestety o wiele wiekszym spalaniu. Jeżdżąc 80 % miasto 20 % teren poza miastem spalanie przy włączonej auto klimie oscyluje w granicach 6,5 do 6,7 litra na sto kilometrów. W trasie spada poniżej 6 litrów na 100 km. Oczywiście gaszenia silnika w opcji Auto Stop na każdym skrzyżowaniu nie używam. Jest tylko jedna, zasada że jeżeli preferuję sportowy tryb jazdy to spalanie wzrasta a ten samochód bardzo lubi dynamiczny styl wręcz zachęca do tego. Jeżeli jeździmy ,, normalnie " tzn nie przyspieszamy jak na torze wyścigowym i zaraz hamujemy aby pokazać co nasz Kadjar potrafi to spalanie oscyluje w granicach 6 - 6,5 litra w mieście. Tak podsumowując styl jazdy ma wielki wpływ na spalanie i nie mogę zrozumieć tych ludzi którzy piszą że ten pojazd pali 8 litrów w mieście. No cóż ale są kierowcy którzy mówią że klocki hamulcowe wytrzymują 30 - 40 tyś km a ja zawsze mówię że 70 - 80 tyś km. Ci pierwsi zawsze mówią że producent kłamie podając spalanie na sto kilometrów ja zaś twierdzę że podają prawdę tylko czasami mam za ciężką nogę
8,7
Crossover 1.2 Energy TCe 130KM 96kW
Renault Kadjar
Wersja S-Edition opony Continental ContiSportContact 5 225/45/19. Najniżej ile mi się udało tym autem zejść to 7,9 w trasie i to wraz z trybem eco w wioskach. Odcinek 400 km trochę gór (ale przejechany w te i z powrotem bez autostrad wiec max 100 km/h) 4 dorosłe osoby. Po autostradach 2 dorosłe 8.5 średnio 135-140 odcinek 500 km. Auto ma dopiero 2500 przejechane wiec to mój pierwszy raport. W mieście z trybem eco 9 to standard bez eco 9.6 jak depniesz to ponad 10 na krótkich odcinkach bez problemu spali. Zmienia na mniejsze zimówki i wrócę z kolejnym raportem
8,5
Crossover 1.6 TCe Energy 163KM 120kW
Renault Kadjar
Wskaźnik zużycia paliwa oszukuje regularnie o 8% (zaniża zużycie). Widać, że to celowe, bo sprytnie nie jest wyświetlane zużycie paliwa w litrach, żeby nie było oszustwa od razu widać przy tankowaniu. Tak czy inaczej zużycie paliwa w tym samochodzie jest niskie. W mieście przy pełzaniu ze średnią prędkością 25 km/h wynosi 9.5 l/100 km, na autostradzie z tempomatem na 140 km/h - nieco poniżej 8.0. Podaję zużycie rzeczywiste, nie to wskazane przez komputer. Średnio ok. 8.4. Jak na półtoratonowego SUV-a dość żwawego - bardzo przyzwoicie.

Usterki Renault Kadjar

Liczba wpisów: 15
Branie oleju - wymiana silnika po 19 000 km
  • Renault Kadjar Crossover 1.2 Energy TCe 130KM 96kW 2015-2018
  • układ napędowy
  • 19 tys. km
Generalnie komfort jazdy, prowadzenie - rewelacja. Osiągi też spoko. Ale chyba trafiłem na zły egzemplarz. Po odbiorze z salonu przez 2000km wszystko spoko. Po około miesiącu trzeszczy deska rozdzielcza i tunel przy drążku zmiany biegów. Samochód trzeszczał/strzelał nawet na postoju. Ciepły dzień, włączam klime tak aby schłodzić wnętrze - co 5 sekund wydobywa się z deski rozdzielczej strzał/trzask jakby rozprężanego plastiku. Bardzo denerwujące. W trakcie jazdy jeszcze gorzej. Pojechałem na serwis. Panowie przesmarowali uszczelki i lepiej spasowali elementy. O niebo lepiej. Od zakupu do zlikwidowania trzasków niezbędne były 3 wizyty w serwisie. Ale nadal czasami coś tam usłyszę. Przy przebiegu ok 9000 pojawił się komunikat o niskim poziomie oleju. Dodam, że mam raczej spokojny styl jazdy (ECO - do 3000 obrotów) Wielka dolewka w serwisie - ok 1,5 litra. Kolejne 7000 km - to następne 1,5 litra dolewki. Mówię, - coś jest nie halo! Panowie w serwisie mówią, że norma to do 0,5litra na tysiąc ale jakoś robili krzywe miny. Decyzja o zaplombowaniu silnika na 1000km i kontrola. W trakcie 3 prób spalił ok 0,4 litra na każdy tysiąc. Dodam, że pierwsze dwa tysiące jeździłem po mieście w trybie ECO, trzeci tysiąc jeździłem troche dynamiczniej ale widać różnicy nie było. Decyzja producenta o wymianie silnika po 19 000 km. Odebrałem wczoraj, zobaczymy co dalej :D Generalnie samochód spoko, mam nadzieję, że po kilku latach model został dopracowany. Ale jeżeli chodzi o silnik - podpytałem dzisiaj w ASO o to czy często zdarzają się wymiany silników. Usłyszałem zapytanie - czy to 1.2? Tak, silnik 1.2 zdarza się wymieniać.... Także auto spoko, ale nie z tym silnikiem
Problem rozwiązany
1 komentarz
szarpanie silnika, auto wariuje
  • Renault Kadjar Crossover TCe 160 FAP 159KM 117kW 2018
  • inne
  • 2 tys. km
pojedyncze szarpania w czasie jazdy, czasami 3-4 razy na 50 km, innym razem 8-10razy/50km co jakiś czas potrafi wejść w tryb awaryjny za każdym razem migająca kontrola check engine co jakiś czas rozbłyskają wszystkie kontrolki na desce rodzielczej co jakiś czas przy próbie ruszania bądź przyspieszania auto nie reaguje na pedal gazu, tak jakby był odcięty druga awaria czujnika temperatury zew. , wariujący wskaźnik pola martwego bezradny serwis ASO , na dzień dzisiejszy w ciągu 5 tyg 8 wizyt w serwisie
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Zablokowany hamulec ręczny poprzez wadę pomocy ruszania pod górę
  • Renault Kadjar Crossover 1.6 dCi 130KM 96kW 2015-2018
  • układ hamulcowy
  • 60 tys. km
Witam. Mój problem dotyczy nieprawidłowego działania hamulca ręcznego. System automatycznie zaciąga hamulec ręczny przy wyłączniku silnika. W moim przypadku od jakiegoś czasu pojawiała się sytuacja, że samochód odblokował hamulec ręczny i można było normalnie jechać, chociaż pojawiał się komunikat pojawiał się komunikat "skontroluj ruszanie pod górę" lub coś w tym stylu. Niestety ostatnio zablokował się na stałe nie mogę ruszyć samochodem do serwisu. Hamulec ręczny jest zablokowany, chociaż tym razem pojawia się komunikat "skontroluj hamulec". Teraz wchodzi w grę tylko laweta i odstawienie auta do serwisu. Ogólnie ten problem pojawiał się wcześniej ale nigdy nie blokował jazdy a komunikat znikał przy ponownym uruchomieniu auta. Czy ktoś ma jakiś pomysł?
Problem rozwiązany
1 komentarz
Renault Kadjar