Szukaj

Informacje o Renault Kadjar Crossover

Lata produkcji: 2015 – 2018
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od roku 2015, kompaktowy crossover SUV (segment I). W gamie aut francuskiej marki Renault Kadjar znalazł miejsce pomiędzy modelami Captur i Koleos (którego ostatecznie ma na rynku europejskim zastąpić). Pod względem stylistycznym Renault Kadjar bazuje na części rozwiązań użytych wcześniej w prototypach o nazwach Kwid Concept oraz DeZir. Model jest także reakcją na sukces Nissana Qashqaia, z którym zresztą jest technicznie dość mocno powiązany – oba auta zbudowano na tej samej platformie podłogowej (Renault-Nissan Common Module Family). Nazwa samochodu stanowi połączenie wyrażeń „kad” (nawiązanie do quada) oraz „jar” (wypadkowa słów „agille” – „zwinny” i „jaillir” – „pojawiać się błyskawicznie”).
czytaj więcej
Powagosław

Renault próbuje powtórzyć sukces swoich partnerów z Nissana. Więc już koncepcyjnie oryginalność nie jest mocną stroną tego auta. Ale stylistycznie jest bez zarzutu, można nawet, na zachętę, powiedzieć, że wygląda lepiej niż pierwszy Qashqai.

~Powagosław
Luzacjusz

Chętnie poznałbym człowieka, który wymyślił tę kuriozalną nazwę i dowiedziałbym się, jak na imię dał swoim dzieciom. A auto? Cóż, budżetowy Qashqai. Nadmuchany jak francuski rogalik.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,7 m
Długość 4449 mm
Szerokość 1836 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2058 mm
Wysokość 1607 mm
Wysokość z relingami dachowymi 1613 mm
Wysokość przy otwartej klapie bagażnika 2069 mm
Rozstaw osi 2646 mm
Rozstaw kół - przód 1556 mm
Rozstaw kół - tył 1542 mm
Zwis przedni 897 mm
Zwis tylny 906 mm
Prześwit 200 mm
Prześwit 4x4 200 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 905 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 905 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1480 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1455 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1320 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1475 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 472 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1099 mm
Wysokość bagażnika 440 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 864 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1620 mm
Wysokość progu załadowczego 761 mm
Kąt natarcia 18 stopnie
Kąt zejścia 28 stopnie
Maksymalna ładowność 549 kg
Dopuszczalne obciążenie dachu 75 kg
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(76%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Widoczność

Wady

- Silnik - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,6
~Tomasz
Crossover 1.2 Energy TCe 130KM 96kW
Renault Kadjar
Samochód jak na klasę którą prezentuje bardzo przestronny, wbrew pozorom które sugeruje cena dość solidnie wykonany, jako jeden z najtańszych ( a może i najtańszy) w tej klasie, jest jednocześnie jednym z największych i najlepiej wyposażonych. Minusy to silnik, który jest albo dynamiczny (bez trybu EKO, prywatnie z mojego doświadczenia auto jest bardziej dynamiczne, niż A6 z 2016 roku z silnikiem diesla 2.0) albo oszczędny ( w trybie EKO). Niestety te tryby się wykluczają, albo spala 6 litrów i jest jak wół, alb jest super zwinne, ale ciężko zmieścić w 10 litrach na 100. Skrzynia biegów pracuje tak sobie, po przesiadce z 10 letniej 407, uważam że tu akurat jest nawet gorzej niż w poprzednim aucie, mimo nawet jego zużycia. Dobre zawieszenie i o ile Francuzi się nie zmienili ostatnio to też solidne blachy.
4,6
~Adamek
Crossover 1.5 dCi 110KM 81kW
Renault Kadjar
Zawsze limuzyny, a teraz coś innego. Autko pozytywnie mnie zaskoczyło, bardzo fajnie skonfigurowane, głównie trasy miejskie. Spalanie średnio 5,1. Jak ktoś lubi na ECO to jeszcze mniej. Ostatnio użytkowana Astra V i elektronika bardziej mnie denerwowała.Tutaj wszystko pomaga kierowcy tak jak powinno być , nie za długo buczą czujniki, a i dźwięki można sobie ustawić różne tryby i głośność - super rozwiązanie. Nawigacja działa szybko i sprawnie, kokpit - wszystko rozmieszczone fajnie i intuicyjnie. Bagażnik duży. Siedzi się wygodnie, a jestem wysoki i nic mi nie przeszkadza.
3,2
~wilkp
Crossover 1.5 dCi 110KM 81kW
Renault Kadjar
Użytkuję własnie jako zastępczy. No i na dłuższą metę nie dałbym rady. Auto typowo miejskie- słaby silnik (oczywiście- zależy, kto do czego porównuje), przeciętne właściwości jezdne, przeciętna ilość miejsca w środku. Pełno irytujących idiotyzmów: 1. system multimediów- nie wiem, kto to opracował- chaos, lista utworów po wycofaniu wyboru wraca na początek (ludzie, mam tysiące utworów w telefonie- ile można przewijać?), sam dźwięk przy ustawieniach fabrycznych jest tak płaski, że nie można tego słuchać, małe możliwości dopasowania dźwięku powodują. że audio ogólnie jest niewydolne; przełączanie pomiędzy radiem/ telefonem to zmora; obsługa telefonu także idiotyczna (znowu przewijanie listy kontaktów, sortowanie tylko po jednej literze itp) 2. ogrzewanie lusterek i szyby tylnej- jak tak można to wypuścić na rynek? lusterka cały czas są mokre w deszczu- to ogrzewanie to wydmuszka; nagrzewnica słaba- zimno albo w dolnych, albo w górnych partiach kabiny przy ustawieniu automatycznym 3. system start/ stop ma takie lagi, że to po prostu niebezpieczne (porównuję choćby bmw 318)- lepiej wyłączyć, oczywiście za każdym razem, po odpaleniu auta 4. zwieszenie- przy dynamicznej (jak na możliwości) jeździe przód nie dogaduje się z tyłem- nadsterowność oraz rzucanie przez koleiny 5. system bezkluczykowego otwierania drzwi działa leniwie- czasem otworzy się te drzwi, czasem trzeba poprawić Generalnie- dobre jako trzecie auto w rodzinie- wówczas nie zirytuje codziennych użytkowników. Zaskakuje w zasadzie jedynie hamulcami= są dobre. Wszystko inne to przeciętna jakość. W tym kontekście cenę salonową uważam za zbyt wysoką- nie opłaca się. Być może z mocniejszą benzyną, pozbawione pseudo-ekologicznych pierdół, z większą przestrzenią dla pasażerów oraz pozbawione chaosu kretyńskich rozwiązań obsługowych byłoby objawieniem w tym segmencie. Teraz to jednak smutna przeciętność.
Średnie spalanie dla Renault Kadjar Crossover
6,7 – 8,2
l/100 km
5,8 – 6,0
l/100 km
9,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,7
Crossover 1.2 Energy TCe 130KM 96kW
Renault Kadjar
Wersja S-Edition opony Continental ContiSportContact 5 225/45/19. Najniżej ile mi się udało tym autem zejść to 7,9 w trasie i to wraz z trybem eco w wioskach. Odcinek 400 km trochę gór (ale przejechany w te i z powrotem bez autostrad wiec max 100 km/h) 4 dorosłe osoby. Po autostradach 2 dorosłe 8.5 średnio 135-140 odcinek 500 km. Auto ma dopiero 2500 przejechane wiec to mój pierwszy raport. W mieście z trybem eco 9 to standard bez eco 9.6 jak depniesz to ponad 10 na krótkich odcinkach bez problemu spali. Zmienia na mniejsze zimówki i wrócę z kolejnym raportem
8,5
Crossover 1.6 TCe Energy 163KM 120kW
Renault Kadjar
Wskaźnik zużycia paliwa oszukuje regularnie o 8% (zaniża zużycie). Widać, że to celowe, bo sprytnie nie jest wyświetlane zużycie paliwa w litrach, żeby nie było oszustwa od razu widać przy tankowaniu. Tak czy inaczej zużycie paliwa w tym samochodzie jest niskie. W mieście przy pełzaniu ze średnią prędkością 25 km/h wynosi 9.5 l/100 km, na autostradzie z tempomatem na 140 km/h - nieco poniżej 8.0. Podaję zużycie rzeczywiste, nie to wskazane przez komputer. Średnio ok. 8.4. Jak na półtoratonowego SUV-a dość żwawego - bardzo przyzwoicie.
7,6
Crossover 1.2 Energy TCe 130KM 96kW
Renault Kadjar
W ruchu pozamiejskim pali mało 6.2 przy jeździe do 100km/ h w większości wioski i ograniczenia - Kaszuby/Mazury itp. W ruchu miejskim 9.0 Przyspiesza i trzyma się asfaltu zaskakująco dobrze jak na samochód za tę pieniądze. Polecam do jazdy w stylu zachodnim . Do ostrzejszej polskiej jazdy lepiej kupić diesla w automacie jeśli lubicie. Serwis Zdunek omijajcie z daleka . Złota zasada przy zakupie samochodu - kupujesz po pierwsze serwis , później cena jaką chcesz przeznaczyć i model pojazdu chyba ,że trafisz na egzemplarz bez wady fabrycznej . Czego życzę.

Usterki Renault Kadjar

Liczba wpisów: 13
Branie oleju - wymiana silnika po 19 000 km
  • Renault Kadjar Crossover 1.2 Energy TCe 130KM 96kW 2015-2018
  • układ napędowy
  • 19 tys. km
Generalnie komfort jazdy, prowadzenie - rewelacja. Osiągi też spoko. Ale chyba trafiłem na zły egzemplarz. Po odbiorze z salonu przez 2000km wszystko spoko. Po około miesiącu trzeszczy deska rozdzielcza i tunel przy drążku zmiany biegów. Samochód trzeszczał/strzelał nawet na postoju. Ciepły dzień, włączam klime tak aby schłodzić wnętrze - co 5 sekund wydobywa się z deski rozdzielczej strzał/trzask jakby rozprężanego plastiku. Bardzo denerwujące. W trakcie jazdy jeszcze gorzej. Pojechałem na serwis. Panowie przesmarowali uszczelki i lepiej spasowali elementy. O niebo lepiej. Od zakupu do zlikwidowania trzasków niezbędne były 3 wizyty w serwisie. Ale nadal czasami coś tam usłyszę. Przy przebiegu ok 9000 pojawił się komunikat o niskim poziomie oleju. Dodam, że mam raczej spokojny styl jazdy (ECO - do 3000 obrotów) Wielka dolewka w serwisie - ok 1,5 litra. Kolejne 7000 km - to następne 1,5 litra dolewki. Mówię, - coś jest nie halo! Panowie w serwisie mówią, że norma to do 0,5litra na tysiąc ale jakoś robili krzywe miny. Decyzja o zaplombowaniu silnika na 1000km i kontrola. W trakcie 3 prób spalił ok 0,4 litra na każdy tysiąc. Dodam, że pierwsze dwa tysiące jeździłem po mieście w trybie ECO, trzeci tysiąc jeździłem troche dynamiczniej ale widać różnicy nie było. Decyzja producenta o wymianie silnika po 19 000 km. Odebrałem wczoraj, zobaczymy co dalej :D Generalnie samochód spoko, mam nadzieję, że po kilku latach model został dopracowany. Ale jeżeli chodzi o silnik - podpytałem dzisiaj w ASO o to czy często zdarzają się wymiany silników. Usłyszałem zapytanie - czy to 1.2? Tak, silnik 1.2 zdarza się wymieniać.... Także auto spoko, ale nie z tym silnikiem
Problem rozwiązany
1 komentarz
szarpanie silnika, auto wariuje
  • Renault Kadjar Crossover TCe 160 FAP 159KM 117kW 2018
  • inne
  • 2 tys. km
pojedyncze szarpania w czasie jazdy, czasami 3-4 razy na 50 km, innym razem 8-10razy/50km co jakiś czas potrafi wejść w tryb awaryjny za każdym razem migająca kontrola check engine co jakiś czas rozbłyskają wszystkie kontrolki na desce rodzielczej co jakiś czas przy próbie ruszania bądź przyspieszania auto nie reaguje na pedal gazu, tak jakby był odcięty druga awaria czujnika temperatury zew. , wariujący wskaźnik pola martwego bezradny serwis ASO , na dzień dzisiejszy w ciągu 5 tyg 8 wizyt w serwisie
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Zablokowany hamulec ręczny poprzez wadę pomocy ruszania pod górę
  • Renault Kadjar Crossover 1.6 dCi 130KM 96kW 2015-2018
  • układ hamulcowy
  • 60 tys. km
Witam. Mój problem dotyczy nieprawidłowego działania hamulca ręcznego. System automatycznie zaciąga hamulec ręczny przy wyłączniku silnika. W moim przypadku od jakiegoś czasu pojawiała się sytuacja, że samochód odblokował hamulec ręczny i można było normalnie jechać, chociaż pojawiał się komunikat pojawiał się komunikat "skontroluj ruszanie pod górę" lub coś w tym stylu. Niestety ostatnio zablokował się na stałe nie mogę ruszyć samochodem do serwisu. Hamulec ręczny jest zablokowany, chociaż tym razem pojawia się komunikat "skontroluj hamulec". Teraz wchodzi w grę tylko laweta i odstawienie auta do serwisu. Ogólnie ten problem pojawiał się wcześniej ale nigdy nie blokował jazdy a komunikat znikał przy ponownym uruchomieniu auta. Czy ktoś ma jakiś pomysł?
Problem rozwiązany
3 komentarze
Renault Kadjar Crossover