Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Kadjar Crossover

kd, 8 lat temu
Silnik 1.2 Energy TCe 130KM 96kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 4 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Kadjar Crossover 1.2 Energy TCe 130KM 96kW 2015-2018 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Z jednej strony samochód lepiej wykonany niż Qashqai, z drugiej strony silnik 1.2 TCe jednak rozczarowuje spalaniem. Gdybym nie robił 1 tys. km/miesiąc zamiast 3-4 tys. km/miesiąc jak w Qashqaiu (1.5 dCi), to byłbym dużo bardziej rozczarowany.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik dość dynamiczny (jak na benzynę), w przeciwieństwie do diesla przy 165-170km/h łapie drugi oddech. Drugi raz zdecydowałbym się chyba jednak ponownie na diesla.
4,0
Skrzynia biegów
Dobra, ale w mroźne dni tuż po odpaleniu pracuje dość ciężko. W żadnym z poprzednich samochodów (Qashqai i Civic) nie zaobserwowałem tego. Zestrojenie trochę dziwne - biegi 1-5 dość "blisko" siebie w oderwaniu od szóstki.
5,0
Układ jezdny
Pewne zawieszenie.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność dobra. Jak i w Qashqaiu słupki trochę ją ograniczają. Widoczność do tyłu przy parkowaniu znakomicie może być uzupełniona poprzez kamerę cofania.
5,0
Ergonomia
Jest bardzo dobrze. Wszystko intuicyjne łącznie z systemem pokładowym. Przydałyby się odrobinę głębsze uchwyty na kubek z przodu. Bardzo wygodną funkcją jest automatyczna zmiana świateł (także drogowe/mijania). W nocy działa bardzo dobrze. Bardzo rzadko zdarza się, że jakieś mocne oświetlenie przemysłowe zinterpretuje jako samochód i przełączy na światła mijania. Nie zdarza się oślepianie innych. No i super sprawą jest hamulec ręczny elektromagnetyczny. Można się przyzwyczaić. Jeśli chodzi o system handsfree, to w tej chwili w jednej z kieszeni kurtki mam na stałe kartę i zapomniałem co to kluczyki od samochodu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobrze i szybko działające. Posiada opcję nawiewu na przednią szybę celem ogrzania - działa dość dobrze (to nie to samo, co podgrzewana szyba, ale i tak jest dość dobrze). Brakuje osobnego nawiewu na tylny rząd.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wystarczająca. Opcja szklanego dachu doświetla fajnie tylny rząd. Mocowania isofix to już standard - mocowanie ewentualnego fotelika jest szybkie i bezproblemowe.
4,0
Wyciszenie
Dobrze wyciszony, choć rzeczywiście powyżej 150km/h robi się głośno, ale to już kwestia sylwetki/oporów powietrza no i niewielkiego silnika. Oczywiście można sterować siłą zwiększania głośności radia przy zwiększonej prędkości.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Z jednej strony serwis Renault nie jest drogi, z drugiej strony spalanie tego silnika to porażka. Przy normalnej jeździe 10l w mieście i 7,5l w trasie to trochę za dużo. Uwaga - jazda ekologiczna nie zawsze jest ekonomiczna. Potrafię jeździć oszczędnie (w Qashqaiu na jednej dłuższej trasie zszedłem na 3,9l komputerowo/4,4l realnie). W tym nie da się.
4,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobre promocje przy wprowadzaniu modelu. W 60-70% jest to Qashqai, ale lepiej wykonany i w lepszej cenie. Dobre pakiety usług dodatkowych w cenie (m.in. przreglądy za 1zł) pod warunkiem niskich przebiegów.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak. Piewsze modele miały trzeszczące plastiki, na co zwróciłem uwagę w salonie, od dostaw 10/2015 tego problemu nie ma.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 Energy TCe 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Kadjar Crossover