Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Kadjar Crossover

Krzysztof, 4 lata temu
Silnik 1.2 Energy TCe 130KM 96kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 79 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Renault Kadjar Crossover 1.2 Energy TCe 130KM 96kW 2015-2018 - Oceń swoje auto
3,57
16% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : Bardzo dobre hamulce
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Wyżyłowany silnik nie sprawdza się - duże problemy przy względnie niewielkim przebiegu
3,0
Całokształt
To samochód, który wydawał się naturalnym wyborem po 5-ciu latach jeżdżenia Qashqaiem (150 tys. w 5 lat bez awarii, ale silnik 1.5dCi). Niestety, jest to auto nierówne. Mało ekonomiczne, o dobrej dynamice, jednak zbyt dużej awaryjności. Cieszę się, że wykupiłem gwarancję i przeglądy na 5 lat / 100 tys., bo byłoby kiepsko. Myślałem, że wyżyłowany silnik pociągnie chociaż 100 tys., a ostatnio dwa razy wracałem na lawecie :(
Wrażenia
2,0
Silnik
Dobra dynamika, jednak mało ekonomiczny i awaryjny. Mi po 70 tys. wysiadła pompa paliwowa, jak wyskoczy komunikat "ryzyko awarii silnika" to trzeba wracać na lawecie - inaczej Renault nie uzna gwarancji
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobrze działająca. Przyjemnie pracuje.
4,0
Układ jezdny
Dobrze trzyma się drogi. Systemy stabilizacji trakcji też dobre. Oczywiście gabaryty robią swoje i przy podmuchach lekko nosi po drodze, ale to normalne.
3,0
Karoseria
Kiepsko. Dużo rysek powstaje w okolicy klamek. Ten potrójny lakier czerwony wygląda świetnie, ale jest mało odporny przy codziennym użytkowaniu.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra widoczność. Przy parkowaniu kamera cofania z dynamicznymi liniami robi robotę.
4,0
Ergonomia
W trochę dziwnym miejscu włącza się tempomat. Poza tym bez większych niedogodności.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko robi się ciepło/zimno zależnie od pory roku.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Sporo miejsca w obu rzędach. Trzecie miejsce z tyłu tylko jako rozwiązanie awaryjne.
3,0
Wyciszenie
No niestety przy większych prędkościach jest dość głośno.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie ok. 9 l / 100 km. Mały silniczek ssie jak smok.
3,0
Stosunek jakość/cena
Z jednej strony 100 tys. i dobre wyposażenie zasługują na 4 gwiazdki, ale jedną odejmuję za awaryjność.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Beznadziejna i droga nawigacja, na której pomimo wykupienia aktualizacji nie ma większości dróg z ostatnich 15 lat. Kiepsko działa system multimedialny z iphonem po kablu - wyskakują jakieś dziwne komunikaty. Czasem wariuje kamera cofania. Zupełnie zwariowała informacja o zasięgu - średnio zawyża go x2.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Trzeba było wymienić przed terminem napinacz rozrządu, padła pompa paliwowa, zwariował system podawania paliwa - konieczna była aktualizacja oprogramowania komputera pokładowego. Przy większych prędkościach hałasuje jakaś osłona pod podłogą - serwis nie może sobie poradzić z tym od 3 lat. Samochód serwisowany w ASO.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 Energy TCe 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Kadjar Crossover