Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Kadjar Crossover

wilkp, 5 lat temu
Silnik 1.5 dCi 110KM 81kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 23 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Kadjar Crossover 1.5 dCi 110KM 81kW 2015-2018 - Oceń swoje auto
3,21
25% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : Hamulce to najlepszy punkt wozu- spełniają swoją funkcję jak trzeba i to w tym aucie zaskakuje
3,0
Całokształt
Użytkuję własnie jako zastępczy. No i na dłuższą metę nie dałbym rady. Auto typowo miejskie- słaby silnik (oczywiście- zależy, kto do czego porównuje), przeciętne właściwości jezdne, przeciętna ilość miejsca w środku. Pełno irytujących idiotyzmów: 1. system multimediów- nie wiem, kto to opracował- chaos, lista utworów po wycofaniu wyboru wraca na początek (ludzie, mam tysiące utworów w telefonie- ile można przewijać?), sam dźwięk przy ustawieniach fabrycznych jest tak płaski, że nie można tego słuchać, małe możliwości dopasowania dźwięku powodują. że audio ogólnie jest niewydolne; przełączanie pomiędzy radiem/ telefonem to zmora; obsługa telefonu także idiotyczna (znowu przewijanie listy kontaktów, sortowanie tylko po jednej literze itp) 2. ogrzewanie lusterek i szyby tylnej- jak tak można to wypuścić na rynek? lusterka cały czas są mokre w deszczu- to ogrzewanie to wydmuszka; nagrzewnica słaba- zimno albo w dolnych, albo w górnych partiach kabiny przy ustawieniu automatycznym 3. system start/ stop ma takie lagi, że to po prostu niebezpieczne (porównuję choćby bmw 318)- lepiej wyłączyć, oczywiście za każdym razem, po odpaleniu auta 4. zwieszenie- przy dynamicznej (jak na możliwości) jeździe przód nie dogaduje się z tyłem- nadsterowność oraz rzucanie przez koleiny 5. system bezkluczykowego otwierania drzwi działa leniwie- czasem otworzy się te drzwi, czasem trzeba poprawić Generalnie- dobre jako trzecie auto w rodzinie- wówczas nie zirytuje codziennych użytkowników. Zaskakuje w zasadzie jedynie hamulcami= są dobre. Wszystko inne to przeciętna jakość. W tym kontekście cenę salonową uważam za zbyt wysoką- nie opłaca się. Być może z mocniejszą benzyną, pozbawione pseudo-ekologicznych pierdół, z większą przestrzenią dla pasażerów oraz pozbawione chaosu kretyńskich rozwiązań obsługowych byłoby objawieniem w tym segmencie. Teraz to jednak smutna przeciętność.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik głośny, słaby: dynamika gorsza niż w moim dopieszczonym SAABie z 2001 r. (!)- też dieslu dla ścisłości; wyprzedzanie dostarcza tu co prawda emocji, ale nie tych ciekawych
3,0
Skrzynia biegów
Krótkie stopnie pierwszych trzech biegów, skrzynia wachluje często zmianami i w ten sposób stara się ograniczyć spalanie, jednak cierpi na tym dynamika
2,0
Układ jezdny
Poważny minus- zawieszenie ogólnie na dobrym poziomie twardości, jednak dyskwalifikacja za ogólną niestabilność- niewielkie zakręty na mokrym i tył wychodzi na zewnętrzną
4,0
Karoseria
Kategoria subiektywna do granic przy tym przebiegu- wizualnie dla mnie za blisko Qashqai
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra do przodu i na boki, tył- niewielka, ale nie jest to potrzebne
1,0
Ergonomia
Nieporozumienie- np sterowanie multimediami spoza koła kierownicy- kto układał tam funkcje i przyciski? Jak brakowało miejsca na kierownicy, to trzeba było tempomat wyrzucić na joystick, a nie multimedia, zwłaszcza, że sama aktywacja tempomatu jest na tunelu, a obsługa z kierownicy- co to za pomysł??
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bzdura i jakaś ogólna niedoróbka- przy 24stC chłód w nogach, dmuchawa głośna, podgrzewanie szyb i lusterek nie spełnia swej funkcji- wyłącza się zanim wyparują z nich krople deszczu- gdy pada- w lusterkach niewiele widać
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca mało z przodu, niewiele lepiej z tyłu- dla mnie to żaden SUV jak niektórzy opisują :)
3,0
Wyciszenie
Żaden komfort, powyżej 130km/h to już wchodzimy w naddźwiękową dla tego wozu i to jest realny kres możliwości wygłuszenia
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nieźle- mało spala, ale co z tego, skoro to słaby klekot- prędzej, czy później koszt serwisu zbalansuje oszczędności, tym bardziej, że, aby nim jechać, trzeba cisnąć
3,0
Stosunek jakość/cena
Ratuje go niewielka cena- jakość za ten wydatek jest znośna, ale to i tak naciąganie klienta
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Za wcześnie na ocenę- nie zdążę nic powiedzieć- to tylko auto zastępcze na czas naprawy mojego SUVa
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Za wcześnie na ocenę- nie zdążę nic powiedzieć- to tylko auto zastępcze na czas naprawy mojego SUVa

On - zużycie paliwa dla silnika 1.5 dCi 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Kadjar Crossover 1.5 dCi 110KM 81kW
Średni koszt przejechania 100 km
31,00 zł
5,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Kadjar Crossover