Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Koleos II SUV

Stepidar, 4 lata temu
Silnik 2.0 dCi 177KM 130kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 10 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Koleos II SUV 2.0 dCi 177KM 130kW 2017-2019 - Oceń swoje auto
4,71
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Duże komfortowe auto, poważnie wygląda, dobrze jeździ w tej cenie, ma parę drobnych minusów oraz parę cech wybitnych w tej cenie. Najwiekszym pozytywnm zaskoczeniem po paroletniej eksploatacji jest: -dostojny wyglad i sietny styl auta ktore sie nie znudzilo - swietny silnik 2.0 dCi - swietnie zestrojona skrzynia x-tronic ktora zaprzecza wszystkim stereotypom o cvt. - mozliwosci terenowe: przestalem odsniezac podjazd, nie bylo takich zasp zeby go zatrzymac, wyciagalem z zaspy kilka aut, przy 4WD lock auto jest niewiarygodnie trakcyjne
4,0
Całokształt
generalnie jestem bardzo zadowolony z wyboru. postanowilem z opinia poczekac na przebieg 10tys i niniejszym wyrazam opinię. Musze też przyznac, ze kiedys uwazalem auta Renault za dziwadla, obecny design Van der Acker'a sprawia, ze wlasciwie podoba mi sie każdy ich model. glownie jednak moja opinia zmienila sie kiedy pracujac w motoryzacji, zrozumialem, ze najwazniejszym jej aspektem jest bezpieczenstwo. najtrudniejsza jednak sztuka jest zrobic bezpieczne auto, ktore nie jest drogie. z tej perspektywy Renault jest wybitną marką. Aktualizuje opinie po prawie 3 latach oraz przejechaniu 64 tys km. Auto jest bezbledne, nic sie zuzylo, nic sie nie wytarlo, nic po tym aucie nie widac ze zrobilo 60tys. Jest to wycieczkowoz idealny. Na ostatnim przgladzie na 55 tys, nadal nic do wymiany, nawet klocki hamulcowe nadal ponad polowa okladzin. Z wad: tradycyjnie w Renault rezerwie zasięg wynosi ----, wskaźniki temp i paliwa nie wykorzystują całej skali a jedynie ok 70%, więc wskazania mogłyby być precyzyjniejsze, nie można domykać ani otwierać szyb z pilota, przycisk do otwarcia auta jest tylko w przednich drzwiach ( inne Renault mają we wszystkich drzwiach i można domykać szyby pilotem), wskazań komputera jest dużo, ale np ciśnienie kół, mimo że pokazywane w innym miejscu niż spalanie nie może być wyświetlane razem ze spalaniem. Także parę rzeczy można poprawić w mojej opinii.
Wrażenia
5,0
Silnik
mam 2.0dCi 177km, silnik jest adekwatny do masy auta i wystarczająco silny. moment 380Nm sprawiaże auto nie jest ospałe. wiadomo: ważąc1,7T też mistrzem sprintu nie jest. jednak mając wcześniej Passata tdi, potem BM5 z dieslem 6cyl nie mam niedosytu. jest wystarczający a przy tym oszczędny, zawszerobie ponad 800km na baku. oczywistą sprawą jest małe opóžnienie kiedy ruszasz z miejsca, ale każdy diesel ma turbo dziurę, ten taką średnią. kiedy już jest na swoich 2tys obr zapominasz o tym. przyspieszenie do 100 tez nie jest wybitne: ok 9,5sek, jednak to nie oddaje dynamiki aauta, drugie oblicze to przyieszenie ze 100 do 180, wtedy widać co potrafi silnik, skrzynia, o tym dalej chcialbym jeszcze dodac, ze swietnie rozwiazano stop-start, kiedy wyraznie wciskam hamulec silnik sie gasi jak zatrzymam, ale kiedy trzymam hamulec mala sila, aby tylko stac, silnik sie nie gasi, moge wiec oceniac sytuacje na drodze i decydowac noga, kiedy jest sens sie gasic kiedy nie. na zgaszonym mozna przestawic na N, potem hamulec Parkingowy i wtedy niebtrzeba rrzymac nogi na pedale a silnik pozostaje zgaszony. kiedy dotkniesz gaz, lub przeztawisz N-P silnik sine odpala, dodtkiesz gaz hamulec parkingowy sie zwlania i ruszasz. nie wylaczam stop-Startu bo po prostu jest to dobrze roziwazane i nie przeszkadza.
5,0
Skrzynia biegów
jest to zdecydowanie najwszechstronniejszy automat jakim ježdziłem. oczywiscie dla kogoś kto patrzy wyłącznie na szybkość zmiany biegów bez względu na koszt serwisowania oraz żywotność skrzyni powie że DSG w VW zmienia biegi jeszcze szybciej, ja natomiast przyznam tu racje ale tylko dla nowego auta. wiem z doświadczenia jaka kosztowne w utrzymaniu są teskrzynie gdy auto ma kilka lat i przekroczy 150tys km... X Tronic jest swego rodzaju kompromisem: wiadomo, że dla nieduzych silnikow, gdzie liczy sie utrata momentu na konwerterze, wklada sie skrzynie CVT, ale ona ma swoje wady, tzn jednostajne obroty, w hybrydzie to ma sens, bo nadwyzka momentu napedza generator. w Koleosie wiec jest E-CVT, czyli cvt ze sterownikiem. ogolnie polega to na tym, ze podczas delikatnejjazdy auto trzyma 1,5-2 tys zaaleznie od przyspieszania, zwalaniania. kiedy wciskasz wiecej gazu wyraznie przyspiesza trzymajac silnik w szczycie momentu czyli 2,2-2,5 tys obr. kiedy wciskasz ponad polowe gazu auto wchodzi na 3 tys i udaje zmiane biegow 2,5-3, jak wcisniesz prawoe calosc wchodzi na 4-3,5 . wszystko zalezy tez czy wcisniesz gaz od razu czy stopniowo dociskasz. ogolnie: kiedy przyspieszasz delikatnie tryb cvt, kiedy mocniej, udawane zmiany biegow. nie ma wiec denerwujacego ciaglego wycia na 4 tys. skrzynia nie zawyza zużycia paliwa ( brak konwertera hydraulicznego) oraz nie wymaga wymiany sprzegiel ani mechatroniki (DSG). ostatni fajny akcent: bardzo ladny lewarek, oraz w trybie recznym kolejny bieg wrzucasz ruchem do tylu, jak w BMW. udawanych biegow jest 7, nie ma trybu sport, ale w takim aucie to oczywiste. z reszta dzialanie zmienia sie w "sportowy" styl kiedy wcisniesz gaz do końca z kick- down. nie można również mieć łopatek. ale ja osobiście nie po to wybieram automat w dużym aucie, żeby potem mieszać w biegach.... to nie hot-hatch Tutaj oo paru latach tez moge dodac, ze zestrojenie tej skrzyniz autem jest bdb, ale ma pene opoznienie gdy ruszamy z max moca z postoju. Dlatego czas 0-100 nie imponuje w katalogu, bo pierwsza sekunda jest utracona na plynne zalaczenie napedu oraz ruszenie masy, dopiero jak auto sie toczy jest max moment obrotowy. To nie jest auto do scigania sie, ale rowniez kiedy jedziecie 60 i wcisniecie 90 % pedalu osiagi zaskakuja pozytywnie. Aha: po weekendowej jezdzie autem z DSG stwierdzilem ze szarpie na kazdym biegu w porownaniu z X-tronic, w Koleosie skrzynia w porownaniu z 2 sprzeglowa jest naprawde znacznie plynniejsza i to nawet gdy uzywasz maksymalnego przysoieszenia, jest aksamitnie plynna.
5,0
Układ jezdny
tu pozoytywne zaskoczenie. auto jest bardzo posluszne, precycyjne w prowadzeniu, zaskoczyl mnie przy tych gabarytach. bardzo dobrze ogarnia duze predkosci i z duzym spokojem reaguje na szybkie luki albo nagle zminay kierunku. oczywiscie porównuje z innymi SUv, na miesiac miałem Passata i byłem zdziwiony, że Koleos prowadzi się niewiele gorzej. kierownica jest przy tym barszo dobrze wykonana, w wersji Initiale Paris podgrzewana, siła wspomagania progresywna do prędkości. Nagłe manewry auto wykonuje dobrze jak na swoją masę oraz gabaryty. równie zaskakujące jest radzenie sobie ze stromymi podjazdami gdy wcisniesz 4Wd i przelączysz na wd lock, czyli haldex nie czeka na uślizg przedniej osi, tylko równo wysyla 50/50% na obie osie. taki ukla dziala na 40 km/h, potem przełacza sie w 4wd auto, czyli jedziesz przodem, chyba ze sie uslizgnie, to wtedy część momentu trafia na tyl. na desce auto pokazuje ile procent Haldex wrzucił na tył. żonglerka jest o 95-5 do 50-50. powyzej 60 km/h 100-0. nie jezdze w truudnym terenie, to nienjest auto do off- roadu ale normalne dzialkowe sytuacje ogarnia wzorowo. miejska jazda 60-80 jest bardzo komfortowa
5,0
Karoseria
mam jedyna uwage ze lakier jest bardzo miekki. niestety w kazdej marce: takie mamy czasy pseudo-ekologii. co do designu: najzwyczajniej auto bardzo mi sie spodobalo. miala byc S KODIAQ, ale jej jedna przewaga byl jeszcze wiekszy bagaznik. natomiast wyglad, coz, rzecz gustu, ale dla mnie wyglada slabo, jak pojezdzilem Koleosem. polecam wziasc auto na weekend i zobaczyc wszystkie aspekty. ogolnie Koleos wygral w podsumowaniu z Kodiaq, CX5, q5, superB, passat. każdy może tu mieć inne priorytety, natomiast co do karoserii, dla mnie Koleos przemówił dojrzałym designem. ważne: woże 2ke dzieci w fotelikach isofix, wiec liczylo ske dla mnie: ile mam miejsca z fotelikami, jak przyciemnione sa szyby, czy da sie obslugiwac tablet z bajkami z kierownicy/kokpitu, nawiew do tylu ( tu passat ma 3cia strefe!). Bagażnik musiał pomieścić 4 walizki. w koleosie natomiast okazalo sie ze w wersji Initiale Paris mozna miec podgrzewane tylne fotele z osobna regulacja na strone, podwojne szyby (cisza), Aktualizacja: auto sprawdza sie na tyle dobrze, ze po skonczoniu leasingu bardzo prawdopodobne ze wybiore je jeszcze raz. W wersji2021 mozna juz miec szyber dach przy 4WD, fotele moga byc jasne nawet w Initiale, maja wysuwana podpore udowa, masaz,
Komfort
4,0
Widoczność
auto jest duze wysokie, wkec widocznosc ogolnie jest BDB.odejmuje 1 gwiazdke za usytuowanie lusterek, czasem razem ze slupkami, potrafia zaslonic cale auto na rondzie. trudno trzeba krecic glowa. albo bezpieczenstwo dachowania albo cienkie slupki. natomiast widocznosc rowniez zapewnia kamera, ktora cigle patrzy na droge. auto ma aktywny system zapobiegania kolzji i samo potrafi hamowac by nie dopuscic do zderzenia. uboczna funkcja jest tempomat aktywny oraz rozpoznawanie znakow. temomat fajnie sie zachowuje, ustawiamy odstep i auto zwalnia jak przed nami ktos jedzie, ale, jezli włączę kierunek w lewo, ze chce wyprzedzac, dopuszcza do blizszych odstepow. czasem kamera jest nadgorliwa jak dojezdzam do skrecajacych w lewo, ktos juz zjezdza, ale pika ostrzezenie bo nie zwalniam. Czesto woze rowery na platformie na haku, okazuje sie, ze ooniewaz rowerow kompletnie nie widac w kusterkach, da sie wlaczyc widok z kamery cofania podczas jazdy
5,0
Ergonomia
perfect perfect perfect. glówny po wygladzie atut tego auta. jestem sredniego wzrostu (178cm) ale waznym dla mnie aspektem jest podparcie lokci gdy trzymam kierownice. szerokosc regulacji foteli, kierownicy jest wiecej niz wystarczająca. najbardziej podobaja mie sie zaglowki. podparcie glowy od spodu, przez to ze zaglowek ma zawias na szczycie jest genialnie wygodne. intens ma zaglowek plaski z regulacja portfelowa a Initiale Paris ma trójdzielny. naprawde usiadzcie tak najpierw, potem porownajcie z innymi autami. dla mojej postury ten byl naj naj. ogolnie dostep do regulacji jest swietny, tablet wcale nie jest skomplikowany. ktos tu pisal, ze chcialby poznac ludzi krytykujacych sterowanie klima. ja tez sie dziwie jak mozna to krytykowac? tablet tabletem, ale pod spodem mam pokretlo od temperatury i po to mam automatyczna klime, ze ona ma dbac ktoredy dmuchac, jak mocno itp. nawet jak widze na YTube jak ludzie przesuwaja po ekranie zeby wsunac pulpit klimy: wystarczy dotknac zakladke....ale zwykle tego nie dotykam, ustawiam 22 i patrze na droge. Auto jest duże więc w garażu potrzebuje więcej miejsca i okazuje się że pozycję maksymalnego otwarcia klapy można sobie zaprogramować do sufitu garażu. Wystarczy ustawić ręką max otwarcie potem przytrzymać klawisz zamykania aż piknie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
tez jestem bardzo zadowollny, klima automat 2 stefowy, latwa regulacja przez 2 pokretla, nawiew do tylu. moze idealnie byloby gdyby na tyl tez byla regulacja. superb i passat maja. natomiast swietne sa wentylowane fotele, sa 2 stopnie. co do grzania: initiale ma grzane wszystkie fotele, nawet tyl, grzanie kierownicy, grzanie szyby. preciiki w szybie sa widoczne jak sie ich szuka, ale nie zauwazasz tego jak patrzysz na droge. ogolnie jak na diesla, ogrzewanie w zimiedzialalo wyjatkowo szybko ( 2 minuty pracy i cieple wieje). kierownica grzeje 30 minut po kazdym uruchomieniu, jesli wlaczysz ten przycisk. klima tradycyjnie w Renault ma tryby Soft-Norm-Fast, zaleznie ile osob wieziemy. co wazne: jesli przestawisz recznie kierunek, np na nogi i kratki, tl sila nadmuchu nadal jest automatycznie regulowana. zadnych klopotow z parowaniem nie zauwazylem. automat obiegu wewnetrznego tez dziala poprawnie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
auto jest obszerne, z tylu tez, fotele sa miekkoe i wygodne. wozac dzieci brakuje mi w porownanou ze sceniciem regulacji tylnej kanapy. nie mozna nawet odchylic oparcia, dlatego odjalem 1 gwiazdke. natomiast podoba mi sieodleglosc do przednich foteli. Bagaznik jest wystarczajaco duzy, ale Kodiaq ,mial jeszcze wiekszy. jesli dla kogos to bedzie priorytet. w Koleosie jak wyjme podloge drugiego poziomu, to walizki wchodza pionowo. mozna wlozyc 6 sztuk.... mnie wystarcza I tutaj aktualizacja: wersja na 2021 ma juz odchylanie kanapy. Ale nadal podtrzymuje: rodzinka jest zachwycona przestrzenia i komfortem jazdy. Wypad nad morze to jest fraszka, w gory? Chwilka,
4,0
Wyciszenie
nie mam uwag, spokoj i cisza jazdy szczegolnie przy duzych predkosciach pozytywnie zaskakuje. Warty zaznaczenia wydaje mi sie również fakt, ze tak zestopniowano skrzynie, ze na ostatnim przelozeniu, przy 3 tys obr mamy 180 km/h. jest to ostatnia predkosc we wzglednym komforcie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
koszty przegladow akceptowalne, spalanie, jest ok. innych kosztow jeszcze nie bylo. spodzieaam sie ze hamulce moga byc kosztowne, bo jakkolwiek barfzo skuteczne tarcze, sa duze, wiec pewnoe noe beda kosztowac 100zl. widzialem tez zna YT ze sa opinie ze auto duzo pali....Pertyn nawet cos tam ględził ze ponad 9 litrów.... ciężko mi uwierzyc. zawsze robie ponad 800km na 60 litrach. spalanie ok 7,5-8. jak soe bardzl postaram i w trasie podmkejskiej jest 6,5. szybka autostrada 130-150 z ladunkiem i rowerami 8,5. nigdy 9 nie osiagnalem.
5,0
Stosunek jakość/cena
nie znalazlem konkurencyjnego auta, ktore mogloby oferowac tyle funkcji w tej cenie a przytym jeszcze tak sie podobac. oczami chcialem CX5 ale polowe wyposazenia bym nie mial. Koleos za 150 tys ma: dobrego diesla 2.0, naped 4wd przy automacie, tempomat adaptacyjny, aktywne unikanie kolizji, pelne swiatla LED, skore Nappa, elektryczna regulacje foteli kierowca i pasazer, grzane fotele, kanape, kierownice, szybe, lusterka, elektrycznie otwierane klape, z kokpitu, pilotem,rzyciskiem na klapie, ruchem stopy, automatycznie wysuwany hak, zmienne kolory oswietlenia wnetrza, tablet z odtwarzaniem muzyki i filmow, wyswietlacz zamiast predkosciomierza ze zmienna grafika/ kolorystyka, nawigacja TomTom z TT traffic, Android Auto.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
na razie nic, przebieg 11 tys Aktualizacja 64 tys km i nadal żadnej najmniejszej awarii, przeglady 20, 40, 55 i wylacznie filtry oleje aktualizacja. Nawet klocki hamulcowe nie byly do wymiany. Bezawaryjnosc jest wzorowa. R-link sie nie zawiesza, glownie korzystam z Android auto,
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nic nadal do 64tys km.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 dCi 177KM 130kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Renault Koleos II

Liczba wpisów: 11

Renault Koleos II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Renault Koleos II SUV