Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Laguna I Hatchback

Michaelxdd, 6 lat temu
Silnik 2.0 i 16V 140KM 103kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 248 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Laguna I Hatchback 2.0 i 16V 140KM 103kW 1999-2000 - Oceń swoje auto
3,38
20% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Największym plusem tego auta jest jego wygoda. Siedzi się naprawdę super, podróży w ogóle się nie odczuwa. Miałem okazję przejechać się Laguną z silnikiem V6, jest to najlepsze połączenie dla tego samochodu, bo auto wygodne, przestronne, a z V6 pięknie brzmi i jedzie super. Także Lagunę kupiłbym jeszcze raz, tylko z innym silnikiem, oraz sprzęgłem w do której linka mocowana jest na półksiężyc. Osoby obeznane z tematem będą wiedziały o co chodzi. :)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Łącznik spinka mocowania sprzęgła
Zawieszenie : Belka do regeneracji
Karoseria : Rdza
4,0
Całokształt
Samochód bardzo wygodny, warty polecenia, tylko trzeba znaleźć egzemplarz, który nie jest przerdzewiały i źle złożony po wypadku, a także jeżeli widać, że siedzi oznacza to, że tylna belka jest do regeneracji. Warto też szukać Laguny z silnikami Renault, ponieważ osprzęt do silników Volvo kosztuje więcej i trudniej zdobyć części.
Wrażenia
4,0
Silnik
Po tylu latach nie ma sensu spodziewać się 140 koni, jednakże ten silnik daje radę. Jak trzeba to jest dynamiczny. Co prawda pali te 12 litrów gazu/benzyny, ale dynamikę ma odpowiednią.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzyni ma długie przełożenia, mogłaby być trochę lepiej wyregulowana do silnika z Volvo.
3,0
Układ jezdny
Samochód zdecydowanie bardziej nastawiony na komfort. Pomimo wieku jest dalej bardzo wygodny, szczególnie gdy zawieszenie nie jest powybijane, a belki nie trzeba jeszcze regenerować.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność w każdą stronę jest bardzo dobra, jedynie lusterka mogłyby być trochę większe.
4,0
Ergonomia
Plastiki pomimo tylu lat nie trzeszczą bardzo. Materiały miękkie, przyjemne w dotyku co jest dużym + bo nie wyglądają siermiężnie jak z aut niemieckich w tamtym okresie.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Pomimo dbania, aby w środku było jak najmniej wilgoci to trzeba trochę zaczekać aż dmuchawa osuszy środek. Mój egzemplarz był wyposażony w klimatyzację i powoli, ale dawał radę. Bez klimy na pewno byłaby gwiazdka mniej.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu dużo miejsca, z tyłu również. Osoby wysokie nie mogą narzekać na brak przestrzeni.
3,0
Wyciszenie
Samochód mógłby być lepiej wyciszony. W niektórych miejscach uszczelki były już odkształcone i zniszczone.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto z tym silnikiem lubi trochę spalić, jednakże instalacja gazowa zdecydowanie pomaga obniżyć koszty. Do silnika wchodzi ponad 5L oleju, więc 1 bańka nie wystarczy.
3,0
Stosunek jakość/cena
Samochód można kupić za uczciwe pieniądze, warunek jest jeden, jeżeli auto stoi za 1,5-2k to jest to zajeżdżony egzemplarz, w którym trzeba będzie wiele rzeczy wymieniać, więc lepiej takie egzemplarze omijać.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
- padł łącznik spinka mocowania sprzęgła, pierdoła, która kosztowała 30zł jako nowa. A problem polega na tym, że część jest nie do dostania w ASO ani nigdzie indziej. Trzeba szukać po szrotach, a bez tej części nie możemy normalnie użytkować samochodu.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Laguna I Hatchback