Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Laguna I Hatchback

Paweł, 12 lat temu
Silnik 3.0 167KM 123kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 155 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Renault Laguna I Hatchback 3.0 167KM 123kW 1993-2000 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Paliwożerny, ale niesamowicie szybki i elastyczny. Przy automatycznej skrzyni ten silnik nie da się po prostu zajeździć i dbając o olej w silniku i skrzyni zrobisz nim 500-600 tys.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Stała choroba Renault, czyli \"bierze\" tylne nadkola
Inne : Zimą niewydolne ogrzewanie(climatronik)
4,0
Całokształt
Ten samochód sprawuje się na prawdę bardzo dobrze.
Wrażenia
5,0
Silnik
Cichy elastyczny o wysokiej kulturze pracy. Nie polecam tej wersji ludziom, którzy dużo ganiają w cyklu miejskim.
5,0
Skrzynia biegów
Automat w tym modelu to wzór, który mogę spokojnie porównać z Mercedesem. Trzeba pamiętać o oleju i filtrze w skrzyni co 40 tys.
5,0
Układ jezdny
Podatny na \"urazy\" wynikające z polskich dróg, ale zapewniający niesamowity komfort.
Komfort
4,0
Widoczność
Przód jest wystarczający, ale tył oceniam jako przeciętny.
4,0
Ergonomia
Patrząc przez pryzmat własnych potrzeb oceniam jako bardzo dobrą.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima daje radę nawet w super upalne dni. Niestety climartronic w Lagunie(przynajmniej w mojej)całkowicie nie radzi sobie z ogrzewaniem w duże mrozy.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wystarczająca szczególnie z przodu.
5,0
Wyciszenie
Celująco i nic więcej nie mam do dodania.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Praktycznie nic nie robiłem, ponieważ auto było kupione w Niemczech od starszej pani z przebiegiem 100 tys a obaecnie ma 155 tys przebiegu. Części do tego modelu V6 są dostępne i jako zamienniki i jako \"używki\" po bardzo przystępnych cenach. Jedyna poważna awaria od roku to czujnik położenia wału, który z robocizną kosztował 350 zł. Auto zostało uziemione i parę kilometrów jechałem na lawecie(nie holować automatu!!!). Tylny tłumik to wydatek ok 500 zł(kończy mi się)i myślę już o tarczach i klockach(przód)całość nowa za 450 zł plus robocizna. Doskonałym rozwiązaniem w tym silniku jest bezobsługowy łańcuch rozrządu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Laguny są tanie i w tej klasie nie są wcale gorsze od swoich droższych odpowiedników z Niemiec. Znajomy ma \"okulara\"(E280) z 1996 roku, który jako auto w 100% bezwypadkowy praktycznie zgnił. Ja mam kilka małych ognisk korozji, które jesienią będą kosztować 500-600 zł w dobrym zakładzie. Komfort jazdy nie ustępuje \"Mietkowi\".
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na ten rocznik, ale i niewielki przebieg mogę dać ocenę dobrą. Zawsze trafi się pierdoła, której nie można traktować jako awarię.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Od roku tylko jedna poważna lecz niezbyt kosztowna awaria(czujnik położenia wału).

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.0 167KM 123kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Laguna I Hatchback