Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Laguna II Hatchback

Jacek, 4 miesiące temu
Silnik 2.0 i 16V 135KM 99kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 369 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Renault Laguna II Hatchback 2.0 i 16V 135KM 99kW 2002-2007 - Oceń swoje auto
4,07
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik 2.0 jest niezawodny, nie miałem z nim, żadnych problemów.
Układ elektryczny : Zaskoczyło mnie, że elektronika wcale się nie psuje tak jak wszyscy opowiadają.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Tulejka prawej półosi, która łatwo się ukręca.
4,0
Całokształt
Auto tanie, wygodne, ekonomiczne. Dobre na pierwszy samochód. Elektronika wcale się nie psuje, chyba że egzemplarze w których się psuła już poszły na żyletki. Nie miałem żadnych problemów z elektroniką poza prawą przednią szybą. Mechanicznie: silnik 2.0 16v bardzo godny polecenia. Skrzynia biegów w porządku. Tuleja prawej półosi często się ukręca, kilka razy miałem z nią problem i musiałem holować auto. Pewnie ciężko dorwać porządny zamiennik. Gumowe tuleje tylniej belki padają i z tym przebiegiem amortyzatory też są do wymiany, ale robota jest łatwa, a części bardzo tanie. Polecam
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik niezawodny, łatwo dostępne i tanie części, moc wystarczająca. Jedyne co musiałem robić to wymienić uszczelki dolotu, czyli koszt kilkadziesiąt złoty i 20 minut roboty. Olej łatwo się zmienia, filtr powietrza na wierzchu. Uszczelka pod głowicą podobno nigdy nie pada.
4,0
Skrzynia biegów
Dobra skrzynia, miałem problemy z uczulaczami półosi, i zatkaną odmą, ale po ich rozwiązaniu nie ma na co narzekać. Biegi wchodzą dobrze, nawet zimą. Mimo że ponoć ludzie mają z tym problem. Poziom oleju łatwo sprawdzić i uzupełnić jak potrzeba. Korek wlewu jest łatwo dostępny z przodu samochodu.
3,0
Układ jezdny
Tuleja prawej półosi łatwo się ukręca. Myślę, że to wina zamienników, bo auto z takim przebiegiem na pewno nie raz tą tulejkę miało już wymienianą. Plus tej tulejki jest taki, że ukręca się ona i kosztuje kilkadziesiąt złoty, w porównaniu do ukręcenia całej półosi.
5,0
Karoseria
Auto nie gnije. Nawet w miejscach gdzie odprysnęła farba nie ma korozji poza nalotem. Podwodzie jest świetnie zabezpieczone, maska aluminiowa, a błotniki plastikowe. Jedyne co gnije to wnętrza nadkoli, ale kielichy są zdrowe. Nie wiem co tam się sypie.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie ma problemu z widocznością. Auto jest stosunkowo małe jak na dzisiejsze standardy. Wszędzie się wciśnie, nie ma problemu z cofaniem, lusterka są dobre, słupki nie za duże.
4,0
Ergonomia
Samochód jest bardzo wygodny, jest dużo miejsca dla kierowcy i pasażerów. Do wszystkiego jest dobry dostęp, schowki, radio, klima i tp. Jedyny minus to środkowe siedzenie na tylnej kanapie ma bardzo nisko sufit i ktoś wysoki może zahaczyć głową.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie działa bardzo dobrze, klimatronik działa mimo dużego przebiegu auta. Klima jest szczelna, szyby nie parują zimą. Jedyny problem to lewa strona nawiewu dmuchająca mocniej od prawej. Coś się wewnątrz nawiewów zatkało, albo zacięło.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Naprawdę dużo miejsca na nogi, zarówno z przodu jak i z tyłu, jedyny minus to niski sufit nad środkowym siedzeniem z tyłu i mało miejsca na nogi dla pasażera na tym siedzeniu, przez tunel który tam się znajduje.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie nie powala, pewnie jak auto było nowe to było lepsze. Nie jest w nim głośno, ale nie jest to też limuzyna,
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części i filtry są bardzo tanie, ale faktem jest to że czasami coś trzeba wymienić częściej niż w innych autach. Koło zmiennych faz rozrządu trzeba wymienić raz na jakieś 100k przebiegu i jest to koszt 300 zł za samą używaną część. Poza tym auto jest dosyć tanie w utrzymaniu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem swój samochód za 1400zł i otrzymałem ekonomiczne, bezpieczne, bardzo wygodne i dobrze wyposażone auto. Jak dla mnie stosunek jakości do ceny jest nawet na 6 gwiazdek.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobiazgi lubią się psuć, prawa przednia elektryczna szyba, składanie lusterek, plastikowe elementy wewnątrz czytnika kart, klamki w drzwiach padają od nie używania i trzeba je rozkładać i czyścić i ograniczniki w drzwiach skrzeczą.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic poważnego oprócz tulejki prawej pół osi mi się nie zepsuło. Silnik jest bardzo niezawodny. Tak naprawdę ta tulejka to nie jest nic poważnego, ale jak padnie to unieruchamia samochód, więc daje to do tej kategorii.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 135KM 99kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Renault Laguna II

Liczba wpisów: 117

Renault Laguna II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Renault Laguna II Hatchback

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów