Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Laguna II Hatchback

Tomkozl, 17 lat temu
Silnik 2.0 i 16V GT 205KM 151kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 20 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Laguna II Hatchback 2.0 i 16V GT 205KM 151kW 2005-2007 - Oceń swoje auto
4,62
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
To auto jakie chciałem. Nie sportowy samochód, tylko szybka limuzyna, wykończona skórą, z tempomatem i wieloma gadżetami elektronicznymi, które mogą być, ale bez nich też by się nic nie stało. Wykończenie jest dobre, a użyte materiały kapitalne . Spalanie wysokie bo silnik bardzo zachęca do naciskania na gaz po podłogę. Na posich drogach najmniej sprawdzają się koła. 17 cali i opon 205/45 to się musi kiedyś zniszczyć na naszych asfaltach.
Wrażenia
5,0
Silnik
silnik marzenie - mocny już od niskich obrotów i mimo, że turbo nie trzeba wcale kręcić go na wysokich obrotach. Do tego cicho. Kto lubi soczysty "gang" silnika rozczaruje się w tym samochodzie. Turbiny też nie bardzo słychać, więc młode wiki nie poszpanują.
5,0
Skrzynia biegów
6 biegów wraz z mocnym silnikiem powoduję, że lepiej dobrze ustawić zagłówki. Każdy bieg wchodzi z wyraźnym klikięciem. 6-ty bieg nie jest tylko biegiem na autustrady i przyspieszenie na 6-tce też jest wyraźnie odczuwalne
5,0
Układ jezdny
Dałem ocenę 5, bo auto naprawdę dobrze trzyma się drogi i choć producent mówi o utwardzeniu zawieszenia nie jest to przysłowiowa deska, ale nadal dość komfortowa limuzyna.Niestety samochód nie ostrzega o granicy swych możliwości trakcyjnych, więc ESP lepiej pozostawić włączone. Obniżenie zawieszenia o 10 mm można zauważyć dopiero stając obok inej laguny.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki wyśmienicie. Słupki są tam gdzie się rzadko spogląda i nawet na krętej drodze nie przeszkadzają . Do tyłu jest gorzej. Brakuje mi dodatkowych okienek w tylnych słupkach - takich jak w starej lagunie.
4,0
Ergonomia
Elektrycznie regulowane siedzenia nie pozwalają się dostatecznie nisko opuścić , ale to jedyny mankament. Rszta jest tam gdzie być powinna.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima w porównaniu ze starą laguną działa dużo przyjemniej i równie efektywnie. Brak nawiewów z tyłu to w samochodzie tej klasy porażka. Mimo to i na tylnych siedzeniach ogrzewanie i wentylacja nie są najgorsze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To spory samochód i wszystko się mieści. Nie należy tylko nikogo dłużej wozić na tylnym środkowym miejscu bo tego miejsca właściwie tam nie ma , a zastąpiono je podłokietnikiem.
5,0
Wyciszenie
Jak makiem zasiał. Wewnątrz i na zewnątrz cicho i nawet przegazowanie silnikiem nikogo nie zainteresuje, o wysraszeniu nie mówiąc.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No cóż to auto pali tak jak 205-konne. Kto chce oszczędny silnik niech kupi małego diesla.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za takie pieniądze niewiele jest aut, które prawią tyle radości kierowcy. O ile nie jest dla niego najważniesze niskie spalanie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po 20000 nic się nie zepsuło, ale przegląd trzeba było zrobić już po 15000 bo zaczęły się na ekranie komputera pokładowego pokazywać ostrzeżenia o konieczności wymiany oleju.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
j.w.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V GT 205KM 151kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
18,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Laguna II Hatchback