Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Laguna II Kombi

Zegarmistrz, 12 lat temu
Silnik 2.0 i 16V GT 205KM 151kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 96 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Laguna II Kombi 2.0 i 16V GT 205KM 151kW 2005-2007 - Oceń swoje auto
4,69
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : śmiesznie niska cena za tak dobry, wszechstronny, świetnie utrzymany oraz bardzo dynamiczny samochód
5,0
Całokształt
Trudno się do czegokolwiek przyczepić (no może poza zużyciem paliwa) w tym aucie. Jest wręcz zaskakująco dobre i bardzo uniwersalne. Statystyki są popsute przez przedliftowe Laguny z silnikami diesla 1.9 oraz kłopoty z elektorniką borące się czasem z niewiedzy użytkowników. Warto poczytać instrukcję zanim np pojedziemy z \"uszkodzonym\" czujnikiem ciśnienia w oponie do serwisu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik elastyczny i mocny. Auto jest stosunkowo lekkie i stosunek masy do mocy powoduje że dynamika jest lepiej niż dobra. Brzmienie w porównaniu do V6 mniej efektowne za to przyśpiesznie w porównaniu do Vectry B V6 to inna liga. W Vectra 0-100km/h w około 9s tu 7,4!!!
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo fajnie zestopniowana - dałbym 4,5 gdyby było za mimo wszystko zbyt krótką szóstkę i nieco ciężko choć precyzyjnie pracujący lewarek. Jednak w aucie z zacięciem sportowym to jak najbardzij do przyjęcia.
4,0
Układ jezdny
Moc jest na tyle duża, że auto miewa problemy z trakcją. Zawieszenie świetne na polskie drogi - na codzień znacznie lepsze od sztywnego jak deska zawieszenia sportowego z Vectry B. Z drugiej strony na krętej równej drodze, albo w czasie próby zręcznościowej układ jezdny przestaje stosunkowo szybko nadążać za możliwościami silnika. No ale ile jest krętych i równych dróg w Polsce??? Minus za ręczny chamulec w guziku - jednak niema to jak rękaw.
Komfort
5,0
Widoczność
Tutaj bez zarzutu jak na zgrabną dość nowocześnie wyglądającą karoserię (wg mnie w kombi II jest ładniejsze niż III). Dziś projektuje się samochody tak że widoczność najczęściej pozostawia sporo do życzenia, tutaj jest OK choć znów 5 jest minimalnie na wyrost. Czujniki parkowania jednak się przydają bo szyba tylna jest pochylona, co nieco utrudnia ocenę odległości.
5,0
Ergonomia
Tutaj rewelacja: Nie wszystko jeszcze rozgryzłem, ale - fotele w wersji GT super wygodne z pełną regulacją elektryczną. Trzymają super, a po zrobieniu kilkuset kilometrów człowiek wysiada w znacznie lepszej formie. Tylna kanapa też bardzo wygodna, sporo schowków, niezłe radio z super wygodnym sterowaniem z pilota za kierownicą, bardzo wygodna mięsista kierownica, spora przestrzeń na bagaż. Bezkluczykowy system ułatwia życie przy okazji noszenia większych zakupów. Tutaj możnaby jeszcze długo wymieniać!
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zarzutu! Wprawdzie nie wiem jak zimą ale zważywszy ekonomikę i fakt że to benzyniak nie wierzę żeby był problem z dogrzaniem zimą. Klima automatyczna bardzo dobrze działa. Mały minusik za sterowanie nawiewami - regulacja nieco ograniczona. Ogromny plus za kapitalne wielkie okno dachowe!
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo wygodne obszerne auto. Nie trzeba się zastanawiać kto ma mieć miejsce na nogi ci z tyłu czy Ty.
5,0
Wyciszenie
Do 140-150 tylko lekki szum - potem mocniejszy szum. Silnik słychać wyraźnie powyżej 4tys obrotów. Na codzień, bez \"butowania\" silnika prawi nie słychać, a to co słychać jest całkiem przyjemne.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To nie autko do jeżdżenia po bułki do sklepu. Zużycie paliwa uspokaja się na 4 biegu. Poniżej nawet przy spokojnej jeździe auto pali sporo. Momentu obrotowego jest sporo już przy niskich obrotach i do tego świetny tempomat który wspomaga oszczędną jazdę. Zużycie na trasie (Warszawa-Wrocław)dosyć dynamiczna jazda z kilkoma szybkimi odcinkami i kilkoma testami oszczędnościowymi - nieco ponad 9/100km. Jazda po mieście z korzystaniem z pełnej mocy 17/100 (czuję, że spokojnie można więcej). Oszczędna jazda po mieście z obserwowaniem chwilowego zużycia i tempomatem - ok 11/100. Jazda autostradą 130km/h około 8,5/100. Jazda na zwykłaj szosie 90km/h - około nieco mniej niż 8/100.
5,0
Stosunek jakość/cena
No cóż - kupiłem ten samochód bardzo korzystnie - ocena 5 nie oddaje tego dobrze, 6 też nie oddawałoby :-) Uzytkownicy wcześnijszych wersji zapłacili frycowe, a klienci na Laguny II polifotowe z drugiej ręki z silnikami 2.0 16V, 2.0T, 2.0dci mogą skorzystać na tym i kupić świetne auto za połowę wartości rezydualnej.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
po 95tys. wibracje karoserii na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku - poduszki pod silnikiem do wymiany, jakaś żarówka w desce nie świeci, wypadająca podpórka maski, coś tam delikatnie skrzypi w desce rozdzielczej
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic poważnego nie miało miejsca przez 6lat i 95tys. km.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V GT 205KM 151kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
17,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Renault Laguna II

Liczba wpisów: 116

Renault Laguna II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Renault Laguna II Kombi