Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Laguna II Kombi

qwez, 10 lat temu
Silnik 3.0 V6 24V 207KM 152kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 250 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Renault Laguna II Kombi 3.0 V6 24V 207KM 152kW 2001-2007 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Dynamika silnika wręcz porażająca, troszkę kastrowana japońskim automatem o przydługich przełożeniach, ale na światłach mamy zapewniony szybki start, a w trasie bezpieczne wyprzedzanie. Silnik przede wszystkim niezawodny!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Przy silniku V6 i automacie zbyt słabe zawieszenie z przodu
Układ elektryczny : Co jakiś czas drobne ale denerwujące usterki (na szczęście tanie w usunięciu)
4,0
Całokształt
Auto posiada kilka wad, m.in. słabe zawieszenie z przodu (szybko zużywające się) i drobne usterki elektryczne pojawiające się co jakiś czas. Ale te drobne wady rekompensuje komfortem (skórzane, wygodne fotele) poziomem wyciszenia, wyposażeniem (Initiale Paris) a głównie przyjemnością z jazdy dzięki silnikowi 3.0 V6 i automatycznej 5-biegowej skrzyni :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo trwała, dynamiczna ale niewysilona jednostka. Długowieczna i bezawaryjna. Jedyna bolączka - padające cewki. Poza tym bez zastrzeżeń.
4,0
Skrzynia biegów
Japoński automat jest fajny pod warunkiem regularnego serwisowania. Przełożenia troszkę zbyt długie co zabija dynamikę ponad 200 konnego silnika V6.
5,0
Układ jezdny
Bez większych zastrzeżeń.
Komfort
5,0
Widoczność
W wersji kombi widoczność praktycznie wzorowa.
4,0
Ergonomia
Trochę schowków, wieszaczków, haczyków, gniazdek 12V itd. Nie ma większych braków.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez większych problemów, może mógłby mieć małą elektryczną nagrzewnicę bo zimą jednak V6 potrzebuje trochę czasu na rozgrzanie się.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jedyny minus - mam panoramiczny szklany dach przez co miejsce na głowę na tylnej kanapie jest ograniczone o kilka ładnych centymetrów.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobrze wyciszone a przy skrzyni automatycznej trzeba się pilnować bo nawet nie wiemy kiedy w mieście nagle osiągamy 80km/h. Prędkości przelotowe akceptowalne do 170km/h, powyżej robi się głośno.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na tę masę, pojemność silnika i automat jest w porządku. W średniej wielkości mieście 12-14l/100km, Po 800km trasy z klimatyzacją i dość dynamiczną jazdą średnia wyniosła 9l/100km a przy oszczędnej jeździe w trasie bez klimatyzacji można zejść poniżej 8l/100km. Tylko po co kupować takie auto a potem oszczędzać paliwo? :)
4,0
Stosunek jakość/cena
Pod warunkiem znalezienia zadbanego egzemplarza - poza materiałami eksploatacyjnymi można narzekać jedynie na szybko zużywające się elementy zawieszenia.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Co jakiś czas drobne ale denerwujące usterki, na szczęście tanie i szybkie w usunięciu, czasami nawet przy pomocy własnych zdolności manualnych :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez 2 lata nigdy nie zawiodła mnie w trasie ani nie stanęła na środku skrzyżowania w mieście, więc tutaj całkiem pozytywnie.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.0 V6 24V 207KM 152kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Laguna II Kombi

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów