Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Laguna III Grandtour Phase II

Maciej, 3 lata temu
Silnik 2.0 dCi 150KM 110kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 75 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Renault Laguna III Grandtour Phase II 2.0 dCi 150KM 110kW 2011-2015 - Oceń swoje auto
4,79
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Karoseria
Przeniesienie napędu
5,0
Całokształt
Laguna to auto dla osób, które cenią sobie święty spokój. Porządne auto, które nigdy mnie nie zawiodło.
Wrażenia
5,0
Silnik
Wysoka kultura pracy, fajna elastyczność rozsądne spalanie. Czego chcieć więcej od diesla. Moment obrotowy wystarczający. Sprawnie wchodzi na obroty i nie jest głośny nawet na wyższych obrotach. Najlepiej pracuje przy ok 2 tys. obrotów na min. Odpala na "pyknięcie".
4,0
Skrzynia biegów
Sama skrzynia jest dobrze zestrojona z silnikiem i nie mam zarzutów do jej pracy. Mały minus za dość gumowatą pracę lewarka zmiany biegów. Nie jest to uciążliwe, ale raz na sto razy zdarza się nie trafić w odpowiedni bieg.
4,0
Układ jezdny
Komfortowe i jednocześnie dość sztywno zestrojone. Trochę jak nie francuskie. Przypomina bardziej auta niemieckie. Zakręty bierze gładko. Jedną gwiazdkę odejmuję za wg. mnie trochę za głośną pracę tylnej belki na poprzecznych nierównościach.
5,0
Karoseria
Auto bardzo dobrze zabezpieczone antykorozyjnie. Lakier OK. Nie mam uwag.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak się wsiądzie do Laguny III to sobie człowiek myśli..no auto jak auto. Po kilku kilometrach...no całkiem spoko. Fajnie jedzie. Po długiej trasie wysiadasz i mówisz...dobrze się jechało, szkoda że tak krótko :)
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. W wersji z joistikiem sterującym komputerem brakuje troche miejsca na kubek. Jest jedno wysuwane z konsoli, ale przydałoby się jeszcze jedno. Dziwi mnie, ze producenci aut nie montują uchwytów wysuwanych dla pasażerów np. z tunelu środkowego. Wtedy ten jeden dla kierowcy by wystarczył. Dodam mały minus za uchwyty do isofixa. Są za wysoko przez co foteliki ze sztywnymi uchwytami wiszą w powietrzu (tylna część fotelika). Dobrałem fotelik, który pasuje, ale trochę to trwało. Wg. mnie inżynierowie systemu isofix w Lagunie zaspali.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje szybko, nawet przy dużych mrozach. Latem chłodzenie bez zarzutu. Pasażerowie z tyłu mają nawiew z tunelu. Klimatyzacja dwustrefowa działa na tyle dobrze, ze czuć różnice po obu stronach auta. Plus za podgrzewane nie tylko siedzisko foteli ale też oparcie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest OK. Dzieci i dorośli się mieszczą bez problemów.
5,0
Wyciszenie
Jest cicho jak na tę klasę auta. Auta klasy premium na pewno są lepiej wyciszone, ale w Lagunie jest przyjemnie nawet podczas wysokich prędkości.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ubezpieczenie niższe niż VW, Mazda, Honda itd. a auto równie dobre. Pali tyle ile wleje, ale nie jest smokiem. Części tanie. Auto już jest na rynku dość długo.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze nic lepszego w tym roczniku nie znalazłem. Może gdyby dodać 15 tys. zł to można szukać czegoś bardziej prestiżowego tylko po co?
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Kompletnie nic się nie dzieje. Serwis ASO na przeglądach i tyle. Wszystko działa.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 dCi 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Laguna III Grandtour Phase II 2.0 dCi 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
7,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Laguna III Grandtour Phase II