Szukaj

Lista ocen Renault Megane I (728) - Układ jezdny

Na liście zabraknie 900 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
3,0
~limakcki@gmail.com
Renault Megane I
Hatchback 1.4 e 75KM 55kW
Samochód dużo lepiej trzyma się drogi niż moja była Renata 19. Niestety nie jest doskonale w tej kwestii, gdyż częstą przypadłością starszych Renóweczek jest rozsypywanie się maglownicy, mojej też się to przydarzyło koszt wymiany/regeneracji od 1000zł. Również stałą usterką Renatek jest tylna belka koszt regeneracji od 600zł. Zdążyłem poza tym wymienić przez 2 lata komplet amortyzatorów (870zł), końcówki drążków, tuleje wahaczy, gumy...
3,0
~gasdaw@gmail.com
Renault Megane I
Sedan 1.4 i 16V 95KM 70kW
Troszkę za miękko :-) Ale za to komfortowo :-) Bardzo dobrze spisuje się na polskich drogach, gdzie za każdym zakrętem czyhają chłopcy radarowcy :-) Nie nadaje się do szybkiego pokonywania zakrętów, ale za to bardzo dobrze tłumi wszelkie nierówności. Niestety z jakością materiałów bywa różnie. Czasem coś postuka, popuka, więc trzeba cosik wymienić. Na szczęście koszt wymiany poszczególnych elementów zawieszenia nie jest duży (nie licząc...
4,0
~Waldek
Renault Megane I
Hatchback 1.6 i 16V 107KM 79kW
Wspaniale hamulce. Przyzwyczajenia wymaga tylko szybko interweniujący asystent hamowania. Zawiesznie ciche i komfortowe, lecz bez rewelacji w tym temacie. Mimo jego miękkiej charakterystki auto dobrze trzyma się drogi i nie wypada z szybko pokonywanych zakrętów. Calość psuje kiepski uklad kierowniczy skutecznie odbierający nie tylko frajdę z jazdy, ale i zmniejszający znacznie kontrolę nad autem w sytuacjach krytycznych. Sama kierownica (w tym...
2,0
~sejang
Renault Megane I
Sedan 1.6 e 90KM 66kW
Miałem wersję bez ABSu , przy deszczowej pogodzie lub nawierzchni zabrudzonej piaskiem lepiej było zachować spory dystans od pojazdów z przodu ...lub odpowiednio wcześnie zacząć hamowanie gdyż auto niestety nie stawało "dęba" tylko ślizgało się jeszcze długo przy ostrym hamowaniu. Przednie zawieszenie bez większych problemów jednak tylne ... belka skrętna. To może było tanie rozwiązanie dla producenta jednak naprawa jest kosztowna, pod koniec...
4,0
~Tomek...
Renault Megane I
Sedan 1.4 i 16V 95KM 70kW
Komfortowe zawieszenie. Wygodnie miękkie. Co jakiś czas trzeba wymienić jakieś gumowe elementy przy przednich wachaczach (kosztują grosze) inaczej słychać delikatne pukanie w przednim zawieszeniu. Po ok 110 tyś. musiałem podnieść tylne sprężyny. Trochę przysiadły, ale czasami auto z dużym obciążeniem pokonywało dalekie trasy, czynność więc była uzasadniona. Acha, przy ok 50 tyś wymieniałem tylne amortyzatory - nagle we Wrocławiu jeden z nich...
4,0
~RafAł
Renault Megane I
Sedan 1.6 e 90KM 66kW
pod względem prowadzenia dobry, nawet bardzo dobry, małe przechyły nadwozia, bezpieczny, pewny, ale pod względem komfortu, poruszając się po złych, dziurawych drogach, przeciętny- im gorsza droga tym bardziej trzęsie, a gdy koło, szczególnie tylne, wpadnie choćby w małą dziurkę w jezdni odgłoś we wnętrzu jest taki, jakby te koło się urwało; na drogach gładkich jest dobrze, cicho. Co do układu kierowniczego-najsłabszy punkt całego samochodu,...
4,0
~czesiosław
Renault Megane I
Kombi 1.6 i 16V 110KM 81kW
Ogólnie nie ma się do czego przyczepić. Autko fajnie się klei do drogi, dość dobrze radzi sobie z nierównościami i dziurami. Tylne zawieszenie wprawdzie musiałem zregenerować (autko stało rok nieużywane i po paru dniach po prostu coś mi strzeliło jak z armaty z tyłu), ale dzielnie zniosło długie trasy załadowany do granic możliwości. Jedynie z przodu dochodzą często dźwięki, które można odebrać jako awarię lub luzy, jednak po wymianie...
4,0
~czesio
Renault Megane I
Kombi 1.6 i 16V 110KM 81kW
Ogólnie nie ma się do czego przyczepić. Autko fajnie się klei do drogi, dość dobrze radzi sobie z nierównościami i dziurami. Tylne zawieszenie wprawdzie musiałem zregenerować (autko stało rok nieużywane i po paru dniach po prostu coś mi strzeliło jak z armaty z tyłu), ale dzielnie zniosło długie trasy załadowany do granic możliwości. Jedynie z przodu dochodzą często dźwięki, które można odebrać jako awarię lub luzy, jednak po wymianie...
5,0
~Przemek - po kolejnych 3 latach
Renault Megane I
Kombi 1.9 dCi 102KM 75kW
Przy 240 tys. przebiegu za 1000 pln wymieniłem amortyzatory , sprężyny , łożyska kolumn , gumy wahaczy , stabilizatora , sworznie zwrotnicy i końcówki drążków. Części kupowałem nie najtańsze tylko dobre zamienniki ( kyb , mogg ) . Przy 270 tys przy wymianie sprzęgła wymieniłem profilaktyczniesworznie zwrotnicy ( nie było luzów ani nic nie pukało- po prostu były na wierzchu więc wymieniłem dla św spokoju ) i gumy stabilizatora.
Dziennik kosztów dla Renault Megane I
Średni koszt przejechania 100 km
24,75 zł
6,9
l/100km
8,4
l/100km
9,0
l/100km
9,1
l/100km
Zobacz dzienniki
4,0
~drylu
Renault Megane I
Hatchback 1.6 i 16V 107KM 79kW
Jak to francus miękko. Dla ludzi szukających sportowych wrażeń nie polecam bo tam gdzie alfa albo bmw wejdzie w zakręt 100 meganką trzeba zwolnić do 80. Ale dla przeciętnego Kowalskiego w zupełności wystarcza. A opinie że zawieszenie się sypie jest z księżyca. Przez 4 lata i 60 tyś.km. wymieniłem tylko gumy z przodu i sworznie. Na pewno nie jest bardziej awaryjne niż w innych autach. A komfort jazdy jest rewelacyjny.
Renault Megane I