Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.
Szukaj

Informacje o Renault Megane I

Lata produkcji: 1995 - 2003
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowana w latach 1995-2002 pierwsza generacja Renault Megane częściowo bazowała na Renault 19, swym bezpośrednim poprzednikiem, od którego przejęto m.in. podwozie oraz silniki. Megane wprowadzono na rynek jako hatchback. Po entuzjastycznym przyjęciu modelu, Renault zdecydował się wprowadzić kolejne warianty nadwozia: sedan, kombi, coupe, minivan oraz kabriolet. Model Scenic (pierwotnie wariant Megane, później autonomiczny model) był pierwszym kompaktowym minivanem na świecie. Na bazie Renault Megane I stworzono także model Proton Gen-2. Cała seria Megane została poddana faceliftingowi w roku 1999.
Powagosław

Już facelifting poprzedniej generacji Megane zwiastował nową jakość stylistyki Renault. Ale Megane w wydaniu numer 4 to poezja kompaktowego designu. Renault idzie po władzę w tym segmencie.

~Powagosław
Luzacjusz

Zdążyłem przyzwyczaić się, że Megane to auto tak brzydkie, że jak twarz Dartha Vadera bez hełmu. Dziś oswajam się z myślą, że oto Megane jest najładniejsze w swojej historii. Francuzi chyba tak muszą – ze skrajności w skrajność.

~Luzacjusz

Renault Megane I – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Renault Megane I

Ogólna ocena
3,95
Średnia dla segmentu 4,07
Czy kupiłbyś ponownie to auto?
TAK(77%) NIE(23%)
ZALETY + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Widoczność
WADY - Skrzynia biegów - Drobne usterki - Wyciszenie

Wybrane oceny

Przemek
Renault Megane I Kombi
1.9 dCi 102KM 75kW (1995-2002) 4,38
Jeśli potrafisz myśleć samodzielnie i nie boisz się łamać stereotypów i bezpodstawnych opinii wszystkich dookoła a przy okazji szukasz dobrego wozidełka w uczciwych pieniądzach to ten samochód jest bezkonkurencyjny. Większość i tak kupi vw albo skodę za 2x takie pieniądze za produkt wcale nie lepszy.
dodano 5 lat temu przez Przemek
 nie chcę renaulta!
Renault Megane I Hatchback
1.6 i 90KM 66kW (1996-1999) 2,46
Urzekła mnie linia nadwozia. przyjemne autko z wyglądu i cena nie była wygórowana. dopiero jak zaczęły się naprawy stwierdziłem, że gorzej trafić nie mogłem. przez 20 tysięcy kilometrów nie było problemu aż wskoczyło na licznik 120 i wtedy zaczęło się sypać wszystko ale tan silnik to taka przykra niespodzianka,że o mało co się nie popłakałem. hondę sprzedałem z przebiegiem 250 tysięcy i gość chwali ją sobie do dziś. renaulta nie da się chwalić...
dodano 7 lat temu przez nie chcę renaulta!
IS.
Renault Megane I Hatchback
1.6 i 75KM 55kW (1996-1999) 3,69
Jeździłem Sierrą 1,6. Autko świetne. Brązowo beżowa tapicerka, brązowa deska rozdzielcza, welurek. Chciałem Forda. Patrzę a tu same czarne smutne wnętrza, tylko PKP napisać. Toż ja kupuję samochód dla środka nie po to aby patrzeć na niego! Znalazłem R21 Nevada. Szaro niebieski, popielaty, welurek. Bałem się francuza. Przecież to się psuje!!! Zrobiłem 150 tyś. przez 3 lata. Wymieniłem półoś i szczotki alternatora. No to kupiłem Megana i jestem...
dodano 14 lat temu przez IS.

Autodiagnoza Renault Megane I

Liczba wpisów: 122
Termostast
dodał: Agulek, 5 lat temu
wskaznik temperatury podchodzi kreskę wyżej niż 90 a za chwilę opada jedną kreskę poniżej 90, czasami zatrzyma się na 90
Kontrolka paliwa.
dodał: rosolek021, 4 lata temu
Przy włączonym zapłonie , przed uruchomieniem silnika kontrolka rezerwy paliwa świeci. W czasie pracy silnika , przy minimalnym stanie paliwa ( wskazówka stanu paliwa leży poniżej czerwonej kreski ) kontrolka nie świeci . Jaka może być tego przyczyna ?
silnik-wysokie obroty na zimnym silniku
dodał: ~Krzychu, ponad rok temu
1500 obr,az nie dostanie temperatury-okolo 2-4 minuty,potem spadaja i ok[.dluzej w zimie do 2500 obr,potem ok],w tym czasie szarpie silnikie i smierdzi benzyną,
Woda w kabinie
dodał: konwit28, 6 lat temu
Od miesiąca jak tylko auto zobaczy więcej deszczu to w kabinie za fotelem kierowcy i troche pod pedałami (generalnie lewa strona) stoi w wodzie. Nie mam pojęcia jak ta woda tam się dostaje i którędy powinna się wydostać,sprawdzałem chyba już wszystko,dwa razy rozpinałem wykładzine i suszyłem maty wygłuszające. Proszę o pomoc poneważ szkoda mi mojej megi a pomysły mi się już kończą.
wysokie obroty silnika
dodał: ~Autsajder.51, 7 lat temu
Na piątym biegu auto ma zbyt wysokie obroty silnika jak na prędkość 100km/h, które dochodzą do 4000 obrotów i moim zdaniem zużycie paliwa dochodzące do 12 litrów jest trochę za duże jak na silnik 1.6 90km

Autorentgen Renault Megane I

Liczba wpisów: 49

Szarpie sprzęgło.

dodał: ~rgnn, 7 lat temu
No dokładnie to samo mam telepie jak cholera, najczęściej jak postoje w Warszawskich korkach. Silnik 1.6 16v 100KM

Korozja w układzie wydechowym, szczególnie tłumika końcowego.

dodał: ACbot, 9 lat temu
Od 2002 do 2008 wymienilem 3 razy wszystkie czesci: pierwszy, środkowy i końcowy. Do tego dwie wymiany katalizatora.

Zawieszanie się radia.

dodał: ~emil1173, 9 lat temu
witam mam meganke 2007 i pada elektryka ,mam pusty wysfietlacz radia temp.itp był czesciowy ,a teraz jest pusty ,padło radio nie mam KODU-POMOCY.co istotne auto zamkniete z wyswietlacz świeci 24/h co to jest do gniazdka

Awarie zaworu EGR.

dodał: ~msn, 8 lat temu
Napewno nie ma sensu czyscic jesli nie naprawimy odmy. Wadzi membrana ktora sie rozpada i zawor odmy, oraz separator oleju. to one sie przyczyniaja do roznoszenia oleju po ukladzie w tym turbo i egr. Odma laczy sie z turbo. Jezeli leci olej to wiadomo co sie dzieje. Turbo roznosi olej dalej a temperatura sadza i olej to idealna mieszanka do robienia swietnego nagaru do sklejenia egr.Wina to separator i odma.

Niska trwałość poduszki silnika i skrzyni biegów.

dodał: ~nepomucen, 9 lat temu
Przy przebiegu 50 tys. samochód jest po wymianie poduszki silnika. Czeka mnie jeszcze wymiana mocowania skrzyni biegów, ponieważ lewarek żyje swoim życiem :/ Być może jest to wynik zbyt brutalnej eksploatacji, ale kolega ma w tym modelu to samo, a jeździ raczej spokojnie

Dane techniczne Renault Megane I

Moc silników 64–150 KM
Pojemność silników 1,4–2,0 l
Prędkość maksymalna 160–215 km/h
Przyspieszenie 0-100 8,6–18,7 s

Dziennik kosztów

Statystyki dzienników dla aut Renault Megane I
Średni koszt na 100 km Liczba wpisów: 16955
Koszt ogólny 18,87 PLN
CNG1 PLN
LPG19.07 PLN
ON26.07 PLN
PB30.61 PLN
Wydatki serwisowe 7,73 PLN Pozostałe wydatki 5,54 PLN

Publikacje o Renault Megane

Newsy o Renault Megane

Renault Megane I
Aktualnie przeglądasz Renault Megane I