Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Megane III Grandtour Facelifting 2013

driver, 8 lat temu
Silnik dCi 110KM 81kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 36 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Megane III Grandtour Facelifting 2013 dCi 110KM 81kW 2013-2015 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Biorąc pod uwagę relację jakości do ceny jest to bardzo ciekawa propozycja. W porównaniu z Golfem czy Astrą auto bardzo pozytywnie zaskakuje, a kosztuje znacznie mniej. W przeciwieństwie do nowych modeli Espace i Kadjara, u mnie w środku NIC nie skrzypi. Jest lepiej niż w Golfie (tam się czasem zdarzało).
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik w zupełności wystarcza do sprawnego poruszania się tym samochodem. Kultura pracy jest wysoka, nie ma wibracji, praktycznie nie ma turbodziury. Należy jednak zaznaczyć, że silnik 1.5 dci 110 KM w porównaniu z VW 1.9 TDI 101 KM, którym jeździłem wcześniej w praktyce jest znacznie słabszy, chociaż dane na papierze ma lepsze.
4,0
Skrzynia biegów
Pod względem precyzji jest znacznie lepiej niż w wersji 5-biegowej w słabszych odmianach dci, które testowałem. Absolutnie nic nie haczy, również przy wrzucaniu wstecznego. Minusem są za to bardzo krótkie przełożenia. Jeśli pokręci się silnik do wyższych obrotów, to można spokojnie zmieniać co 2 biegi.
4,0
Układ jezdny
To nieco zaskakujące, ale zawszenie jest twardsze od mojego poprzedniego Golfa (!), za to trochę miększe niż w Oplu. W sumie to trochę minus, bo zależało mi na miękkim resorowaniu. Za to zapewnia bardzo precyzyjne prowadzenie i świetnie reaguje na ruchy kierownicą.
Komfort
4,0
Widoczność
Zawieszenie zapewnia wystarczający komfort, choć - jak pisałem - jest dość twarde.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Typowy dla Renault pilot radia, który jest schowany za kierownicą i żeby go obsłużyć, trzeba się nauczyć przycisków na pamięć.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobra automatyczna dwustrefowa klimatyzacja. Działa bez zarzutu. Z grzaniem w zimie jest trochę gorzej (wiadomo, mały diesel). Trzeba długo czekać zanim się zagrzeje, ale w Golfie chyba było jeszcze słabiej.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu jest świetnie. M.in. dlatego zdecydowałem się na ten samochód. Przestrzeni dla kierowcy jest znacznie więcej niż np. w Golfie VI, w którym mamy rozbudowaną konsolę środkową. Mnie to przy dłuższych trasach bardzo przeszkadza. Z tyłu też jest całkiem w porządku, nawet przy mocno odsuniętym fotelu.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie silnika jest bardzo dobre. Praktycznie go nie słychać. Za to niestety wyciszenie odgłosów od podwozia jest baaardzo słabe. Tu nie ma porównania do moich starszych Golfa czy Astry, o Audi już nawet nie wspominając. To zbliża Renault do koreańskich marek niskobudżetowych.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie bardzo umiarkowane. Na trasie 800 km, głównie autostrady z przepisową prędkością, trochę miasta, auto spaliło 4.4 l/100 km w 2 osoby z bagażem i cały czas na klimie. To wskazanie z komputera potwierdzone dokładnie przy tankowaniu. Na pełnym baku (ponad 60 l) można bez problemu zrobić 1500 km jeśli się jedzie w miarę oszczędnie (tzn. zgodnie z przepisami). Cena zakupu i części eksploatacyjnych znacznie niższa od konkurencyjnych marek niemieckich.
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena bardzo korzystna, zwłaszcza przy zakupie używanego (np. rocznego) egzemplarza. Rekompensuje to pewne niedostatki materiałów użytych do wykończenia (np. już po roku widać ślady zużycia materiału na fotelach czy wykładziny w bagażniku). Renault bardzo oszczędził w tych miejscach, do których zagląda się rzadziej, np. to co jest pod podłogą bagażnika wygląda strasznie tandetnie w porównaniu np. z VW
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeżdżę autem niecały rok, więc to trochę mało, ale na razie nic niepokojącego się nie dzieje. Może irytują trochę dziwne odgłosy, np. ciche piszczenie słyszalne w kabinie (w komorze silnika już nie), albo ciche terkotanie przy wysokich prędkościach autostradowych. Ale ja jestem na tym punkcie przeczulony.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zbyt krótko użytkuję auto. To byłby dramat, gdyby w rocznym aucie na gwarancji pojawiały się poważne usterki.

On - zużycie paliwa dla silnika dCi 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Renault Megane III

Liczba wpisów: 24

Renault Megane III – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Renault Megane III Grandtour Facelifting 2013