Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Megane IV Grandtour

ganire, 4 lata temu
Silnik 1.6 SCe 114KM 84kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 11 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Renault Megane IV Grandtour 1.6 SCe 114KM 84kW 2016-2018 - Oceń swoje auto
4,57
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
5,0
Całokształt
Samochód bardzo dobrze wyciszony, świetne zawieszenie, jest cicho nawet przy wolnossącym silniku 1.6 SCE. Podróż autostradowymi prędkościami nie była uciążliwa. W sumie 450 km z prędkościami 140 - 160 km/h, przez chwilę nawet 190 - auto było stabilne, żadnych drgań na kierownicy, żadnego bujania, cicho, wygodnie i spokojnie - widać że jest przygotowane na znacznie większe prędkości przy mocniejszych silnikach. W ostrzejsze zakręty wchodzi pewnie, nie kołysze, dobrze trzyma się drogi.Przy prędkości 140 auto wykorzystuje pełną moc, więc nie było problemów przy żadnym wzniesieniu - nic nie zwalniało. Auto pakowne, przy rozłożonych fotelach zabraliśmy z synem 2 rowery z kołami 29 calowymi, 2 składaki znajomych, 2 walizki, 3 pary rolek, parasole plażowe, 2 plecaczki i jeszcze było miejsce. Tapicerka nie skrzypi, nie trzeszczy, jedynie fotel kierowcy odrobinę. Czego można się doczepić ? Skrzynia biegów nieco odstaje od całości, wygląda jakby była z niższego modelu. Silnik wolnossący ma swoje ograniczenia, przy niskich obrotach jest mułowaty, do wyprzedzania i dynamicznej jazdy wymaga redukcji na niższe biegi, jeśli ktoś jeździł wcześniej z turbiną, musi się do tego przyzwyczaić. Plusem jest dłuższa żywotność silnika, mniejsza awaryjność, prostota budowy, brak "turbodziury".
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik wolnossący ma swoje ograniczenia, przy niskich obrotach jest mułowaty, do wyprzedzania i dynamicznej jazdy wymaga redukcji na niższe biegi, jeśli ktoś jeździł wcześniej z turbiną, musi się do tego przyzwyczaić. Plusem jest dłuższa żywotność silnika, mniejsza awaryjność, prostota budowy, brak "turbodziury".
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów nieco odstaje od całości, wygląda jakby była z niższego modelu.
5,0
Układ jezdny
Świetnie nieco obniżonezawieszenie, szeroki rozstaw kół gwarantuje dobre trzymanie się drogi, wygodne podróżowanie
5,0
Karoseria
Komfort
3,0
Widoczność
Nieco słaba widoczność, szerokie słupki przednie, boczne, z tyłu również słabo. Ale coś za coś, dzięki temu 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa.
4,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Deska podłogowa z Talizmana, gwarantuje dużo miesjca z tyłu i przodu
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobre wyciszenie gwarantujące komfortową podróż nawet przy wysokich prędkościach
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Zakupiłem nowego z salonu Grandtoura za 56000, kolor Szary Titanium metalic, dodatkowo światła przeciwmgłowe i pełne koło dojazdowe. Nie znalazłem nic tańszego w stosunku do jakości u konkurencji.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przy zimnym silniku i dużych mrozach odczuwalne małe szarpanie przez pierwsze 2 kilometry, dopóki silnik sie nie rozgrzeje.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych poważnych usterek jak do tej pory

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 SCe 114KM 84kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Megane IV Grandtour 1.6 SCe 114KM 84kW
Średni koszt przejechania 100 km
43,00 zł
7,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Megane IV Grandtour