Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Megane IV Grandtour

vonski, 5 lat temu
Silnik 1.5 dCi 110KM 81kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Megane IV Grandtour 1.5 dCi 110KM 81kW 2016-2018 - Oceń swoje auto
4,29
5% lepiej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Spalanie
4,0
Całokształt
Auto z wypożyczalni na 2 tygodniowe wakacje na Sardyni. Samochód prawie nowy, 2kkm przebiegu. Z wielu aut, które wypożyczałem na wakacje te wyróżniło się przede wszystkim niskim spalaniem, za co mu chwała przy cenach paliwa we Włoszech :)
Wrażenia
2,0
Silnik
Krótko: za słaby. Jadąc we 2 osoby jest ok, ale zestaw 2+2 i pełny bagażnik pokazuje brak mocy. Sensowniejszym wyborem na pewno jest wersja 130KM. Z pełnym obciążeniem na serpentynach ciągłe mielenie lewarkiem, czasem aż do 1 biegu.
4,0
Skrzynia biegów
Bez żadnych emocji, ani negatywnych ani pozytywnych. Zwykła skrzynia z 6 biegami, ostatni nieco za krótki jak na mój gust.
4,0
Układ jezdny
W porządku. Samochód wygodny, zapewniający komfortową podróż, nawet z pełnym obciążeniem. Przy tym silniku o żadnych sportowych testach nie mogło być mowy.
5,0
Karoseria
Pozytywnie. Wizualnie auto jest ładne, choć klepanie przez Renault wszystkich modeli na jedno kopyto nieco psuje jego atrakcyjność. Pod względem użytkowym nie mam żadnych uwag.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobrze. Przy nisko ustawionym fotelu nie widać końca maski, ale to raczej norma w kompaktach. Na boki i do tyłu całkiem dobrze, auto można szybko wyczuć. Duże i wygodne lusterka.
2,0
Ergonomia
Mi się nie podoba. Niewygodna i mało intuicyjna obsługa systemu R-link. Nie jestem oporny na technikę, ale do jego układu było mi ciężko się przyzwyczaić. Ustawienia porozrzucane p całym interfejsie, brak spójności. Do tego częściowo dotykowy panel klimy potrafi doprowadzić do szału przypadkowym włączeniem, Dzięki bogu chociaż pokrętła temperatury zostały tradycyjne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewania nie testowałem (Sardynia latem), ale klima działa znakomicie. Auto stojące na 40-stopniowym upale potrafiło się schłodzić w 2-3 minuty. Gdyby nie dotykowy panel regulacji siły nawiewu było idealnie, W moim egzemplarzu brakowało dodatkowego nawiewu z tyłu, ale to kwestia wyposażenia (mimo tego całość auta schładzała się dość równomiernie).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miłe zaskoczenie. Sam mam kompakta i miejsca w środku jest tam wyraźnie mniej. Szczególnie na tylnej kanapie jest naprawdę sporo przestrzeni dla pasażerów. Z przodu też bardzo przestronnie i wygodnie, W kombi plus za duży bagażnik ze stosunkowo niskim progiem.
5,0
Wyciszenie
Kapryśne uszczelki drzwi powodujące czasem szumy i ciche gwizdanie. Gdyby to było moje auto, to pewnie bym to zgłosił w serwisie. Reszta raczej w normie, ale szybciej niż 140km/h nie jechałem, bo nie było gdzie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To chyba największa zaleta tego silnika. Łączne spalanie z prawie 1500km wakacji to ok. 5,5 (na dystrybutorze, bo komputer kłamie co najmniej o pół litra w dół). Co ciekawe silnik pali prawie tyle samo w mieście co w trasie, nie robi większej różnicy także obciążenie, Przy spokojnej jeździe zasięg sięga prawie 1000km, co jest dobrym wynikiem przy stosunkowo niewielkim baku.
4,0
Stosunek jakość/cena
Nie wiem ile kosztował mój egzemplarz, ale dla mnie wszystkie kompakty na rynku są o co najmniej 20tys za drogie. Grzebałem w cenniku Renault i wyszło mi ok. 90tys, co dla mnie jest wygórowaną kwotą.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak,
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.5 dCi 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Megane IV Grandtour