Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Safrane II

Dynika, 5 lat temu
Silnik 2.5 20V 168KM 124kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 238 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Renault Safrane II 2.5 20V 168KM 124kW 1996-2002 - Oceń swoje auto
4,86
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Wszystko jest świetne, ale zawieszenie mnie zaskoczyło najbardziej samochód ze względu na masę z przodu samochodu i silnik przed przednią osią, powinien zachowywać się pod sterownie a ten wbrew prawą fizyki trzyma się drogi jak przyklejony.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Gdyby nie korozja która trapi ten samochód dla mnie był by idealny. Choć jak wiadomo nie ma takich :)
5,0
Całokształt
Safrane ma swój styl. Zwłaszcza we wnętrzu samochodu widać nawiązanie do modelu 25. Mimo delikatnie zbyt wysokie pozycji za kierownicą świetnie się nim jeździ. Nie jest to popularny samochód w Polsce i coraz częściej widuję ludzi oglądających się za nim na ulicy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Nie ma się co rozpisywać, stary, trwały silnik 5 cylindrowy z volvo. I ten dźwięk silnika... wybitny.
5,0
Skrzynia biegów
Z tego co mi wiadomo skrzynia jest bardzo trwała. Biegi w górę wrzuca bardzo płynnie, widać to tylko po obrotach, natomiast przy zrzucaniu biegu przy przyśpieszaniu i nagłym odjęciu gazu potrafi lekko szarpnąć, możliwe że po zmianie oleju się poprawi.
5,0
Układ jezdny
Dobrze wybiera nierówności nawet na oponach 225/45/17, największa zmora progi zwalaniające, nawet gdy samochód się toczy, ciężki przód dobija amortyzatory. Stosunek mas jest niekorzystny, a mimo tego Safrane pokonuje zakręty naprawdę pewnie.
4,0
Karoseria
W samochodzie korodują głównie tylne błotniki oraz tylne podłużnicę, powód... brak tylnych nadkoli.
Komfort
5,0
Widoczność
Duże okna, lusterko obniżające się na biegu wstecznym. Manewrowanie może jedynie utrudniać zwis przedni, choć tragedii nie ma.
5,0
Ergonomia
Wszystko po ręką, climatronic w standardzie. Nie można narzekać na ilość schowków po liftingu. W przednich drzwiach mieszczą się 2 butelki po 0,5l. Wadą natomiast jest brak cup folderów.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zarzutu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W tej kategorii jest to król tamtych czasów. Z przodu miejsca mnóstwo w każdym kierunku. Na tylnej kanapie na nogi i na szerokość miejsca nikomu nie zabraknie, nad głową natomiast powyżej 185 może być już problem. Pojemność bagażnika nie jest zawyżona jest bardzo długi ale nie za szeroki. Jest to liftback więc zaletą jest przewożenie przedmiotów gabarytowych.
5,0
Wyciszenie
Jest ciszej niż w większości nowszych samochodów natomiast drzwi przednie muszę być poprawnie ustawione (słychać szum). Plastiki są dobrej jakości nic nie skrzypi, piszczy nawet na największych dziurach.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie 10,5l przy dynamicznej jeździe nie jest wyśrubowanym wynikiem. Dużym atutem jest możliwość montażu lpg.
5,0
Stosunek jakość/cena
Wyposażenie które oferuje, komfort oraz ilość miejsca. Nie ma tańszego samochodu który dawał by tyle w zamian.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zdarzają się lecz są to głownie problemy eksploatacyjne. Padające często żarówki tylnej klapy, no i korozja.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie występują awarie które unieruchamiają samochód, chyba że ktoś zapomni zatankować.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.5 20V 168KM 124kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Safrane II 2.5 20V 168KM 124kW
Średni koszt przejechania 100 km
38,00 zł
12,0
l/100km
13,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Safrane II