Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Scenic I Minivan

rafalzabrze, 11 lat temu
Silnik 1.6 i 16V 110KM 81kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 143 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Scenic I Minivan 1.6 i 16V 110KM 81kW 1999-2003 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Silnik, ilość miejsca, widoczność i wyposażenie ...
4,0
Całokształt
Za niewielkie pieniądze dostałem auto idealne na naszą fotoradarową rzeczywistość. Kupiłem Scenica w wersji Dynamique z dowolnie wyjmowanymi tylnymi siedzeniami, z automatyczną klimatyzacją, ESP, ABS, 6 poduchami, pełną elektryką przód i tył , tapicerką pół-skórzaną... Auto jest dynamiczne, nawet dalekie trasy nie męczą. Widoczność wspaniała, czuje się naprawdę bezpiecznie. Polecam wszystkim! Nie trzeba mieć 2 -3 dzieciaków żeby docenić VAN'a. Nigdy więcej małych, niskich wozidełek!
Wrażenia
4,0
Silnik
W obecnej fotoradarowej rzeczywistości silnik W obecnej fotoradarowej rzeczywistości silnik 1.6 16v 107KM nadaje się do tego rodzinnego autka bardzo dobrze. W mieście dynamiczny do 80km/h super przyspiesza ( w końcu to prawie 1300kg rodzinnego auta z silniem 1.6 przyspieszające w trochę ponad 11s do 100!! ) więc nie ma obawy, że będziecie zostawać na światłach. Spalanie w mieście to między 9,5-10,5l LPG. Na autostradzie po prostu jedzie (180km/h da się wyciągnąć  ) do 140 -150 bez problemów i kompleksów tylko obroty wysokie (4-4,5 tyś obrotów) bo 6 biegu nie ma, a i spalanie zaczyna być wysokie – 12l LPG. W trasie poza wyprzedzaniem kiedy należy się dwa razy zastanowić to jest w porządku ( przy prędkości 80-90 km/h (około 2800 obrotów) średnie spalanie LPG 8,5l. Przy włączonej klimie czuć spadek mocy – da się przeżyć ale trzeba mocniej na pedał deptać , generalnie bardzo to nie przeszkadza. Autko mam z LPG BRC 24 sequent, spadek mocy jest minimalny, kultura pracy super nie czuć przełączenia z Pb na LPG. Podobno silniki nie mają problemów z tolerowaniem LPG, hydraulicznie regulowany luz zaworowy , brak udziwnień w postaci zmiennych faz rozrządów ( w silniku 1.8 kod F4R już występują i potrafią narobić kosztów). Silnik prosty, łatwy dostęp (nie dotyczy bagnetu do oleju ) filtr powietrza łatwo się zdejmuje ( potrzebne klucze gwiazdki) , tak strasznie opisywane cewki można w 5 min bez problemu samemu wymienić ( wystarczy przed domem poćwiczyć i wozić jedna używaną cewkę ( i klucz do niej ! ) w bagażniku. Generalnie silnik na 4!
3,0
Skrzynia biegów
No tu bym się przyczepił – może dla tego że autko używane i z dużo cofniętym przebiegiem. Biegi czasem trochę ciężko chodzą. Drążek dłuuugi na początku trochę to irytowało ale do wszystkiego da się przyzwyczaić. Teraz w ogólnie nie przeszkadza. Biegi : 1 do ruszenia, toczenia  ; 2- hmm parking ? ; 3- jak najszybciej do 3biegu i na światłach większość zostawisz w tyle, ładnie ciągnie do 50 ; 4 -dynamiczna jazda po mieście, od 40 do 80km/h ; 5 – fajnie bo można przy 50 – 60 już wrzucić a obroty około 1,6 tyś i się jedzie, autko nie protestuje ; 6 – niestety brak  ale jak w większości aut tej klasy i tego rocznika. Generalnie mocna 3. Źle nie jest , mogło być lepiej.
4,0
Układ jezdny
Dla mnie dobrze. Trzeba tylko pamiętać że to VAN i jest wysoki. Jak szukacie czegoś do pokonywanie zakrętów e tempie F1 to nie tym autem. Jak ktoś przesiądzie się z niskiego auta to odczuje co do znaczą podmuchy boczne  Mam koła trochę nietypowe do szczeniaka bo 205/50 R16 więc trochę gorzej tłumi nierówności ale tragedii nie ma. Wspomaganie działa bardzo dobrze, przy dużych prędkościach jedzie pewnie ( ale tu dużo zależy od stanu zawieszenia ) Dla mnie dobrze!
Komfort
5,0
Widoczność
Ktoś kiedyś określił go mianem szklarni na kołach i wszystko w temacie !
4,0
Ergonomia
Prawie nie ma do czego się przyczepić. Wszystko pod ręką , dobrze spasowane, kontrola komputera pokładowego i radia z kierownicy. Jak na auto nie przebajerowane z 2001 roku jest dobrze. Minusy: Przycisk kontroli trakcji można czasem ( rzadko ale się zdarza wcisnąć kolanem ). Po wysunięciu popielniczki i podpięciu czegokolwiek pod gniazdo zapaliczki nie da się podnieść klapy schowka / lodóweczki  da się przeżyć. Osobny temat to składania / wyjmowania tylnich foteli – bajecznie proste i szybkie. Dostęp do bagażnika bajka, tak samo jak wsiadanie i wysiadanie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Latem klima chłodzi ( kosztem spadku mocy) , jak jest zimno grzeje. Polecam wszystkim poszukać dopłacić do wersji z automatyczną klimatyzacją bo to bajka jest! Ustawia się temp i już! Do 70% mocy nawiew chodzi cicho potem zamienia się w silnik odrzutowy ale tylko po to żeby wypędzić parę z szyby. Klima znakomicie usuwa parę z szyb! Generalnie super -nie ma do czego się przyczepić.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bajka! Nigdy więcej małych, niskich , ciasnych aut! Mój pierwszy VAN i następny też będzie VAN. Po zakupie auta i przedstawieniu go mojej 3,5 letniej córce – „Tata ale duże auto , mogę się bawić i skakać.”
4,0
Wyciszenie
Na wolnych obrotach słychać nic. Do 90 jest super , potem coraz głośniej większość hałasu powoduje opływ powietrza, Powyżej 140 słychać już silnik – ale za to ma fajny pomruk :)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na auto o masie 1300kg i bardzo przeciętnej aerodynamice to jest dobrze ( wiadomo zawsze by się chciało jechać taniej ale od tego są małe autka albo nowe downsizingowane dizle czy benzyniaki a nie „pojazd” z jakby nie patrzeć już innej epoki motoryzacji- za 11tyś zł ) Szczegóły: Średnia z 11 000km to na gazie 10l.z małym przecinkiem. Trasa do 90km/h 8,5 LPG (6,9 – 7,3Pb)*, miasto 9,5 – 10,5l.LPG (9-9,5Pb)* Autostrada przy 140 -150 km/h okolice 12l.LPG (10,5Pb)* Przy 180 km/h pokazywał chwilowe 14,9l*Pb . Podaję z * bo komputer mimo że jadę na LPG to „myśli”, że jedzie na benzynie i dla niej podaje odczyty ( żeby to zmienić potrzeby jest przekaźnik za jakieś 200zł - ja go nie montowałem). Odczyty z autostrady (12l. A4/A8 Zabrze – za Wrocław) , spalania w mieście i trasie przy prędkość średniej 70-80km/h) są dokładne bo liczone od zatankowanie do skończenia butli. Rekord to 385 km na 33l. LPG co daje 8,5. Jak widać różnica między miastem a trasą do niecałe 2l LPG. Nie liczymy autostrady bo powstają wiry w butli. Co do Pb potrzebnej na rozruch (i automatyczne ssanie do rozgrzania silnika) to średnio leję 5l. na 400 km. Podsumowując: licząc spalanie Pb z komputera to faktycznego zużycia LPG na 11 tyś km (w 5,5 miesiąca ) zaoszczędziłem 1,3 tyś zł. Opłaca się?
5,0
Stosunek jakość/cena
Za 11 tyś plus 2 tyś w to co trzeba było zrobić (rozrząd i tarczo łożyska tył ) dostałem rodzinnego VAN’a Renault Scenic wersja Dynamique z dowolnie wyjmowanymi siedzeniami , z automatyczną klimatyzacją, ESP, ABS, 6 poduchami, pełną elektryką przód i tył , tapicerką pół-skórzaną, radiem CD sterowanym z kierownicy tak samo jak komputer pokładowy. Generalnie brać, montować LPG i cieszyć się – wypady polskimi drogami nad morze stają się znośne
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trudno napisać cokolwiek bo użytkuję je od 5,5 miesiąca. Kupując po Niemcu wiedziałem, że do wymiany był kompletny rozrząd ( 900 zł ) i tarczo-łozyska tył z klockami 2 komplety ( 700 zł z robocizną). Kupiłem zapasową cewkę- 70 zł używka i kpl kluczy gwiazdka -20zł . Filtr powietrza 30zł i to wszystko. Nie znam w ogóle historii autka ale jak na razie 11 tyś bez najmniejszych problemów.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Scenic I Minivan 1.6 i 16V 110KM 81kW
Średni koszt przejechania 100 km
26,00 zł
8,4
l/100km
8,2
l/100km
9,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Scenic I Minivan