Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Scenic III Van

mariobros, 10 lat temu
Silnik 1.4 TCe 16v 130KM 96kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 28 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Renault Scenic III Van 1.4 TCe 16v 130KM 96kW 2009-2011 - Oceń swoje auto
4,85
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Bezawaryjnosc na poziomie 100% po ponad 3 latach uzytkowania. Wow!
5,0
Całokształt
Bardzo przyjemne rodzinne auto. W moim przypadku obsluguje bezproblemowo rodzine 2+2. Jesli awaryjnosc aut na \"F\" wyglada tak, jak w przypadku mojego auta, bede je od tej pory kupowal zawsze. Lista awarii w Skodzie Octavii II 1.9TDI, ktora mialem przed zakupem Scenika, a ktora jest takim bestselllerem w Polsce byla wrecz imponujaca. Przy okazji - kombi to NIE jest auto rodzinne, co zrozumialem dopiero po zakupie Scenika.
Wrażenia
5,0
Silnik
Trudno sie do niego przyczepic. Dynamika naprawde dobra, na autostradzie spokojnie znosi dluuugie kilometry przejechane z predkosciami 160-170km/h, tylko mruczy. Spalanie ani za duze, ani zbyt male - uznaje je za odpowiednie do masy i gabarytow auta.
4,0
Skrzynia biegów
Troche krotka ta skrzynia. To na pewno pomaga, jesli chodzi o dynamike na wysokich biegach, ale ruszanie spod swiatel wyglada nieco depresyjnie - zmiana na drugi bieg jest w zasadzie wymagana po przejechaniu juz jakchs 10 metrow, a to oznacza nerwowe spogladanie w lusterko wsteczne, czy aby kierowca jakiegos Matiza za nami nie bedzie sie niecierpliwil, ze zbyt dlugo nie zajmuje mi opuszczenie skrzyzowania. Moze tragedii nie ma, ale 1-wszy bieg powinien byc dluzszy.
5,0
Układ jezdny
Oceniam nie z perspektywy pokonywania ciasnych zakretow z predkoscia 150km/h (do tego sie zdecydowanie nie nadaje - nadwozie daje odzuc jak jest wysokie), ale z perspektywy pokonywania kilometrow polskich, nuerownych drog. Tutaj jest rewelacja po prostu, tak wygodnego auta do tej pory nie mialem.
Komfort
5,0
Widoczność
Norma dla aut tego typu - do tylu nie najgorzej, ale to wystarczy, bo auto ma czujniki parkowania. Tradycyjnie dla nowoczesnych aut - grube skupki A, ale o dziwo mniej przeszkadzaja, niz w wielu innych autach.
5,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu. Obsluga nawigacji moglaby byc nieco bardziej intuicyjna. Denerwuje duza roznica pomiedzy glosnoscia radia, a glosnoscia komunikatow z nawigacji. Przy ustawionej normalnej (dla mnie) glosnosci radia komunikaty nawigacji sa zdecydowanie zbyt glosne. Zestaw glosnomowiacy nie lubi smartfonow Samsunga, bo sa ogromne problemy z pobraniem kontaktow z telefonu. Z Blackberry idzie jak z platka. Nie doceniam pomyslu ksiegowych, aby okolice drzwi, gdzie zwykle aturalnie chce sie polozyc lokiec, sa wykonane z neprzytomnie twardego plasticzora. W efekcie chodzi mi po glowie pokrycie tego skora, inaczej to zwyczajnie boli.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dwustrefowa klimatyzacja, dziala swietnie w najwieksze nawet upaly. Nie ma problemu z parowaniem szyb w zasadzie w kazdych warunkach.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z odleglosci 10 metrow auto wydaje sie romiarow Clio. Wrazenie mija po podejsciu do auta. Mam 183cm wzrostu i dach auta jedtem w stanie umyc jedynie stajac na czubkach palcow. W srodku mozna tylko znalezc potwierdzenie rozmiarow auta.mprzy dwoch fotelikach z tylu miesci sie jeszcze osoba o dowolnej w zasadzie posturze (nawet bardzo korpukentna).
5,0
Wyciszenie
Do 3500obr/min cichutko, powyzej 4000obr/min rowniez. Bardzo slabo slychac odglosy toczenia kol i powietrza opltwajacego auto. Swietnie!
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ja nie narzekam, wedlug mnie spala tyle, ile powinien. Silniki innych producentow o tej samej pojemnosci i mocy spalaja podobne ilosci paliwa. Przy okazji - podziwam przedmowcow, ktorzy osdadzaja auto od czci i wiary za spalanie. Oni po prostu nie rozumieja jakie to jest nadwoze, jaka jest masa auta i jak nim trzeba jezdzic, aby spalanie zmniejszyc. Wyrazy wspolczucia tym wieksze, ze alternatywne jednostki napedowr (mp. 1.4TSI) pala zblizone ilosci paliwa.
5,0
Stosunek jakość/cena
71 tysiecy zlotych za auto w wersji Tech Run. W tej konfiguracji za auta innych marek, tzw. renomowanych, trzeba dolozyc co njmniej 10-15 tysiecy zlotych. Zastanawiam sie za co... Polecam szczerze to auto.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto mam od czerwca 2010 roku, nic sie w tym czasie nie zepsulo, kompletnie nic!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyzej.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 TCe 16v 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Scenic III Van