Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Scenic III Van

MLP, 5 lat temu
Silnik 1.9 dCi FAP 130KM 96kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 200 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Renault Scenic III Van 1.9 dCi FAP 130KM 96kW 2009-2011 - Oceń swoje auto
4,57
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik, Karoseria, komfort jazdy na bardzo wysokim poziomie
5,0
Całokształt
Samochód naprawdę bardzo wygodny, na długie trasy i trwały.
Wrażenia
5,0
Silnik
Poprzedni mój grand scenic 2 też z silnikiem 1.9 dci fap bezproblemu i awarii miał 270 tyś jak go sprzedałem, widać francuzi się bardzo poprawili. Ale wersja z scenica 2 2005r ma inny osprzęt. Inny zawór egr, torbina w innym miejscu inne czujniki pompa wtryskowa też inna. Silnik w ostatniej odsłonie ma 5 wrtyskiwacz wkręcony w kolektor wydechowy do wypalania filtra FAP, starszy typ rozwiązywał ten problem poprzez wzbogacenie mieszanki, z tym podobno były różne problemy związane z przybywaniem oleju w silniku, ale ja w poprzedniku nigdy takiego problemu nie miałem mimo 270tyś. Po zakupie w IIIce wymieniłem poduszki silnika zmniejszyły się drgania. Ze sprężarką też 0 problemów, nie wiem skąd się biorą złe opinie o tych silnikach. Olej zmieniam co 10tyś. Valvoline Synpower MST C4 5w30. Filtr oleju tylko purflux ma bardzo wydajny wkład filtrujący. Silnik bardzo trwały.
5,0
Skrzynia biegów
Jest 6 biegowa, nie można jej w zasadzie nic zarzucić. Powiem tak jest nudna jak niemiecki samochód w środku. Działa precyzyjnie robi co ma robić jast OK.
5,0
Układ jezdny
Po pierwsze oferuje bardzo dobry komfort jazdy. W scenicu II wymieniałem przegub przy 260 tyś. W obecnym scenicu III nic nie było wymieniane mimo 200tyś. Nie jestem zwolennikiem wymiany czegoś co jest dobre.
5,0
Karoseria
Nie rdzewieje to bardzo dobrze o nim świadczy. Obecna wersja nie ma szklanego dachu i jest ciszej w środku, trzyma się wszystko kupy nie ma na co narzekać.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra, samochód ma duże lusterka, większe od poprzednika co sprawia że oglądanie się za siebie jest bardziej wyraźne, oczywiście to od kierowcy odbija pole martwej strefy.
5,0
Ergonomia
Jedyną rzeczą do której można by się przyczepić to uchwyty kubkówna napoje, to faktycznie nie trafione do końca, trzeba odsuwać podłokietnik, ale da się z tym żyć. Śmieszni są ci co wymyślają, że przełącznik tempomatu jesst w dziwnym miejscu, powiem tak sami są dziwni, przycisk tylko aktywuje działanie tempomatu lub ogranicznika prędkości i jest przy lewarku zmiany biegów, sterowanie tempomatem jest przy kierownicy tak jak ma być.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dwustrefowa klima daje radę, ogrzewanie jest bardzo dobre.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To jest samochód rodzinny, zaleta to dużo schowków, na nogi moejsca jest dość, na uwagę zasługuje ostatni rząd siedzeń czyli miejsce 6 i 7 w bagażniku, przydają się ale dla dorośłych na długą trasę jest trochę za mało miejsca na nogi, dla dzieci w awaryjnych przypadkaxh jak trzeba kogoś zabrać są nie ocenione.
4,0
Wyciszenie
Podczas jazdy jest super poza postojami i jazdą po mieście do 130 km/h nie wiadomo gdzie jest silnik. Powyżej udaje się go zlokalizować, że jest z przodu powyżej 150 jest słyszalny ale bez przesady nie wyje. Ma wtedy 3000tyś obrotów.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód raczej tani w utrzymaniu, nie trapią go poważne usterki, wszystkie niedociągnięcia można naprawić samemu, miałem do wymiany ogranicznik drzwi kierowcy, to typowa przypadłość, po prostu stukał przy otwieraniu. Elementy zawieszenia są tanie klocki tarcze to standard TRW albo Brembo
5,0
Stosunek jakość/cena
Oczywiście są małe niedociągnięcia ale jaki samochód ich nie ma. Poza tym co jest najważniejsze nie ma wad konstrukcyjnych, fabeycznych. Trzeba o niego dbać jak o każdy samochód a odwdzięczy się długą eksploatacją. Za nie wielkie pieniądze można mieć trwały i niezawodny samochód.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak napisałem powyżej drobne usterki się zdażają ale poprzednik scenic 2 z 130km 1.9 dci miał 270 tyś km jkak go sprzedał em i poza wymianą przegubu i czujnika ciśnienia doładowania nic mu nie dolegało, oleju nie brał, obecny scenic III 1.9 dci 130km ma już 200tyś i też żadnych usterek nie było.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 dCi FAP 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Scenic III Van