Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Trafic I

Michał, 16 lat temu
Silnik 2.5 D 75KM 55kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 330 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Renault Trafic I 2.5 D 75KM 55kW 1981-2000 - Oceń swoje auto
4,08
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Mocny , bezawaryjny choć głosny.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : rdza mocno atakuje
Zawieszenie : elementy gumowe wybijają się szybko
4,0
Całokształt
Do pracy w sam raz.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik rewelacyjny choć głośny. Słaba dynamika ale za to jest bardzo mocny.O bezpiecznym wyprzedzaniu na drodze można zapomnieć.
4,0
Skrzynia biegów
Krótka jedynka ale można śmiało ruszać z dwójki. Piątka nie zastąpiona na autostradzie Mankamenty : cieknie trochę z wybieraka., krótkie przełożenia, skrzynia nie pracuje lekko. Dla zainteresowanych podam że do skrzyni biegów leje się inny olej a do przekładni głównej leję się osobny nietypowy olej.
4,0
Układ jezdny
Układ kierowniczy ma duże luzy, przy silnym wietrze trzeba sprytnie manewrować, pęknięta osłona drążka. Tuleje i stabilizatory zużywają się dość szybko.
Komfort
5,0
Widoczność
Rewelacyjna, wielka szyba z przodu, boczne super, do tego doskonałe wielkie podwójne lustra- wyśmienite przy cofaniu.
4,0
Ergonomia
Jadąc z wiatrem jest ok , gorzej pod wiatr lub gdy wieje z boku. Trafik to wielki żagiel.(wersja max)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą szybko robi się ciepło, jedyny mankament to to że im dalej od nagrzewnicy tym zimniej. Latem chłodzenie nie wydolne , trzeba się posiłkować szyberdachem i otwartym oknem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Siedzi się jak w fotelu przed telewizorem, z tył można śmiało chodzić, (wersja max). Oryginalną tylną ławkę zmieniłem na kanapę z mercedesa sprintera z pasami. ławka seryjnie montowana w trafiku przyda się tylko psu na podwórzu jako legowisko.
3,0
Wyciszenie
W trafiku cicho jest wtedy gdy jest holowany, generalnie auto jest głośne , powyżej 100 km / h można się jedynie delektować pięknie pracującym silnikiem diesla.( bo z pasażerem rozmawiać się nie da)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na trasie pali powyżej 8 litrów w mieście ok 12 trzeba liczyć
4,0
Stosunek jakość/cena
Za kilkanaście tysięcy można kupić naprawdę pojemne i oszczędne auto dostawcze.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobnych usterek mogę wymienić , pęknięty wąż wysokiego ciśnienia od pompy wspomagania , zapowietrzający się układ paliwowy. Oryginalny wąż kosztuje ok 300 zł lepiej go dorobić u fachowca pnełmatyka za niecałą 80 zł.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Może dodam że mankamentem starych wolnossących diesli jest ich odpalanie zimą. Układ kierowniczy.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.5 D 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Trafic I