Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Trafic I

Niewymagająca, 12 lat temu
Silnik 2.5 D 75KM 55kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 48 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Trafic I 2.5 D 75KM 55kW 1981-2000 - Oceń swoje auto
3,85
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
4,0
Całokształt
Kupiłam to autko bo chciałam coś niezbyt dużego, za to w miarę wysokiego, szerokiego i taniego. Jeździłam wcześniej kilkoma osobówkami, najdłużej Octavią i Astrą, obie kombi. Przed zakupem trafica jeździłam też chwilę WV LT 35, oglądałam transportery T3 (4), vany typu espace, alhambra, caddy, doblo, multipla i ... nic mi nie pasowało. Trafic I przypasował mi od razu.Udało mi się znaleźć egzemplarz z baaardzo małym przebiegiem (obejrzało go dwóch mechaników i potwierdziło nienaganny stan auta). Przebieg samochodu pod moja nogą i w rękach u mnie malutki więc opiszę PIERWSZE WRAŻENIA. Zalety: autko praktycznie prostokątne, na tyle wysokie że wygodnie mi się po nim chodzi (mam 173 cm) lekko schylając. Szerokie, świetna widoczność (mój jest przeszklony),bardzo dobra widoczność w lusterkach. Promień skrętu nieduży. Samochód dość zwinny w manewrach i ładnie daje sobie radę w łukach drogi. Paka i kabina ma parametry niedużego busa a jednak samochód ma wymiary niemal osobówki. Mi służy jako autko do przewożenia różności, moich dzieci i mnie samej. Auto proste w budowie. Wolę go zdecydowanie od osobówek. Bardzo mocny silnik. No a teraz lista wad (?). Wada podstawowa - to już samochód zabytek. Zbudowano go przed prawie 30-u latami więc jest toporny, głośny i powolny. Przyspieszenie na jedynce i dwójce bardzo słabe (nie mam turbo !). Samochód rdzewiejący i nieszczelny (lata robią swoje). Brak ABS i elektrycznie opuszczanych szyb. Żeby przewieść coś długiego i szerokiego trzeba demontować ławkę tylna (mam wersję z dwoma rzędami siedzen) co jest trochę upierdliwe. Sprawia wrażanie niesolidnego (w porównaniu do LT35) ale magicznie ... działa. Silniczek pięknie pracuje, pali na dotyk i jest bardzo mocny (ciągnął już potężnego LT-eka średniaka z podwyższonym dachem). Na razie nie odważam się jechać nim szybciej niż 80 km/h bo mam wrażenie że to maksymalna prędkośc przelotowa dla staruszka. Mój egzemplarz ma potężne spalanie (jeżdze tylko krótkie odcinki) i ma słabe grzanie, ale czeka na wymianę czujnika temperatury, więc może się to zmieni. W ogóle nie widuję go na drodze, wiec z czasem pojawią się problemy z częściami karoseryjnymi (z częściami eksploatacyjnymi nie ma problemu). Trafic I to po prostu wołek roboczy dla nie wymagających. Więcej mogę napisac gdy przejadę nim choć 20 tys km.
Wrażenia
4,0
Silnik
3,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
Komfort
5,0
Widoczność
3,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.5 D 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Trafic I