Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Trafic II Furgon

Andzrej z Mławy/ Jogibabu :-), 5 lat temu
Silnik 2.0 120KM 88kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 220 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Renault Trafic II Furgon 2.0 120KM 88kW od 2001 - Oceń swoje auto
4,93
29% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Świetnie zabezpieczona i dobrze przeprofilowane nadwozie. Nie koroduje skrycie jak masowy teraz w VW czy Mercedesie.
Silnik : Silnik benzynowy podobny jak w osobówce, z małymi zmianami. Świetnie się spisuje nawet z pełnym obciążeniem w górach Czarnogóry i Chorwacji. Pali tyle co osobówka. Zamierzam założyć LPG, zobaczymy. Zero problemów, silnik cichuteńki i stabilny.
Układ hamulcowy : Z pełnym obciążeniem w górach dobrze funkcjonuje, jest bezpieczny, a do tego prosty w budowie, o to chodzi.
5,0
Całokształt
Samochód godny polecenia. Mamy go już 5-6 lat i jak dotąd nie było awarii na trasie lub jakiś problemów. Zabezpieczenie fabryczne nadwozia na wysokim poziomie co się chwali, mimo 10 lat po prostu nie koroduje. Przyjemność z jazdy jest bo auto jest dużo lepiej wygłuszone od innych busów. Silnik 2l benzyna jest niezniszczalny. Pali jak osobówka ok: 9-10 w mieście i 7-8 w trasie benzyny. Widziałem takie auta z LPG, sam się zastanawiam. Samochód prosty więc każdy mechanik wymieni paski, oleje, klocki bez kręcenia nosem. Nadspodziewanie pozytywnie R.Trafic zaskakuje. Koszt użytkowania jest w normie, jak osobówki. Nic się nie psuje może dlatego że nie ma cudownych dodatkowych systemów recyrkulacji lub doładowania. Ubezpieczenie OC z pełnymi zniżkami to: 400zł na rok więc można przeżyć. Światła mijania oraz dodatkowe wsteczne ma rewelacyjne. W żadnym busie takich mocnych i dobrych nie miałem. Nareszcie ktoś z głową projektował ten samochód. Ta udana wersja R.Trafic z silnikiem benzynowym występuje także jako Opel Viwaro. Samochód wyśmienity, nie do zdarcia, pełen sukces i własne zadowolenie z zakupu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik benzynowy w naszym Trafiku jest niezniszczalny. Można montować instalację LPG, sam widziałem u innych kierowców.
4,0
Skrzynia biegów
Lewarek skrzyni dziwaczny jak w Oplu czy Mercedesie. Trzeba to ogarnąć. Na początku jest dziwnie.
5,0
Układ jezdny
Chyba najlepszy jaki miałem w wielu busach. Prosty i skuteczny.
5,0
Karoseria
Tu ogromny PLUS dla projektanta i wykonawcy za świetne nadwozie, blachę. Nadwozie R.Trafic to chyba lider na rynku. W Mercedesach koroduje, w VW koroduje od dołu po paru latach (2-4) aż ręce można załamać, w Nissanie koroduje od tyłu, a blacha w Nissanie jest za słaba, za cienka. W Traficu jest super gruba, świetnie przetłoczona i zabezpieczona.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie trzeba pisać, to widać :-), oczywiście bardzo dobra.
5,0
Ergonomia
Co to pisać, po prostu tani samochód, koszt użytkowania jak zwykłej średniej osobówki. Jak na busa znikomy. Dobry samochód.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W porządku. Pamiętajcie regularnym o nabijaniu klimy. Zimą także się przydaje.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca, a miejsca. Tańczyć można.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobre.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty utrzymania R.Trafic z silnikiem benzynowym są zadziwiająco niskie, jak osobówki. Bez uwag.
5,0
Stosunek jakość/cena
Udało się projektantowi zrobić na reszcie sensownego busa. Polecam z silnikiem benzynowym 2 litry. Super fura.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie miałem żadnych usterek co mnie cieszy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie miałem żadnych usterek co mnie cieszy.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Trafic II Furgon