Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Twingo I

wojtas motooktan, 15 lat temu
Silnik 1.2 55KM 40kW
Rok produkcji 1993
Przebieg: 197 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Renault Twingo I 1.2 55KM 40kW 1993-1996 - Oceń swoje auto
3,00
25% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Stosunek jakość cena (mając do wyboru oszpachlowanego golfa II czy cinquecento... Twingo przy tym to porszak).
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Progi, wszystke podnośniki warsztatowe wbijają się jak w masło.
Silnik : Ślizgajace sprzęgło z cudowną samoregulacją na
3,0
Całokształt
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik 1.2 55KM 1993 w mieście sprawuje się dobrze, natomiast w trasie bywają sytuacje gdy Twingo pod lekką górkę "wyciąga" 100km/h i zwalnia, zwalnia, zwalnia... Ogólnie żadna rewelacja, na dojazd do szkoły/pracy wystarcza. V-max 130km/h. Spalanie nie najlepsze ale jak ktoś szuka "taniego jeżdżenia" TO można kupić jakiegoś diesela 1,5 albo LPG.
3,0
Skrzynia biegów
Jedyną wadą skrzyni biegów mogą okazać się zbyt krótkie przełożenia ale to raczej wina silnika. Skrzynia pracuje lekko, nigdy nie musiałem się z nią siłować.
3,0
Układ jezdny
Wersja bez wspomagania kierownicy to udręka w mieście gdy trzeba szybko zaparkować/wyparkować samochód. Zawieszenie wystarczająco sztywne jak na francuza, lepiej trzyma na zakrętach niż niweluje nierówności na polskich drogach.
Komfort
3,0
Widoczność
Dosyć wysoka pozycja za kierownicą, duże powierzchnie szyb (szczególnie przedniej!) widoczność super.
3,0
Ergonomia
Wszystko co jest w samochodzie dostępne jest pod ręką itd. jak to w renówkach trzeba się z niektórymi rzeczami siłować (składanie, odchylanie foteli. Regulacja ich nachylenia graniczy z cudem... ). Nie ma czym miąchać podczas jazdy.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimno w samochodzie nie jest, w lato można jeździć z opuszczonymi w pełni szybami, gdyż kończą się dosyć daleko za głowami kierowcy i przedniego pasażera, natomiast z tyłu już mocno wieje. Nagrzewnica jes aluminiowa, koszt ok. 100zł 2 dni roboty żeby to wymienić.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z Przodu ok, z tyłu również. Auto 4-osobowe.
3,0
Wyciszenie
Dużo odsłoniętych blach robi swoje. Silnik jak na swoje 55 koni dosyć odważnie się odzywa na drodze. Ot po prostu taka żaba sobie rechocze. przy 100km/h i zasłoniętych szybach da się spokojnie rozmawiać.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Autko w mieście czy na trasi pali troszku dużo w stosunku do osiągów. 7 nawet 8 litrów przy "DYNAMICZNEJ JEŹDZIE" :) SPalanie - żadna rewelacja.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W tym aucie wszystko jest na zatrzaski i genialne rozwiązania. Inżynierowie wyszli z takiego zalożenia że to wszystko jest takie świetne że sie nigdy nie zepsuje. Potem trza rwać te wszystkie plastiki, jakieś gałki z nawiewów, połamane to wszystko... na szczęscie jak sie kupuje nowe to są całe. Najsłąbsze punkty to elektryczne przełączniki i potencjometry. Lubią się wycierać, robić zwarcia, palić bezpieczniki. Raz wymienione spokój na długo.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ostatnio poszła nagrzewnica, nieciekawie jedzie sie z wodą po kostki w aucie - tym bardziej wodą z układu chłodniczego... Sprzęgło z jakąś cudowną samoregulacją, po pewnym czasie ślizga = wymiana łozyska + okucie tarczy. Pod względem finansowym - niezbyt tanio.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 55KM 40kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Twingo I